گزیده ها قسمت چهارم

گزیده ها قسمت  چهارم  5 دی - 97
تکذیب سکته راننده اتوبوس حادثه دانشگاه آزاد
رئیس اورژانس تهران: همچنین هنوز علت حادثه مشخص نیست و باید توسط عوامل ذی صلاح بررسی و اعلام شود.رئیس اورژانس تهران اعلام کرد: موضوع سکته کردن یا نکردن راننده اتوبوس باید از سوی سازمان پزشکی قانونی اعلام شود.به گزارش ایسنا، در پی حادثه واژگونی مرگبار اتوبوسی در واحد علوم تحقیقات،‌ اخباری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به نقل از معاون دانشگاه آزاد مبنی بر سکته راننده منعکس شد که رئیس روابط عمومی اورژانس تهران درباره اعلام کرد: راننده اتوبوس مذکور فوت کرده است اما اینکه سکته کرده است مورد تایید نیست.وی عنوان داشت: موضوع سکته یا عدم سکته راننده باید باید بررسی شود و نظر نهایی در مورد وضعیت راننده اتوبوس باید از سازمان پزشکی قانونی اعلام شود.صابریان ادامه داد: همچنین هنوز علت حادثه مشخص نیست و باید توسط عوامل ذی صلاح بررسی و اعلام شود.
عوارض خروج زائرین عتبات عالیات (زائران اربعین) از تاریخ ۲۴ شهریور تا ۱۲ آبان که از مرزهای زمینی به مقصد عراق از ایران خارج می‌شوند نیز از پرداخت عوارض خروج معاف خواهد بود.بر اساس پیش‌بینی دولت در لایحه بودجه رقم ۲۲۰ هزار تومانی برای هر نفر با عنوان عوارض خروج از کشور در نظر گرفته شده است.به گزارش ایسنا، آنچه دولت در تعرفه‌های درآمدی خود برای بودجه سال آینده پیشنهاد کرده نشان می‌دهد که درآمد حاصل از عوارض خروج از مرزهای کشور برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان و برای عوارض خروج زائرین حج تمتع و عمره نیز ۱۱۰ هزار تومان است.این در حالی است که برای خروج هوایی زائران ۳۷۵ هزار ریال و برای عوارض خروج زمینی و دریایی حدود ۱۲۵ هزار ریال پیش بینی شده است.عوارض خروج زائرین عتبات عالیات (زائران اربعین) از تاریخ ۲۴ شهریور تا ۱۲ آبان که از مرزهای زمینی به مقصد عراق از ایران خارج می‌شوند نیز از پرداخت عوارض خروج معاف خواهد بود.باید یادآور شد که عوارض خروج از کشور در سال آینده نسبت به سال جاری تغییری نخواهد داشت.
سعید 26ساله در نخستین بازجویی‌ها گفت: هنگامی که مشروب خوردم عقل از سرم پرید دوستانم پیشنهاد دادند با هم کشتی بگیریم اما سر همین موضوع دعوایمان شد و از آنجا که من یک چاقوی ضامن دار در جیب داشتم عصبانی شده و با چاقو ضربه‌ای به سینه مصطفی زدم و از ترس فرار کردم.
پسر جوان که در یک میهمانی عصرانه پس از خوردن مشروب الکلی دوستش را با چاقو به قتل رسانده بود با پای خود به اداره آگاهی رفت. این حادثه خونین هفته گذشته به کلانتری کمالشهر گزارش شد.
به گزارش ایران، خیلی زود مأموران در صحنه جنایت که یک خانه مجردی بود حضوریافتند وبا جسد پسر جوانی به نام مصطفی 25 ساله روبه‌رو شدند.
به دستور بازپرس کشیک قتل جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و درنخستین تحقیقات کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی دریافتند که این جنایت زمانی رخ داده است که چهار پسر جوان در یک میهمانی عصرانه شرکت کرده بودند.
شاهدان ماجرا مدعی شدند که یکی از دوستانشان به‌نام سعید مرتکب قتل شده و فرار کرده است. سرهنگ نادر بیگی- رئیس پلیس آگاهی استان البرز- در این باره گفت: درحالی که ردیابی‌ها برای دستگیری متهم فراری در دستور کار قرار گرفته بود متهم با پای خود به کلانتری رفت و اعتراف کرد.
سعید 26ساله در نخستین بازجویی‌ها گفت: هنگامی که مشروب خوردم عقل از سرم پرید دوستانم پیشنهاد دادند با هم کشتی بگیریم اما سر همین موضوع دعوایمان شد و از آنجا که من یک چاقوی ضامن دار در جیب داشتم عصبانی شده و با چاقو ضربه‌ای به سینه مصطفی زدم و از ترس فرار کردم.
وی که بشدت پشیمان بود گفت: اگر چاقو همراهم نبود هیچ وقت این اتفاق نمی‌افتاد. بدین ترتیب متهم بازداشت شد و برای تحقیقات بیشتر در اختیارپلیس قرار گرفت.
شاهدان عینی می‌گویند که در ابتدا یک خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل «اداره ملی حمایت از معلولین و خانواده شهدا» منفجر شد و سپس شماری از مهاجمان وارد ساختمان این اداره شدند.انفجار روز دوشنبه در نزدیکی وزارت فواید عمومی در پایتخت افغانستان دست کم ۲۷ کشته بر جای گذاشته است.به گزارش تسنیم به نقل از الجزیره، بر اساس اعلام وزارت کشور افغانستان، حمله روز دوشنبه در کابل تا کنون 27 نفر را به کام مرگ فرستاده است.بیشتر قربانیان افراد غیرنظامی بوده اند.در این حمله، افراد مهاجم با حمله به یک منطقه دولتی که وزارت فواید عمومی و دفاتر دیگر در آنجا مستقر هستند، اقدام به منهدم کردن یک خودرو کردند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای امنیتی دو تن از مهاجمان را به هلاکت رسانده و بیش از 200 نفر از کارمندان دولتی را که در یک ساختمان گیر افتاده بودند آزاد کردند.شاهدان عینی می‌گویند که در ابتدا یک خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل «اداره ملی حمایت از معلولین و خانواده شهدا» منفجر شد و سپس شماری از مهاجمان وارد ساختمان این اداره شدند.
وزارت اطلاعات خبر داد
این شبکه به بهانه انجام واردات کالا، با اسناد غیرواقعی و جعلی به ثبت سفارش واردات کالا اقدام می کردند و بدون آن که قصد واردات کالا داشته‌باشند، ارزهای دولتی را به مقصد دلخواه خود حواله می‌کردند و پس از آن، ارزها را به قیمت آزاد فروخته و از مابه التفاوت حاصله سودجویی می کردند.
روابط عمومی وزارت اطلاعات از دستگیری عناصر شبکه نفوذ در سیستم بانکی و ارزی کشور در استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران، مازندران، قم، کرمان و اصفهان خبر داد.
در اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات آمده است: سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان های، سیستان و بلوچستان، تهران، مازندران، قم، کرمان و اصفهان در اقدامات هوشمندانه و پیچیده اطلاعاتی - عملیاتی همزمان و هماهنگ، 17 نفر از عناصر شبکه نفوذ در سیستم بانکی و ارزی کشور را دستگیر کردند.
این شبکه به بهانه انجام واردات کالا، با اسناد غیرواقعی و جعلی به ثبت سفارش واردات کالا اقدام می کردند و بدون آن که قصد واردات کالا داشته‌باشند، ارزهای دولتی را به مقصد دلخواه خود حواله می‌کردند و پس از آن، ارزها را به قیمت آزاد فروخته و از مابه التفاوت حاصله سودجویی می کردند.
در نتیجه اقدامات اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان و همکاری ویژه دستگاه قضایی و دادستان این استان 87 شرکت صوری شناسایی و تعداد زیادی اسناد و مهرهای جعلی مربوط به شرکت های داخلی و خارجی نیز کشف و از خروج 300 میلیون یورو ارز دولتی، جلوگیری شد.
وزارت اطلاعات به عموم مردم شریف ایران که به هر نحو در شرکت‌های صوری تحت عنوان مدیرعامل یا سایر عناوین، از سوی دیگران مورد سوءاستفاده قرار گرفته و به نام آن ها ثبت سفارش انجام شده و تعهدات ارزی ایجاد شده است توصیه می‌کند موارد را از طریق تلفن 113 به ادارات کل اطلاعات استان خود اطلاع دهند تا با اقدام به موقع از گسترش آثار سوء اقدامات مجرمانه جلوگیری شود.