گزیده خبرهای 10 بهمن – 96 قسمت- 3

گزیده خبرهای 10 بهمن – 96  قسمت- 3
 
پلیس راه راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: شاهد بارش برف در استان سمنان(محور سمنان-دامغان)، بارش باران در محور نور و مه گرفتگی و کاهش دید در استان سمنان (محور شهمیرزاد-فولادمحله) هستیم.پلیس راه راهور ناجا از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج، قم و غرب تهران خبر داد.به گزارش مهر، پلیس راه راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: شاهد بارش برف در استان سمنان(محور سمنان-دامغان)، بارش باران در محور نور و مه گرفتگی و کاهش دید در استان سمنان (محور شهمیرزاد-فولادمحله) هستیم.بنابراین گزارش، همچنین یخ زدگی و تردد با زنجیر چرخ در استان گلستان (محورهای خوش ییلاق- توسکستان، جنگل گلستان) و استان زنجان (محور زنجان-طارم) گزارش شده است.در گزارش پلیس راه ناجا درباره ترافیک نیز آمده است: در مسیر آزادراه تهران به قم- ترافیک سنگین و مسیر آزادراه قم به تهران-پرحجم و روان است. در غر ب استان تهران(محدوده تهران به شهریار) ترافیک سنگین است. ضمن اینکه باند شمالی آزادراه تهران-کرج(محدوده پل کلاک تا پل فردیس) ترافیک پرحجم و روان و در باند شمالی آزادراه کرج-قزوین(محدوده پل فردیس تا مهرویلا) نیمه سنگین است.سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: آتش‌نشانان در طول مسیر طی تماس‌هایی که با این افراد داشتند موفق شدند آن‌ها را که گروهی ۸ نفره شامل ۵ آقا و ۳ خانم بودند پیدا کنند.به گزارش ایلنا، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از گیر افتادن ۸ کوهنورد در ایستگاه شماره ۵ توچال خبر داد.سید جلال ملکی در گفت‌وگویی درباره جزییات این حادثه در کوهستان گفت: ساعت ۱۵:۲۹ حادثه گرفتار شدن افراد در ارتفاعات توچال به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اطلاع داده می‌شود.او با بیان اینکه گروه نجات شماره ۱۶ از محله ولنجک به منطقه اعزام می‌شود، تصریح کرد: این افراد در تماس با آتش‌نشانی اعلام کرده بودند حوالی ایستگاه ۵ توچال به‌دلیل سرمای شدید و مه گرفتار شده و راه را گم کرده‌اند.سخنگوی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: آتش‌نشانان در طول مسیر طی تماس‌هایی که با این افراد داشتند موفق شدند آن‌ها را که گروهی ۸ نفره شامل ۵ آقا و ۳ خانم بودند پیدا کنند.ملکی یادآور شد: از آنجاکه به ساعات پایانی روز نزدیک می‌شدیم سرمای شدید و مه غلیظی ایجاد شده و موجب شده بود بیشتر این افراد دچار سرمازدگی مختصر و جزیی شده و قوای بدنی‌شان تحلیل رفته بود از همین رو قادر به حرکت نبودند. با توجه به اینکه خارج از ساعت تله‌کابین بود با تعامل آتش‌نشانان و مسئولان تله‌کابین برقرار شد. دستگاه راه‌اندازی شده و افراد با استفاده از سیستم تله‌کابین به پایین منتقل شدند. این عملیات ساعت ۱۸:۵۴ این عملیات به پایان رسید.
با گزارش این موضوع به پلیس، زن میانسال که پس از افشای جنایت مخوفش، گوشه پیاده رو نشسته بود و گریه می‌کرد دستگیر شد و جسد چند تکه مقتول به پزشکی قانونی انتقال یافت.با حضور بازپرس کشیک قتل درمحل حادثه، تحقیقات جنایی کلید خورد.عصر پنجشنبه 7 اردیبهشت امسال، ساکنان خیابان ششم نیروی هوایی با شنیدن فریادهای یک راننده تاکسی به خیابان ریختند و با جسد مثله شده‌ای در یک پتو روبه‌رو شدند.به گزارش ایران، با گزارش این موضوع به پلیس، زن میانسال که پس از افشای جنایت مخوفش، گوشه پیاده رو نشسته بود و گریه می‌کرد دستگیر شد و جسد چند تکه مقتول به پزشکی قانونی انتقال یافت.با حضور بازپرس کشیک قتل درمحل حادثه، تحقیقات جنایی کلید خورد. متهم به کارآگاهان گفت: شوهر سابقم همیشه مرا تحقیر می‌کرد. به‌خاطر همین اختلاف‌ها 15 سال قبل از هم جدا شدیم.اما بعضی اوقات به دیدنم می‌آمد تا اینکه از دخترم شنیدم پدرش اعتیادش را ترک کرده و از من خواست که دوباره با هم زندگی کنیم. اما هنوز چند روزی نگذشته بود که متوجه شدم او هنوز مواد مصرف می‌کند. آنجا بود که حس گذشته‌ام برگشت و به فکر انتقام افتادم. روز حادثه نیز به بهانه‌ای او را به خانه‌ام کشاندم و با ریختن دارو در غذایش، ابتدا بیهوش‌اش کرده و بعد با ضربات چاقو او را کشتم و سرش را از بدنش جدا کردم. برای اینکه بتوانم جسد را جابه‌جا کنم آن را داخل پتو گذاشتم و تاکسی دربست گرفتم، اما هنگام انتقال جسد دست جنازه شوهرم بیرون آمد و راننده متوجه شد.»سپس این زن برای بررسی سلامت روانی‌اش به پزشکی قانونی انتقال یافت که با تأیید متخصصان پزشکی قانونی، متهم به‌دلیل مشکلات روحی شدید به بیمارستان روانی انتقال یافت. با توجه به اینکه وضعیت روانی این زن به‌ صورت قطعی مشخص نشده است به دستور بازپرس رضوانی از شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران، پرونده برای تعیین جنون متهم در زمان ارتکاب جرم به کمیسیون سه نفره پزشکی قانونی انتقال یافت.
براساس مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران وضعیت کیفی هوای تهران در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز ۱۰ بهمن ماه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.پس از چند روز هوای پاک، بار دیگر هوای تهران ناسالم شد.به گزارش فارس، براساس مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران وضعیت کیفی هوای تهران در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز ۱۰ بهمن ماه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.همچنین براساس شاخص کنترل کیفیت هوا، هم اکنون شاخص ۱۱۲ بر هوای تهران حاکم و برای گروه‌های حساس ناسالم گزارش شده است.
درخواست‌های مهاجران از ۱۱ کشور که نامی از آنها برده نشده اما شامل ۱۰ کشور مسلمان به علاوه کره شمالی هستند، با ارزیابی‌های بسیار دقیق‌تر مورد پذیرش قرار می‌گیرند.آمریکا اعلام کرد که ممنوعیت ورود مهاجران از ۱۱ کشور عمدتا مسلمان را لغو کرده اما گفته، آنهایی که به دنبال ورود به آمریکا هستند باید از بین تدابیر شدیدتر امنیتی نسبت به گذشته عبور کنند.به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، درخواست‌های مهاجران از ۱۱ کشور که نامی از آنها برده نشده اما شامل ۱۰ کشور مسلمان به علاوه کره شمالی هستند، با ارزیابی‌های بسیار دقیق‌تر مورد پذیرش قرار می‌گیرند.کریستین نیلسن، وزیر امنیت کشور آمریکا گفت: بسیار مهم و حساس است که ما بدانیم چه کسانی وارد خاک و قلمروی آمریکا می‌شوند. این اقدامات بیشتر امنیتی راه را برای افرادی که می‌خواهند از برنامه ورود مهاجران سوءاستفاده کنند، سخت‌تر می‌کند و آنها می‌فهمند که ما از کشورمان به خوبی مراقبت و محافظت می‌کنیم.اکتبر سال گذشته میلادی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تایید درخواست ورود مهاجران از ۱۱ کشور را که اکثرا از خاورمیانه و آفریقا بودند به حالت تعلیق درآورد.کشورهای هدف شامل مصر، ایران، عراق، لیبی، مالی، کره شمالی، سومالی، سودان جنوبی، سوریه و یمن می‌شوند. هنوز مشخص نیست که آیا این کشورها همان‌هایی هستند که مد نظر وزیر امنیت کشور آمریکا هستند یا خیر.دولت دونالد ترامپ مصوب کرد، تعداد قابل ملاحظه‌ای از ورود مهاجران به آمریکا را کاهش دهد و افزود، در سال ۲۰۱۸، ۴۵ هزار تن را می‌پذیرد در حالی که در سال ۲۰۱۷ ، ۵۳ هزار تن را پذیرش کرده بود.