همزمان با سفر ظريف به آلمان؛ پارلمان اروپا در بيانيه اي ضد ايراني خواستار قرار گرفتن نام سپاه در فهرست سياه شد

همزمان با سفر ظريف به آلمان؛ پارلمان اروپا در بيانيه اي ضد ايراني خواستار قرار گرفتن نام سپاه در فهرست سياه شد 7 تیر- 96
پارلمان اروپا دربیانیه ای به خاطر نقض حقوق بشر از سوی پاسداران خواستار توی لیست سیاه تروریست  قرار گرفتن سپاه شده است  . همچنان که روحانی هم انتقاد ازدولت با تفنگ کرده که رسانه دارد ومانع  ازعملی شدن اقتصاد به بخش خصوصی شده است . برای چه اوین نامه کیهان باپاک کردن صورت مسأله تلاش کرده سفر ظریف به اروپا راعامل درخواست پارلمان اروپا برای توی لیست سیاه گذاشتن سپاه  قلمداد کند؟

همزمان با سفر وزير امور خارجه کشورمان به آلمان، پارلمان اروپا در بيانيه اي ضد ايراني خواستار قرارگرفتن نام سپاه در فهرست سياه شد.
    
شماري از اعضاي پارلمان اروپا با انتشار بيانيه اي، ضمن محکوم کردن آن چه نقض حقوق بشر در ايران خواندند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را به دست داشتن در بحران هاي منطقه متهم کرده و خواستار قرار گرفتن نام سپاه در فهرست سياه شدند.
    
به گزارش فارس، اين بيانيه سراسر ضد ايراني به موارد اعدام در ايران به عنوان عاملي در راستاي نقض حقوق بشر اشاره و همچنين دولت کنوني را متهم کرده است که در 4 سال نخست فعاليت، شمار اعدام ها بسيار بالا بوده است.
    
گفتني است اين اقدام ضد ايراني پارلمان اروپا همزمان با سفر محمدجواد ظريف وزير امور خارجه به آلمان صورت گرفته است.
    
ظريف در جمع ايرانيان مقيم آلمان در برلين گفته بود: فرصت روابط پايدار با اروپا و خصوصا روابط عميق اقتصادي با آلمان پديد آمده است.
    
اکنون حدود 2 سال از آغاز اجراي تعهدات 1+5 ذيل برجام مي گذرد. آمريکائي ها پس از برجام تا به امروز با نقض توافق بيش از 80 طرح و بيانيه عليه ايران تصويب کرده اند. غارت 2ميليارد دلاري اموال ايران، اجراي سفت و سخت قانون محدوديت ويزا، استمرار تحريم سوئيفت و سنگ اندازي و ايجاد هراس در ارتباط ايران با بانک هاي خارجي، تصويب تحريم هاي جديد ضد ايراني و تمديد قانون آيسا تنها بخشي از اين عهدشکني است. با وجود اين عهدشکني آشکار، مقامات آمريکا مدعي شدند که نه تنها تعهدات خود را کامل انجام داده اند بلکه به مواردي فراتر از آن نيز عمل کرده اند.
    
علي رغم کارنامه سياه آمريکا در اجراي تعهدات بين المللي و نقض عهدهاي مکرر در تعهدات مختلف، روزنامه هاي زنجيره اي در سال هاي گذشته تاکيد مي کردند که بايد به قول آمريکايي ها در اجراي برجام اعتماد کرد.براي نمونه، روزنامه زنجيره اي شرق-دي ماه 94- در تيتر يک نوشت:«اطمينان تهران از اجراي برجام، امضاي کري تضمين است». 
    
اما وقتي تشت رسوايي برجام از بام افتاد، مقامات دولت يازدهم و روزنامه هاي زنجيره اي تاکيد کردند:«آمريکا بدعهدي مي کند اما ما با جامعه جهاني توافق کرده ايم و آمريکا نمي تواند آن را نقض کند». در روزهاي اخير نيز دولتمردان و رسانه هاي به ظاهر حامي دولت از تضمين اروپاي «آقا اجازه»- به تعبير مقامات ارشد دولت يازدهم- سخن مي گويند. اين در حالي است که اتحاديه اروپا مدعي است که آمريکا تاکنون برجام را نقض نکرده است.
    «
فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا- بهمن 95- به صراحت و البته با گستاخي اعلام کرد که «تحريم هاي اروپا در برخي موارد شديدتر از تحريم هاي آمريکا است». اين اظهارنظر يکي از مصاديق شباهت رفتار برخي از کشورهاي اروپايي و آمريکا در مواجهه با ايران است. اين رفتار خصمانه سابقه اي طولاني دارد و پس از امضاي برجام - برخلاف فضاسازي گسترده روزنامه هاي زنجيره اي و رسانه هاي مدعي اصلاحات - نه تنها کاهش نيافت بلکه ابعاد گسترده تري نيز پيدا کرد.
    
در حالي که اين رفتار خصمانه عليه ملت ايران روز به روز ابعاد گسترده تري به خود مي گيرد، اما عده اي در داخل کشور - بدون توجه به منافع ملي - با تغيير صورت مسئله همچنان به دنبال نشان دادن آدرس غلط به افکار عمومي هستند.
    
دو گروه «سهل انديش» و «ماموريت دار براي بزک غرب» که ديروز - بدون توجه به توانمندي هاي داخلي - آدرس حل مشکلات را در آغوش گرفتن کدخدا معرفي کرده بود، امروز نيز - همچنان بدون توجه به توانمندي هاي داخلي - نسخه در آغوش گرفتن فرزندخوانده آمريکا يعني اروپا را پيچيده است.