نامه‌ها و صدای شما

نامه‌ها و صدای شما  11 خرداد -96
گلایه خواهر و برادر کارآفرین از مسئولان
هدی عزیزی هستم دانشجوی کارآفرین از دانشگاه فنی دکتر شریعتی. من و برادرم (برادرم مهندس کامپیوتر از دانشگاه ملی شیراز) سایتی به نام "اکیپ کالا" رو طراحی کردیم که در این سایت محصولات دانشجویان به نمایش و فروش گذاشته می‌شود این سایت مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت و ازسوی معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری هم از ما تقدیر شد. ما برای معرفی سایت به دانشگاه‌ها و دانشجویان بیشتر به رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مراجعه کردیم تا در زمینه تبلیغات در دانشگاه‌ها به ما کمک کنند ولی فقط به ما گفتند که کارمون رو ادامه بدیم و حتی لوح تقدیر هم به ما دادند و به ما گفتند که هر ایده‌ای که برای کارتون می‌خوایید اجرایی کنید، ما رو در جریان بذارید و به ما گفتند که ما به شما دفتر خواهیم داد. بنابراین ما هم تمام کارهای سایت رو تکمیل کردیم و دانشگاه فنی و حرفه‌ای رو هم در جریان کارمون قرار می‌دادیم. ولی آن‌ها هیچ حمایتی از ما نکردند و ما رو هفته به هفته عقب مینداختن و هربار چندین ساعت ما رو تو نوبت‌دهی قرار میدادن. در آخرین جلسه دیدار ما با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای من واقعا ناراحت شدم که چرا ما رو هفته به هفته عقب میندازن و دلیل این کار رو از آن‌ها خواستم و در جواب اون‌ها به ما گفتند که ما به سایت شما احتیاجی نداریم و خودمون در حال طراحی سایتی برای فروش کالای دانشجویی هستیم. بنابراین ما متوجه شدیم که دلیل این عقب افتادن کار ما این بود که تمام ایده‌های ما رو کپی‌برداری کنن و یه سایتی به نام خود دانشگاه بزنند. من و برادرم تمام امید و آرزو و شغل اصلی ما فقط راه‌اندازی این کار بود و تمام سرمایمون رو که از طریق طراحی سایت ارزان برای مردم درست می‌کردیم رو برای این کار گذاشتیم و خرج کردیم. ما خانواده‌ای مستاجر هستیم و پدرم کارگر ساده و چون پارتی نداریم باید این طور با ما رفتار کنند! واقعاً درست نیست که یه مرکز دولتی از قدرتش استفاده کنه و بخواد با دوتا دانشجو رقابت کنه در واقع اینکار یعنی رقابت بین فقیر و غنی و اصلاً این کار عادلانه نیست و ظلم در حق دانشجوی کارآفرین هست. چرا این مراکز دولتی برخلاف گفته رهبر و رئیس‌جمهور که فرمودند باید از نخبگان و دانشجویان کارآفرین حمایت شود عمل می‌کنند؟ من از روزنامه شما خواهشی داشتم که صدای ما رو به گوش مسئولین برسونید.
هدی و علیرضا عزیزی هزارخانی - تهران


*اکبرزاده از تهران: با توجه به اینکه مسئولان قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان وعده داده بودند که قیمت گوشت بالا نخواهد رفت، ولی در عمل آنچه اتفاق افتاد، چیز دیگری بود! چنانکه گوشت در حال حاضر به کیلویی 45 هزارتومان رسیده است. جا دارد مسئولان فکری به حال این گرانی‌ها بکنند و اجازه ندهند هر صنفی هرطور که دلش خواست، کالاهای خود را بفروشد.
*خانم اکبری از تهران: حدود 10 روز پیش از خودپرداز بانک شهر واقع در میدان تره‌بار سردار جنگل پونک خواستم 100 هزار تومان پول دریافت کنم که متاسفانه عملیات انجام شد ولی پولی دریافت نکردم! به بانک شهر بوستان پونک حضوری مراجعه کردم و موضوع را گفتم در جواب گفتند تا 72 ساعت دیگر این مبلغ به حساب شما بر می‌گردد. پس از گذشت 72 ساعت هم خبری نشد مجدداً مراجعه کردم گفتند حتماً تا 5 الی 6 روز دیگر پول به حسابتان واریز می‌شود. بگذریم این داستان هنوز ادامه دارد و آخرین صحبت بانک شهری‌ها این بود که مخزن پول دستگاه باید تخلیه شود تا پول را برگردانیم!؟