خیز سوداگران تحریم برای حذف دکتر ظریف

خیز سوداگران تحریم برای حذف دکتر ظریف   11 خرداد – 96
سوداگران تحریم که وابستگان وحامیان دولت قبلی  ومدافع انرژی هسته ای حق مسلم سپاه ست اند که در رأس شان پاسداران  است  وهمگی شان حامی دژخیم رئیسی اند که درنمایش انتخابات ریاست جمهور متحمل شکسن سختی شد .

علل حملات اخیر منسوبین به دو جریان شناخته شده علیه دکتر ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان و اتهامات سنگینی که علیه ایشان بیان شده آنهم در مقطعی که دکتر روحانی در صدد انتخاب مجدد ایشان جهت سکانداری سیاست خارجی می‌باشد، گرچه شفاف و روشن می‌باشد اما در عین حال با توجه به اینکه این روزها حساب‌رسی و حساب‌کشی امری متداول به نظر می‌رسد، اشاره به برخی موضوعات خالی از لطف نمی‌باشد.
بی‌تردید حضور پرشور، گسترده و انتخاب هوشمندانه ملت برای تعیین سرنوشت خود، هنوز برای برخی جریانات تلخ و پذیرفتن آن سخت می‌باشد. جریانات مخالف یکی از دلایل این انتخاب را نقشی می‌دانند که دکتر ظریف در تحقق برجام و همچنین در حمایت همه جانبه از انتخاب مجدد دکتر روحانی ایفا نموده است.
مضاف بر این اقدامات دکتر ظریف در دور اول دولت دکتر روحانی که مانع از حضور و مشارکت بی‌ثمر افراد بسیاری از جریانات در سفرهای خارجی دولتی و غیردولتی شده است برای عده‌ای که علاقه دارند از پول بیت‌المال هم تفرج نمایند و هم برای حزب و جریان خود با خارجی‌ها لابی‌گری نمایند گران تمام شده است.
همچنین جریانات شناخته شده و فعال برای بقای سیاسی خود نیاز به منابع مالی زیادی دارند و آنها به خوبی می‌دانند بخشی از این منابع می‌تواند با انتخاب یک وزیر امور خارجه تعامل‌گر و از طریق سفرای همسو در کشورهای هدف تامین گردد. مواضع صریح دکتر ظریف تاکنون مانع بزرگی برای تحقق اهداف این جریانات بوده است.
نکته مهم و آخر اینکه گروه‌هایی که تحریم‌ها منبع درآمدی مهمی برای آن‌ها محسوب می‌شود از اینکه دکتر ظریف در دور دوم بتواند موانع باقی‌مانده در مسیر رفع تحریم‌ها را بردارد به شدت نگران هستند و لذا خبرسازی و یا به تعبیر بهتر بمب خبری آن‌ها در مورد تحویل سردار سلیمانی به آمریکا اوج استیصال و در عین حال جرات آنها برای عبور از خطوط قرمز را به روشنی بیان می‌کند.
محمد سلطانی