دولت در بودجه ۹۸ همسان‌سازی نظام حقوقی معلمان را در نظر نگرفته است


عضو کمیسیون بودجه مجلس: دولت در بودجه ۹۸ همسان‌سازی نظام حقوقی معلمان را در نظر نگرفته است  7 دی – 97
 مدعی منتقد نگفته  است  چون  به دستور خامنه  ای ازبودجه فرهنگیان زده شد وبه بودجه پاسداران افزوده شده است برای همین دولت در بودجه ۹۸ همسان‌سازی نظام حقوقی معلمان را در نظر نگرفته است
گروه استان‌ها ـ حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه هرچند بودجه متناسب با شرایط تحریم نوشته شده و برخی بخش‌های آن شفاف است،گفت: اما هنوز شفافیت لازم را ندارد و بهتر است با برنامه ششم تطبیق داده شود. 
عضو کمیسیون بودجه مجلس: دولت در بودجه 98 همسان‌سازی نظام حقوقی معلمان را در نظر نگرفته است
عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به نقاط قوت لایحه بودجه 98 اظهار داشت: این لایحه مطابق با شرایط روز نوشته‌شده و سعی شده عدد و رقم‌ها انقباضی باشد.
حمیدرضا حاجی بابایی افزود: متناسب بودن با شرایط تحریم از دیگر نقاط قوت لایحه بودجه است و هرچند برخی بخش‌ها شفاف تعریف‌ شده، اما هنوز شفافیت لازم را ندارد و این از مهم‌ترین نقاط ضعف آن به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: بودجه 98 در بخش آموزش دچار ضعف است به طوری که همسان‌سازی نظام حقوقی معلمان در نظر گرفته نشده و توصیه به خصوصی‌سازی هم به ضرر آموزش و پرورش است.
بیشتر بخوانید
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه دولت توپ را در زمین مجلس انداخته تصریح کرد: دولت نسبت به گرفتن تصمیم جدی در مورد بودجه کمتر ورود پیداکرده و بیشتر کار را به گردن نمایندگان انداخته که نمونه آن تبصره 14، بحث حامل‌های انرژی و نظام هماهنگی حقوق است و این هم از نقاط ضعف محسوس لایحه به شمار می‌رود.
حاجی بابایی در مورد رویکرد نمایندگان نسبت به تصویب بودجه هم گفت: مجلس ناگزیر به تصویب بخش بزرگی از لایحه بودجه است و نمی‌تواند تغییرات زیادی در آن انجام دهد مگر اینکه با برنامه ششم و بودجه سال 97 تطبیق داده شود تا لایحه به سمت کمک به قشرهای کم‌درآمد، گسترش عدالت اجتماعی و از بین رفتن فقر مطلق حرکت کند.
وی در مورد نگاه دولت به مسئله معیشت مردم در بودجه 98 هم مطرح کرد: دولت به قشرهای کم‌درآمد توجه کرده و کمک‌هایی داشته، اما مجلس باید این بخش را تقویت کند.