مرکل در گفتگو با ترامپ از برجام حمایت کرد

مرکل در گفتگو با ترامپ از برجام حمایت کرد 7مهر-96
گروه به حساب 5+1 به برجام یا ذخایر ومنابع به تاراج گذاشته شده ایران اشغال شده از سوی آخوندها وپاسداران به منزله گوشت قربانی می نگرند که هر عضو برحسب قدرت ونفوذی که دارد تلاش می کند سهم بیشتری ازاین گوشت قربانی داشته باشد .اگر  اعضا چنانچه  چشم به استخوان گوشت قربانی نداشته باشند آن راو اگذار می کنند. اماآنچه نادیده گرفته می شود منافع ملی کشور وفراموش شدن مطالبات ملت ایران است.
ترامپ و مرکل
 مرکل در بین رهبران غربی صریحترین منتقد سیاست‌های آقای ترامپ بوده است
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در مکالمه‌ای تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بر حمایت آلمان از توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرده است.
آقای ترامپ پس از چند روز برای تبریک پیروزی خانم مرکل در انتخابات، پنجشنبه شب با او تماس گرفت و ضمن اعلام "پیوندهای عمیق" بین آلمان و آمریکا، درباره موضوع‌های مختلف بین‌المللی با صدراعظم آلمان گفتگو کرد.
بنا به اعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ درباره توافق هسته‌ای و "مقابله با اقدامات خصمانه ایران در خاورمیانه" با آنگلا مرکل صحبت کرده است.
به گفته سخنگوی دولت آلمان، خانم مرکل درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با ایران، به آقای ترامپ گفته است که آلمان همچنان حامی این توافق است و آن را در جلوگیری از تجهیز ایران به تسلیحات هسته‌ای موثر می‌داند.
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز پنجشنبه خواهان بازرسی‌های بیشتر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران شد و گفت بدون چنین بازرسی‌هایی توافق هسته‌ای "وعده‌ای توخالی" است.
خانم هیلی گفت: "به نظر می‌رسد بعضی کشورها دنبال این هستند که سد بازرسی‌های بیشتر در ایران شوند."
دونالد ترامپ و مقام‌های دولتش موضع سرسختانه‌ای در قبال ایران دارند و به دنبال بازنگری در توافق هسته‌ای یا خروج از آن هستند.
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز پنجشنبه در مصاحبه با الجزیره گفت اگر دولت آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود، ایران گزینه‌های مختلفی برای واکنش دارد که خروج از توافق یکی از آنها است.

آقای ظریف پیش از این نیز در مصاحبه با سی‌ان‌ان با اعلام موضع مشابهی گفته بود واکنش ایران به خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته‌ای، به موضع اروپا بستگی دارد.