جنتي: سكوت دستگاه هاي نظارتي در برابر منكرهاي موسسات مالي مردم را ناراضي كرده است

آيت الله جنتي: سكوت دستگاه هاي نظارتي در برابر منكرهاي موسسات مالي مردم را ناراضي كرده است  11 دی - 96
درشرایطی که اعتراف شده به دلیل غدم اشتغالزایی فارغ ا لتحصیلان بیشتری ازدانشگاه ها در شرف خارج شدن از ایران هستند در حالی که امثال طوطیان پیر همچون احمدجنتی چندین شغل های مهم راا شغال کرده اند.

دبير شوراي نگهبان گفت: سکوت دستگاه هاي نظارتي در برابر مُنکرهاي موسسات مالي، مردم را ناراضي کرده است.
    آيت الله جنتي رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منکر که در نشست اعضاي اين ستاد سخن مي گفت، ضمن تبريک فرا رسيدن 9 دي، اين روز را از ايام الله بسيار با عظمت، اثرگذار و سرنوشت ساز برشمرد و گفت: مردم مسلمان ايران که علاقه مندي خود را به اسلام، نظام جمهوري اسلامي و ولايت فقيه بارها اثبات کرده اند، در اين روز توانستند با حرکتي خودجوش، کشور را از وضعيتي که فتنه گران در سال 88 به وجود آورده و اصل و اساس نظام را با تهديد مواجه کرده بودند نجات دهند.

    رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منکر با اشاره به برگزاري تجمعات مردمي باشکوه در سالروز 9 دي که به منظور بزرگداشت اين روز در سراسر کشور برپا شده بود، از مردم مسلمان ايران تشکر کرد و افزود: از خداوند بزرگ مي خواهيم اين ملت را از آفات و بلايا حفظ کند و باران رحمت خود را بر آنها نازل کند.

    آيت الله جنتي با اشاره به اهميت فريضه امربه معروف و نهي از منکر اضافه کرد: اين فريضه از مهم ترين واجبات است و براساس تعاليم اسلامي اگر اين فريضه اقامه شود، ساير فرايض هم اقامه مي شود. ما هم در کشور تجربه کرده ايم و ديده ايم که وقتي به اين فريضه توجه نمي شود، شاهد منکرهاي ديگر هم هستيم که کشور را با مشکل مواجه مي کنند. الان هم مي بينيم هر فتنه و منکري به وجود مي آيد، زيرا قبلاً اين منکر نهي نشده و از آن جلوگيري نشده است و ديگران در مقابل افرادي که مرتکب اين منکر مي شده اند، سکوت کرده اند.

    وي سپس با اشاره به اغتشاشات چند روز گذشته در کشور، اضافه کرد: در اين اغتشاشات شاهد بوديم که برخي اشرار در کنار افرادي که به مشکلات اقتصادي معترض بودند قرار گرفتند و کار را به جايي کشاندند که دشمنان کشور و به خصوص برخي مسئولان آمريکا از اين اغتشاشات حمايت کردند. اين اغتشاشات از جمله منکراتي هستند که دليل به وجود آمدن آنها عدم برخورد با منکرات ديگري بوده است که عامل به وجود آمدن گراني و ايجاد مشکلات اقتصادي بوده اند.

    به گزارش فارس، رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منکر ايرادات موجود در عملکرد موسسات مالي و بانک ها را از جمله منکرهايي دانست که در کنار منکراتي مانند قاچاق، باعث مي شوند شرايط اقتصادي کشور دچار مشکل شود و چون دستگاه هاي نظارتي با اين منکرات برخورد جدي و اثرگذار نکرده اند، اقتصاد کشور دچار مشکل شده و در بين مردم ايجاد نارضايتي کرده است.