تقوی اروپایی‌ها به دنبال معطل کردن ما هستند


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
اروپایی‌ها به دنبال معطل کردن ما هستند/ لوایح پالرمو و CFT در ایران حلال مشکلات اقتصادی نیست10 بهمن – 97
چرا  عضو جبهه متحد مصباح یزدی بطور عمد جایگاه مخالف خامنه ای و پاسداران که وی نیز همسو بااینان است بااروپایی ها عوض کرده است؟
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اروپایی‌ها در کنار آمریکایی‌ها هستند و فقط فرصت‌های ما را سوزانده و وقت ما را تلف می‌کنند، ما نیز نباید معطل آمریکا و اروپا باشیم و باید با برنامه‌ریزی و طرح‌های نو اقتصاد کشور را رونق بخشیم.
سید حسین نقوی‌حسینی نماینده شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در خصوص طرح spv اظهار داشت: بعد از خروج خلاف مواضع بین‌المللی آمریکا از برجام، اروپایی‌ها اعلام کردند که ما دنبال رو آمریکا نبوده و می‌خواهیم مسیر جدیدی برای خودمان مشخص کنیم و به همین دلیل نیز پیشنهاد کانال ارتباطی دادند که با نام spv مشهور شد و اروپایی‌ها چندین مرحله اعلام کردند که این قرارداد تا فلان تاریخ اجرایی و عملیاتی می‌شود ولی هنوز به تعهداتشان عمل نکردند.
وی افزود: این مسئله نشان دهنده آن است که اروپایی‌ها شاید در ادعا بیان کنند که می‌خواهیم با ایران همکاری کنیم ولی واقعیت آن است که اروپایی‌ها نیز در کنار آمریکایی‌ها هستند و فقط فرصت‌های ما را سوزانده و وقت ما را تلف می‌کنند و ما نیز نباید معطل آمریکا و اروپا باشیم و باید با برنامه‌ریزی و طرح‌های نو اقتصاد کشور را رونق بخشیم و به ظرفیت‌های خودمان تاکید کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پس از بیان اینکه منتظر اروپا و آمریکا ماندن فقط فرصت ما را از بین می‌برد، ادامه داد: متاسفانه تغییری در دیدگاه دولت در خصوص نگاه به بیرون کشور به وجود نیامده است و ما نیز ناراحت همین مسئله هستیم.
نقوی‌حسینی تصریح کرد: نه تنها این تغییر در خصوص دیدگاه دولت به بیرون کشور به وجود نیامده بلکه شاهد هستیم تعدادی از وزرای دولت به مقام معظم رهبری نامه‌ نوشته و درخواست می‌کنند که پالرمو و cft تصویب شود در حالی که واقعاً مسائل کشور در گرو cft و fatf نیست.
نماینده منطقه ورامین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحولات اقتصادی در کشور متکی به تلاش و برنامه‌ریزی ما و بازگشت به ظرفیت داخلی و همچنین اتکا به ظرفیت داخلی کشور است و باید به این سمت پیش برویم و منتظر لوایح خارجی ماندن باعث اتلاف وقت کشور خواهد شد.