گزیده ها قسمت پنجم


گزیده ها قسمت پنجم 8 آبان - 97
نفت ارزان‌تر شد
 در این بین، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد قیمت‌های بالای نفت به مصرف کنندگان آسیب زده و تقاضا را کمتر می‌کند. فاتح بیرول گفت: دو فشار نزولی روی رشد تقاضای جهانی برای نفت وجود دارد. یکی قیمت بالای نفت است که در بسیاری از کشورها روی قیمت‌های مصرف کننده تاثیر گذاشته و دیگری، آهسته شدن روند رشد اقتصاد جهانی است. قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیرضعف بازار سهام جهانی و نشانه‌های رشد عرضه جهانی با وجود بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کاهش پیدا کرد. به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۹ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش، به ۷۷.۰۵ دلار در هر بشکه رسید. اما بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۲ سنت نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۶۷.۱۶ دلار در هر بشکه رسید. نفت از افت سنگین بازار سهام در هفته جاری متاثر شده است. شاخص‌های سهام جهانی روز دوشنبه پس از انتشار گزارشی مبنی بر این که واشنگتن قصد دارد روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۵۷ میلیارد دلار تعرفه وضع کند، روند نزولی خود را ازسرگرفتند. گفته می‌شود اگر مذاکرات آتی میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رییس جمهور چین برای پایان دادن به جنگ تجاری میان دو غول اقتصادی جهان به نتیجه نرسد، تعرفه مذکور وضع خواهد شد. در این بین، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد قیمت‌های بالای نفت به مصرف کنندگان آسیب زده و تقاضا را کمتر می‌کند. فاتح بیرول گفت: دو فشار نزولی روی رشد تقاضای جهانی برای نفت وجود دارد. یکی قیمت بالای نفت است که در بسیاری از کشورها روی قیمت‌های مصرف کننده تاثیر گذاشته و دیگری، آهسته شدن روند رشد اقتصاد جهانی است. بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت همچنین از نشانه‌های رشد عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگ تحت فشار کاهشی قرار گرفته است. روسیه اعلام کرده با اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران، نفت کافی برای تامین تقاضای بازار فراهم خواهد کرد. طبق آمار رفینیتیو آیکان، تولید نفت خام روسیه، آمریکا و عربستان سعودی که سه تولیدکننده بزرگ جهان هستند، در نیمه اول سپتامبر به ۳۳ میلیون بشکه در روز رسید که نشانه دیگری از فراوانی عرضه با وجود بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.
بازداشت ۹ نفر به خاطر کاشت مو و مژه زیرزمینی!
تسنیم نوشت: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی لرستان گفت: مرکز غیرمجاز کاشت مو، مژه و زیبایی در شهرستان خرم‌آباد پلمب و ۹ نفر دستگیر شد. سرهنگ احمدرضا احمدیان عصر امروز در جمع خبرنگاران از پلمب مرکز زیرزمینی کاشت مو، مژه و زیبایی به‌صورت غیرمجاز در خرم‌آباد خبر داد و اظهار داشت: در پی خبر واصله مبنی بر اینکه دریکی از مناطق شهر تعدادی آقا و خانم اقدام به افتتاح زیرزمینی کاشت مو، مژه و زیبایی به‌صورت غیرمجاز کرده‌اند، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. وی افزود: اکیپ گشت کنترلی اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس ضمن هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی- معاونت غذا و دارو به محل اعزام و مشاهده شد تعداد 9 نفر به هویت معلوم شش نفر خانم و سه نفر آقا با مدارک غیر مرتبط اقدام به فعالیت غیرقانونی کاشت مو می‌کنند که در اجرای دستور دادستان مرکز استان محل فعالیت آن‌ها پلمب و پرونده به همراه متهمان به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد. رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی استان لرستان به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان‌های خرم‌آباد و چگنی اشاره و عنوان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در پاک‌سازی پارک جنگلی مخمل کوه خرم‌آباد و شوراب شهرستان چگنی اجرا شد. وی بیان کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی استان با همکاری مأموران انتظامی شهرستان‌های خرم‌آباد و چگنی، پلیس افتخاری و نیروهای بسیج طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاک‌سازی تفرجگاه‌ها و پارک‌های مخمل کوه و شوراب را به مدت دو روز اجرا کردند. احمدیان تصریح کرد: چهار نفر بد پوشش دستگیر تعهد و تذکر لسانی از 412 نفر، تعهد و تذکر لسانی از 153 راننده وسایل نقلیه به علت آلودگی صوتی، تعهد و تذکر به 16 نفر به علت ایجاد مزاحمت، تذکر به 27 راننده خودرو به دلیل بد پوششی و همچنین توقیف دو دستگاه خودرو به علت آلودگی صوتی و هدایت به پارکینگ از اقدامات مهم این طرح بود.
هیوندای قرارداد 521 میلیون دلاری با ایران را لغو کرد
 آمریکا از 4 نوامبر تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت خام ایران اجرایی می کند. این تحریم ها بخشی از برنامه ترامپ برای اجبار ایران به امضای قرارداد جدیدی در مورد محدود کردن برنامه های اتمی و موشکی این کشور است شرکت هیوندای کره ای جنوبی قرارداد ۵۲۱ میلیون دلاری برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در ایران را لغو کرد. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، شرکت هیوندای کره جنوبی در روز دوشنبه اعلام کرد که یک قرارداد 595 میلیارد وونی ( 521 میلیون دلاری) برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی در ایران را کنار گذاشته است. به ادعای این شرکت ایران توانایی تامین هزینه آن را به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه تهران ندارد. هیوندای اعلام کرد کنسرسیوم تحت رهبری او در روز یکشنبه این قرارداد را کنسل کرد. «این قرارداد کنسل شد چون تامین مالی آن که پیش شرط اعتبار قرارداد است، کامل نیست». آمریکا از 4 نوامبر تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت خام ایران اجرایی می کند. این تحریم ها بخشی از برنامه ترامپ برای اجبار ایران به امضای قرارداد جدیدی در مورد محدود کردن برنامه های اتمی و موشکی این کشور است.
انفجار بمب در مسیر زائران کربلا/ کشته شدن سه زن
 هنوز گروهی مسؤولیت این انفجار را برعهده نگرفته است اما داعش در این منطقه فعال است و آنها قبلا زائران شیعه را هدف گرفته بودند. تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷ پ پلیس عراق اعلام کرد، سه زائر زن شیعه در اثر انفجار بمبی کار گذاشته شده در مسیر پیاده‌روی‌شان به سمت کربلا کشته شدند. به گزارش ایسنا، پلیس عراق اعلام کرد، سه زائر زن شیعه در اثر انفجار بمبی که در مسیر راهپیمایی‌شان به سمت کربلا در نزدیکی شهر خانقین واقع در شمال عراق کار گذاشته شده بود، کشته شدند. هنوز گروهی مسؤولیت این انفجار را برعهده نگرفته است اما داعش در این منطقه فعال است و آنها قبلا زائران شیعه را هدف گرفته بودند. میلیون‌ها زائر شیعه هر سال در اربعین حسینی به زیارت کربلا می‌روند.