گزیده ها 10 آذر - 96

گزیده ها 10 آذر - 96
خبر ويژه 
آقاي مشاور واقعا نمي دانيد چه كساني مردم را بي اعتماد مي كنند؟!
مشاور رئيس جمهور مي گويد زدودن اعتماد به دولت برآمده از راي مردم يعني زلزله در اعماق وفاق اجتماعي و انسجام ملي.
    حميد ابوطالبي که تا هفته گذشته معاون سياسي دفتر رئيس جمهور بود، در توئيتر نوشت: «مردم عزيز ما در زلزله کرمانشاه مثل هميشه افتخار آفريدند و در حماسه اي تاريخي ميان غم و اندوه، به ياري هم ميهنان خود شتافتند؛ دست در دست هم نهادند تا از رنجوري، رنج غم و درد بزدايند و ديگر بار تصويري عظيم از ملتي متمدن، با فرهنگ و تاريخ ساز بيافرينند. اين عظمت آفريني پي در پي ملي مبارکباد.

    اما تعامل در عرصه سياست، رقابت بود و تضعيف، انتقام بود و تحريک؛ چرا که مدت ها است کنشگران عرصه سياست دو اتفاق ريشه دار و مخرب را ترويج مي کنند: يکي دولت ستيزي؛ و ديگري انسجام شکني و نفاق در وفاق؛ اولي ريشه در تاريخ دردناک بيش از يکصد سال اخير کشور دارد و دومي بنيان در سياست تفرقه بينداز و حکومت کن

    وي مي افزايد: همه از ضرورت حفظ و ارتقاي سرمايه اجتماعي سخن مي گويند، ولي درخصوص اينکه اين سرمايه چگونه مي سوزد و از دست مي رود، سخني گفته نشده و هيچ کس مسئوليتي نمي پذيرد؛... بپذيريم سرمايه اجتماعي واکنش هاي محسوس و نامحسوس دارد، اما بي تفاوتي برآمده از نااميدي، بدترين نوع واکنش به شمار مي رود.در اين راستا است که دولت ستيزي و تخريب مستمر نهاد دولت و تضعيف تبلور اعتماد ملت، يعني برافکندن بنيان حکمراني و دولت مداري در معناي ترويج نااميدي ملي و تيشه بر ريشه باور و کنش و اميد ملت زدن و انسجام شکني و تخريب عزم و اراده ملي و نفاق در وفاق اجتماعي».

    البته مشاور آقاي رئيس جمهور نکات خوبي بيان کرده اند اما کاش بپرسند که کدام دولتمرد ارشد به فاصله چند ساعت مدعي شد «اکثريت خانه هاي ويران شده در زلزله، مسکن مهر بوده اند»؟! هر چند اينجا پاي ظاهرا انتقام و تسويه حساب رئيس دولت و معاون او و برخي نشريات اجاره اي با دولت سابق ( که آن هم دولت منتخب مردم مي باشد) در ميان بود، اما شانتاژکنندگان اعتماد و اميد 10 ميليون ساکن مسکن مهر را با دروغ لرزاندند. آقاي ابوطالبي حکم بدهد که حکم چنين ظلم هايي در حق اعتماد عمومي چيست؟!

روزنامه کیهان با اشاره به تحرکات باند احمدی نژاد نوشت:شأن قوه قضائیه بالاتر از آن است که در جدال لفظی با متهمان قرار گیرد، خاصه عده‌ای که تلاش دارند تا با هوچی‌گری و هیاهو در مسیر دادرسی اختلال ایجاد کرده و آن را به بیراهه ببرند.

در این بین موضع‌گیری برخی در جریان مدعی اصلاح‌طلبی و روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز قابل توجه بود که بیشترین تلاش را کردند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و برخی ادعاهای باطل خویش را دوباره مطرح کنند. این جماعت با اشاره به اقدامات اخیر حلقه انحرافی زمزمه‌ای را آغاز کردند مبنی بر اینکه آنچه آنها در سال ۸۸ می‌گفتند درست بوده است!

در پاسخ به اینها باید گفت همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمودند ملاک حال فعلی افراد است در این مورد نیز آنچه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد حال فعلی افراد است و این حال منجر به تخطئه همه گذشته فرد نمی‌شود و بر همین منوال مواضع امروزی حلقه انحرافی دلیلی بر درستی ادعاهای باطل فتنه‌گران نمی‌شود.

 نزدیک شدن تدریجی فتنه‌گران به حلقه انحرافی درستی دیدگاه کیهان را به اثبات رساند تا جایی که در این اواخر مشایی ضمن نامه‌ای به خاتمی به ابراز ارادت نسبت به وی پرداخته و تلویحا ضمن اعلام برائت از جریان انقلابی خود و حلقه اطرافیانش را به فتنه‌گران نزدیک‌تر دانست.

اگرچه بعضی این موضوع را از عجایب روزگار دانستند که منسوبان یک دولت به کسانی که علیه دولت آنها به آشوب‌آفرینی پرداخته و آن را غیرقانونی عنوان می‌کردند ابراز ارادت و نزدیکی کنند اما این موضوع حقانیت نامگذاری «حلقه انحرافی»  را نشان می‌داد، حلقه‌ای که به تدریج از تمام بایدهای و شعارهای مطرح شده توسط خود منحرف شده تا آنجا که علیه آن دیدگاه به‌پا خیزند و امروز این حلقه کیهان را بزرگ‌ترین دشمن خود عنوان کنند.

بر همین منوال کار به جایی رسید که از طرف سیدحسن خمینی به طیف حلقه انحرافی دفتری در شمال تهران داده شد. جالب آنجاست که در مرور مواضع حلقه انحرافی شاهد آن هستیم این طیف پس از پایان دوره ریاست جمهوری تاکنون هیچ موضع‌گیری در قبال فتنه نداشته‌اند. این موضوع به خوبی گویای آن است که چرا امروز بازی حلقه انحرافی در زمین فتنه‌گران و غربگرایان انجام می‌شود.

در واقع آنچه امروز حلقه انحرافی انجام می‌دهد، پوششی برای فرار دولت از پاسخگویی به افکار عمومی فراهم کرده است. رسانه‌های زنجیره‌ای با بزرگنمایی این طیف و رفتارهایش، مانع از طرح مطالبات اصلی مردم و پاسخگویی مسئولان می‌شوند.
محقق دانشگاه تجارت کمبریج گفت: آنچه در حال حاضر در بازار بیت کوین رخ می‌دهد، ارتباطی به عملکرد آن به عنوان پول ندارد بلکه بیشتر به یک دیوانگی برای بدست آوردن سود شبیه است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، گریک هیلمن، محققی از دانشگاه تجارت کمبریج می‌گوید: آنچه در حال حاضر رخ می‌دهد ارتباطی به عملکرد بیت‌کوین به عنوان پول ندارد بلکه بیشتر به یک دیوانگی برای بدست آوردن سود شبیه است.

وی ادامه داد: این بیشتر شبیه وضعیت حبابی است که بالاخره یک نقطه خود را اصلاح می‌کند و افراد باید بسیار احتیاط کنند.

روز چهارشنبه قیمت بیت‌کوین پس از این‌که ظرف ۱۲ ساعت بیش از ۱۰۰۰ دلار افزایش یافت، از رقم ۱۱ هزار دلار هم فراتر رفت تا برای ۶ روز متوالی رکورد زنی کند. به این ترتیب نگرانی‌ها از بزرگتر شدن حبابی که هر لحظه امکان ترکیدن آن وجود دارد بیشتر شد.

قیمت بیت‌کوین که از آغاز امسال بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش داشته تنها در روز چهارشنبه ۱۸ درصد رشد کرد.

بیت‌کوین برای اولین بار در تاریخ خود در معاملات آسیایی اوایل امروز به رقم ۱۰ هزار دلار رسید و سپس در کمتر از ۱۲ ساعت از ۱۱ هزار دلار هم فراتر رفت و کمی بعد رکورد ۱۱۳۹۵ دلار را برای خود ثبت کرد. این تحولات در پایگاه بیت‌استمپ در لوکزامبورگ که یکی از بزرگ‌ترین و پر نقدینگی‌ترین بورس‌های پول دیجیتال است اتفاق افتاد.

کمی بعد بیت‌کوین با تجربه‌ سقوطی شدید، ۲۰۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد و تا ۹۲۹۰ دلار پایین آمد.

شواهد نشان می‌دهد که کاربران اندکی بیت‌کوین را به عنوان ابزاری برای تبادلات خود خریداری می‌کنند و بیشتر آنها امیدوارند که به وسیله آن سرمایه خود را افزایش دهند.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه به تحزب اعتقاد دارم از انتخاب فرماندار زن در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده در دومین همایش چشم انداز توسعه استان مرکزی و چالش های پیش رو در دولت دوم دکتر حسن روحانی عنوان کرد: در گزارش  100 روزه توسط ریاست جمهوری روحیه، امید و انگیزه برای حامیان دولت، مردم و وفاداران به اعتدال و اصلاحات زنده شد.

وی با بیان اینکه استفاده از بانوان و جوانان جزو مواردی است که دولت به آن توجه دارد و در این نشست موارد مطرح شده توسط تمامی فعالان، بانوان و جوانان مورد توجه قرار خواهد گرفت و استان مرکزی نیز در جهت تحقق شعارهای دولت تلاش خواهد کرد، افزود: در سال 1400 باید همچنان مسیر و راه اعتدال و دکتر روحانی و اصلاحات به صورت منطقی ادامه یابد و اگر انگیزه مردم در این مدت کاهش یابد به مشکل برخواهیم خورد بر همین اساس لازم است که در این مدت جلسات این چنینی به صورت مستمر برگزار شود و در جهت آمادگی برای انجام اقدامات مثبت و امیدافزایی جهت فعالیت سیاسی گام برداریم .

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه به تحزب اعتقاد دارم و اگر بخواهیم در جامعه اسلامی ایران فساد و تبعیض نباشد و امور بر اساس روابط شکل نگیرد تنها راه تمسک به تشکیلات و احزاب است، گفت: به این شکل کشور در مسیر منطقی جهت توسعه پیش می رود و بر همین اساس لازم است که موضوع تشکل های سیاسی و احزاب در دستور کار قرار گیرد و تنها به فضای انتخابات اکتفا نشود چراکه زمینه ساز توسعه پایدار و منطقی در جامعه خواهد بود .

وی با اشاره به حساسیت شرایط در انتخابات 96 عنوان کرد: در انتخابات شاهد افزایش 57 هزار عددی آرای دکتر روحانی در استان بودیم اما با توجه به ساختار سیاسی استان و سبقه تاریخی و سیاسی بیش از این میزان می توان انتظار داشت. البته که شرایط سخت و رقیب جدی و دارای پشتوانه قوی بود، اما باید برای دستیابی به اهداف 1400 تلاش های بیشتر صورت گرفته و از ظرفیت های موجود برای موفقیت و ادامه مسیر اعتدال استفاده شود .

آقازاده با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی در استان مرکزی اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای ثروتمند دنیا منبع ثروت نیروی انسانی است و استان مرکزی از این حیث توانمند است. باید با بکارگیری نیروی کاردان به کشور خدمت کرد و شاید برای اولین بار شاهد استفاده از ظرفیت زنان در امر فرمانداری و مدیریت شهرستان های استان مرکزی باشیم.

استاندار مرکزی با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت زنان در مقایسه با گذشته بیان کرد: در کنار بانوان، جوانان نیز ظرفیت های ارزشمندی به شمار می روند و باید در مدیریت ها مورد استفاده قرار گیرند اما به دلیل غفلت بعد از انقلاب نتوانستیم مدیران جوان و بانوان قوی تربیت کنیم تا پشتوانه ای محکم برای کشور باشند. برهمین اساس ساماندهی لازم در استان مرکزی دنبال می شود و یک تیم قوی در قالب اتاق فکر جهت استفاده از این ظرفیت ها در استان شکل خواهد گرفت.