گزیده خبرهای 7 شهریور - 97

گزیده خبرهای  7 شهریور - 97

فوت ۴ دختر جوان در گودال آب در سیستان و بلوچستان
معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: چهار دختر جوان در گودال آبی در منطقه «زيردان» استان سیستان و بلوچستان غرق شدند. حسن نوری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: چهار دختر جوان در گودال آبی در منطقه زیردان استان سیستان و بلوچستان غرق شدند. وی افزود: پس از اعلام حادثه 2 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد که متأسفانه 3 نفر قبل از رسیدن آمبولانس و یک نفر بعد از رسیدن آمبولانس جان خود را از دست دادند.
واکنش «آشنا» به جلسه سوال از روحانی
 مشاور رییس جمهور با اشاره به حضور امروز رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی برخی ویژگی های این جلسه را برشمرد و گفت: معلوم شد می‌توان توهین نکرد، بگم بگم نکرد، فیلم مخفی نشان نداد، دیگران را متهم نکرد و پاسخ سوالات را با آرامش و متانت ارائه نمود. حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور در توییتر شخصی خود درباره حضور امروز حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی اظهار نظر کرد. او نوشت: « ۱.جلسه امروز مجلس نماد قدرتمندی از بلوغ مردمسالاری دینی در چهل سالگی جمهوری اسلامی بود. ۲. معلوم شد می‌توان توهین نکرد، بگم بگم نکرد، فیلم مخفی نشان نداد، دیگران را متهم نکرد و پاسخ سوالات را با آرامش و متانت ارائه نمود. ۳. معلوم شد مجلس در کمال اقتدار میتواند پاسخها را نپذیرد
مصدومیت ۴ کولبر در مریوان بر اثر انفجار مین
 این کولبران در حال عبور از مرز بودند که با مین منفجر نشده روبرو شدند. پس از بروز حادثه؛ مردم محلی آنها را به بیمارستان منتقل کردند. در روزهای گذشته، چهار کولبر در مرز مریوان بر اثر انفجار مین مصدوم شدند. به گزارش ایلنا، در روزهای گذشته در مرز مریوان، چهار کولبر بر اثر انفجار مین مصدوم شدند. یکی از این کولبران پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. این کولبران در حال عبور از مرز بودند که با مین منفجر نشده روبرو شدند. پس از بروز حادثه؛ مردم محلی آنها را به بیمارستان منتقل کردند. این اولین بار نیست که کولبران قربانی مین‌های به جامانده از زمان جنگ تحمیلی می‌شوند.
کشف جسد زن ناشناس در بابلرود
 کشف این جسد در ساعت ۱۱ ظهر دیروز اتفاق افتاد که عوامل نجات غریق و جت رانان با طناب و وسایل لازم، جسد را از وسط رودخانه به حاشیه آوردند. رئیس هئیت نجات غریق مازندران از کشف جسد زنی در بابلرود خبر داد. به گزارش ایسنا، نقی کریمیان، در مورد کشف جسدی در رودخانه بابلرود شهرستان بابلسر اظهار کرد: با حضور مامورین نجات غریق در ابتدای رودخانه بابلرود و بندر بابلسر جسد زنی حدودا ۳۰ ساله کشف شد. رئیس هئیت نجات غریق مازندران خاطرنشان کرد: کشف این جسد در ساعت ۱۱ ظهر دیروز اتفاق افتاد که عوامل نجات غریق و جت رانان با طناب و وسایل لازم، جسد را از وسط رودخانه به حاشیه آوردند. کریمیان ادامه داد: این خانم با لباس ورزشی و پوشش کامل در ابتدای رودخانه کشف و با حضور نیرو‌های انتظامی پزشکی قانونی و پلیس آگاهی تحویل داده شد.
توضیح محسن هاشمی درباره درگیری با پیمانکار مترو
 محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر در پاسخ به این پرسش که آیا شما روز گذشته درگیری لفظی با پیمانکار مترو خط 6 داشته‌اید یا خیر، اظهار کرد: درگیری لفظی به آن معنا نبوده است و بیشتر یک تذکر سفت و سخت بوده است. به گزارش اعتماد آنلاین، وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مترو تهران و آماده سازی برای استفاده شهروندان بنده تذکر سفت و سختی را به پیمانکار مربوطه دادم تا حساب کار دستشان بیاد و بدانند که مترو برای مدیریت شهری اهمیت بسیاری زیادی دارد. رییس شورای شهر تهران ادامه داد: پیمانکارانی که در با مجموعه مدیریت شهری کار می‌کنند باید بتوانند به تعهدات خود عمل کنند و در این خصوص شورای شهر نظارت کافی را خواهد داشت.
اتفاق عجیب در مجلس؛ دست موافق، رای مخالف
 درواقع نمایندگان با دست با شفاف شدن آرای خود موافقت کردند اما مخفیانه به آن رای منفی دادند و این شد که رای گیری غیر علنی شد خبرآنلاین نوشت: در جریان بررسی سوال از رئیس جمهور تعدادی از نمایندگان درخواست کردند تا آرا علنی شود اما برخلاف ظاهر موافق نمایندگان رای به رای گیری مخفی دادند. با پایان پاسخ های حسن روحانی طبق قانون اصلاح شده سال 91 مجلس برای هر سوال باید رای گیری می کرد. که پیش از آغاز رای گیری 22 نفر از نمایندگان مجلس در نامه ای از هیات رئیسه درخواست کردند تا رای گیری علنی و با برگه باشد. وقتی علی لاریجانی ای درخواست را به رای گذشت یک صدا نمایندگان فریاد چهار چهار به معنای موافقت با این درخواست اعلام کردند اما نتیجه رای چیزی متفاوت با آنچه بود که اعلام شد. درواقع نمایندگان با دست با شفاف شدن آرای خود موافقت کردند اما مخفیانه به آن رای منفی دادند و این شد که رای گیری غیر علنی شد.
کرم‌پور به روحانی: چطور صد‌ها کانتینر قاچاق می‌شود و کسی نمی‌بیند؟
کوروش کرم پور از نمایندگانی بود که پشت تریبون قرار گرفت و سوالات خود را از رییس جمهور پرسید. کوروش کرم پور از نمایندگان مجلس در سوال از رییس جمهور گفت: همواره حامی دولت بوده و هستم. دنیا بداند امروز حضور رئیس جمهور برگ زرینی از پاسخگویی این نظام به مردم است که آن را وظیفه خود می دانیم. مگر رهبر معظم انقلاب نفرمودند اگر کالایی به صورت قاچاق وارد کشور شد به آتش کشیده شود. ایشان فرمودند مراد من از قاچاق کوله بر ضعیف نیست قاچاق‌های بزرگ را می گویم. آیا دستور قاطع رهبری با قاچاق‌چیان عمده حتی در یک مورد انجام شده‌است؟ موانع و مشکلات پیش روی شما در مبارزه با قاچاق کالا و ارز چیست؟ خطر جدی است. لطفا نفرمایید نمی شود و نمی گذارند. من از قدرت نظام جمهوری اسلامی صحبت می‌کنم که به کمک مردم سوریه و عراق می رود و داعش را شکست می‌دهد چطور نمی توانیم با قاچاق مبارزه جدی کنیم. چطور صدها کانتینر قاچاق می شود وکسی نمی بیند. آیا مبارزه با قاچاق چیان عمده فرصت اشتغال برای مردم را فراهم نمی کند؟