عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس: ضعف مديريت را به بهانه تحريم توجيه مي كنند


عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس: ضعف مديريت را به بهانه تحريم توجيه مي كنند   11 خرداد - 97
جز تابع کل است  ونه برعکس . بنابراین ضعف مدیریتی نه فقط درون دولت که دررأس رژیم ولایت فقیه میب اشد.برای اینکه یک آخوند منبری رهبر انتصابی ولی فقیه همه کاره شده است که دارای قدرت و اختیار نامحدود است و آشکارا قانون شکنی  می کند وبه هیچ فرد ومرجعی  همپاسخگوی نیست .بدتر اینکه گفته هایش برای همگان فصل الخطاب است.
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس با تاکيد بر اينکه مهم ترين مشکل توليد مديريت است، گفت: تحريم به يک بهانه عمومي تبديل شده است.
    
عزت الله يوسفيان ملا در گفت وگو با خبرگزاري فارس، در مورد مشکلات توليد اظهار کرد: مشکلات توليد به مسائل داخلي و خارجي وابسته است، اما مهم ترين مشکل توليد در کشور، مديريت است و هر چيزي در جاي خودش قرار نگرفته است. بانک ها بايد نياز مالي بنگاه هاي اقتصادي را از طريق دادن وام تامين کنند. در حالي که در مواردي به اين وظيفه خود عمل نمي کنند و حتي خود اقدام به توليد مشکل مي کنند.
    
وي با اشاره به اينکه ممکن است برخي از مشکلات توليد متاثر از تحريم ها باشد، افزود: در مواردي مثل تامين مواد اوليه، ممکن است مشکلاتي در اثر تحريم ها به وجود آيد که براي آن هم راه حل وجود دارد و مي توان مواد اوليه را از راه هاي ديگر تامين کرد.
    
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس با تاکيد بر اينکه مشکل توليد، مديريت داخلي است، اظهار داشت: فقط بخش اندکي از مشکلات توليد، ممکن است تحريم باشد اما تحريم به يک بهانه عمومي تبديل شده، تا بتوان هر مشکلي را به آن نسبت داد. در مشکلات توليد70 تا 80 درصد مديريت، ساماندهي و سازماندهي و 20 درصد تحريم ها و سياست خارجي نقش دارند.
    
يوسفيان ملا در پاسخ به اين سوال که آيا براي حمايت از توليد داخلي بايد مانع واردات شد، گفت: هر کشوري به مقوله صادرات و واردات نيازمند است. اگر اين دو مقوله وجود نداشته باشد، چرخش جهاني اقتصاد هم به وجود نمي آيد. قدرتمندترين کشورها به لحاظ اقتصادي هم به واردات نيازمندند اما واردات بايد متناسب با نياز واقعي صورت گيرد.
    
وي با اشاره به اينکه در برخي کالاها که توليد داخلي وجود دارد اما باز هم واردات انجام مي دهيم که لازم است، افزود: به عنوان مثال در مورد گاز اين اتفاق مي افتد و دليل اين واردات هم قابل توجيه است. در حالي که شمال کشور به شدت به گاز نياز دارد، اما گاز غرب کشور به ترکيه صادر مي شود. هزينه انتقال گاز غرب به شمال کشور بسيار سنگين است، بنابراين انتقال گاز از غرب به شمال صرفه اقتصادي ندارد و بنابراين گاز شمال کشور از ترکمنستان وارد مي شود.
    
عضو کميسيون برنامه و بودجه بيان داشت: بنابراين بايد برحسب شرايط و در نظر گرفتن مزيت ها اقدام به واردات کرد، اما به هرحال هيچ کشوري نمي تواند از واردات مستثني شود.