بازي روحاني با خاتمي و تذكر چند نكته


خبر ويژه 
بازي روحاني با خاتمي و تذكر چند نكته   12 آبان -97
رئيس دفتر رئيس جمهور گفت محل جديدي را در اختيار رئيس دولت اصلاحات قرار مي دهد.
واعظي در گفت وگو با ايلنا، در پاسخ به اين سوال كه در چند روز اخير شاهد بوديم دفتر سيدمحمد خاتمي از وي گرفته شد و طبق قانون اين وظيفه دولت ها است كه براي روساي جمهور پيشين محلي را به عنوان دفتر در نظر بگيرد، دولت دراين باره چه اقدامي مي كند، گفت: بله اين وظيفه ماست، با بنده هم در اين مورد صحبت شده است. حجت الاسلام مجيد انصاري دراين مورد صحبت كرد و من گفتم حتما طبق قانون اين كار را انجام خواهيم داد.
وي تاكيد كرد: از آنها خواسته ايم كه جايي را پيدا كند و هر مكاني را كه خودشان بخواهند ما در اختيارشان خواهيم گذاشت. اگر محل خاصي را درنظر داشته باشند و بخواهند اجاره كنند ما مشكل خاصي نداريم. دولت هرآنچه كه قانون مشخص كرده با نظر خودشان، اجرايي مي كند.
واعظي در پاسخ به اين سوال كه آيا آقاي خاتمي مي تواند دفتري در محل نهاد رياست جمهوري داشته باشد، گفت: خودشان علاقه اي ندارند كه به اينجا بيايند و ايشان هم مثل بقيه روساي جمهور مي خواهند دفتري براي مراجعان داشته باشند.
برخي كارشناسان مطلع مي گويند موضع واعظي، ادامه مشي چند سال گذشته روحاني در زمينه سردواندن خاتمي و اصلاح طلبان است و روحاني بهتر از هركس مي داند كه اگر به طيف فعال در فتنه بيش از اندازه ميدان بدهد، موي دماغ خود وي مي شوند و گستاخي و طلبكاري بيشتري خواهند داشت؛ چنانكه همين اخيرا عبدالله ناصري مشاور خاتمي مدعي شده روحاني 3 درصد بيشتر راي نداشت و ما او را رئيس جمهور كرديم.
اما صرف نظر از اين گمانه زني، بايد به سياسي كاراني مثل واعظي تذكر و توجه داد كه تكليف قانوني براي در اختيار گذاشتن دفتر در خدمت روساي دولت هاي قبلي، شامل عناصر فتنه گر و برانداز و ياغي عليه قانون و اسلاميت و جمهوريت نمي شود و گرنه لابد بايد به بني صدر خائن هم دفتر كار بدهند!
از طرف ديگر اگر قرار بود آشوبگران قانون شكن در سال 88 با سردمداري امثال خاتمي (و يا حمايت آمريكا و انگليس و اسرائيل و دلار هاي سعودي) موفق به تعطيلي انتخابات و غلبه با زور شوند، هرگز نوبت رياست جمهوري روحاني و رياست دفتري واعظي نمي رسيد.
جرم خاتمي در ميان سران فتنه از همه سنگين تر است چراكه او بارها در محافل خصوصي اصلاح طلبان تصريح كرده كه ادعاي تقلب در انتخابات دروغي بيش نبوده است. بنابراين جاي واقعي براي خاتمي، صندلي محاكمه و مجازات است نه گرفتن دفتر.