رئيسي: اميدوارم قوه قضائيه به تخلفات اعلامي از سوي شورا رسيدگي كند

واكنش حجت الاسلام رئيسي به تاييد صحت انتخابات: نظر شوراي نگهبان درباره انتخابات را فصل الخطاب مي دانم اميدوارم قوه قضائيه به تخلفات اعلامي از سوي شورا رسيدگي كند  11 خرداد -96
وقتی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اذعان کردن آمار5میلیون تعرفه بدون مهر خنده دار است . یااینکه طلبه محمودنبویان  عضو فعال  جبهه  پایداری حامی اصلی دژخیم رئیسی  شایعه سازی کرده ظریف به مقامات آمریکایی تعهدداده تا سردار تروریست قاسم سلیمانی رات حویل دهد که ار سوی ظریف تکذیب شده است .معلوم نیست قوه فاسد قضاییه قرار است به کدام شکایات مستند حامیان دژخیم رئیسی درنمایش انتخابات ریاست جمهوری رسیدگی کند؟
حجت الاسلام رئيسي در واکنش به تاييد صحت انتخابات گفت: اينجانب نظر شوراي محترم نگهبان درباره انتخابات را فصل الخطاب مي دانم و اميدوارم قوه قضائيه به تخلفات اعلامي از سوي آن شورا به طور جدي رسيدگي کند.
    حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي، نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري پس از تاييد صحت انتخابات توسط شوراي نگهبان، با انتشار پيامي تاکيد کرد: اينجانب نظر شوراي محترم نگهبان درباره انتخابات را فصل الخطاب مي دانم و اميدوارم قوه قضائيه به تخلفات اعلامي از سوي آن شورا به طور جدي رسيدگي کند.

    به گزارش فارس، حجت الاسلام رئيسي که توليت آستان قدس رضوي را در دست دارد توانسته بود براي اولين بار به رقيبي قدرتمند با 16 ميليون راي در مقابل رئيس جمهور مستقر مطالبات مردم و محرومين را نمايندگي کند. ايشان قبلا با ارسال اسناد زيادي، به تخلفات گسترده از سوي دولت در برگزاري انتخابات رياست جمهوري 1396 اعتراض داشت.

    مسائلي نظير نرساندن تعرفه به برخي از مراکز، فرستادن تعرفه هاي بدون مهر، نرسيدن تعرفه به برخي روستاها، درهاي برخي مراکز راي گيري که با تاخير باز شده بود، تخلف آشکار برخي وزيران، معاونان رئيس جمهور، استانداران و فرمانداران و... از جمله تخلفات دولت در روز برگزاري انتخابات است.

    
    
اعتراض نجيبانه شورش وقيحانه
    در فاصله 8 ساله در تاريخ ايران اتفاقات مشابهي روي داد اما نتايج مشابه حاصل نشد.

    اعتراضات حجت الاسلام رئيسي از ابتداي روز برگزاري انتخابات به صورت مستدل به مجريان انتخابات اعلام شد و خواستار جلوگيري از روند اشتباه شدند. بعد از پايان انتخابات و اعلام نتايج هم، همه تخلفات گسترده و عظيم مجريان انتخابات به صورت مستدل و در چند جلد به شوراي نگهبان ارائه شد.

    از سوي ديگر، مدعيان اصلاحات که در سال 88 از ميرحسين موسوي حمايت کردند، هرگز نتوانستند نتايج انتخابات آن سال را بپذيرند. بيش از 85 درصد از واجدين شرايط راي دادن به پاي صندوق هاي راي آمدند و حماسه بي نظيري را رقم زدند اما شيريني و حلاوت آن انتخابات با اتفاقات پس از اعلام نتايج، به کام ايرانيان تلخ شد. 

    فتنه گران سال 88 در مقابل در خواست هاي مکرر نظام براي پيگيري اعتراضات از طرق قانوني سرباز مي زدند و از ارائه اسناد خودداري مي کردند. چرا که در واقع هدف گذاري ديگري داشتند و تقلب اسم رمز آشوب بود. جرياني که در حال برگزاري انتخابات در يک نشست خبري اعلام پيروزي مي کند، اهدافش مشخص است.

    به گزارش جهان، از سال 88 تا 96، هشت سال مي گذرد و مدعيان اصلاحات از نحوه تمکين جريان اصولگرا به نتايج حيران هستند. با تاييد نتايج انتخابات رياست جمهوري از سوي شوراي نگهبان قانون اساسي، مشخص شد که با وجود اين تاييد، حجم تخلفات اثبات شده بسيار بالاست اما با اين وجود در نتيجه انتخابات تغييري ايجاد نمي کند. در عين حال قوه قضاييه به عنوان مرجع نهايي رسيدگي به تخلفات در نظر گرفته شده تا همه مراحل اعتراضات و بررسي شکايت ها از مسير قانون بگذرد. اين تجربه به مدعيان اصلاحات ثابت مي کند که مي توان معترض بود و نتايج را مورد شکايت قرار داد ولي تمامي اين موارد و کنش ها مي تواند از مسير قانوني و تعيين شده در قانون اساسي طي شود بدون اينکه به ثبات و امنيت کشور آسيبي وارد شود و در عين حال انتخابات پرشور 80 درصدي به پشتوانه اي براي اقتدار و پرستيژ بين المللي نظام تبديل گردد.