روحانی: از ظریف، زنگنه و همتی برای ایستادگی در خط مقدم مبارزه با آمریکا تشکر می کنم

 رییس جمهوری:
از ظریف، زنگنه و همتی برای ایستادگی در خط مقدم مبارزه با آمریکا تشکر می کنم   7  اسفند - 97
 روحانی باز به درگفته تا دیوار بشنود .چون به جای مخاطب قراردادن خامنه ای و پاسداران آمریکا را جایگزین کرده است .چون اینان خیلی بدتر ازآمریکا علیه وی ودولت اقدام می کنند.
تهران - ایرنا - رییس جمهوری از سه عضو هیات دولت که در خط مقدم مبارزه با آمریکا ایستاده اند ، قدردانی کرد و گفت:از این سه نفر ، دکتر ظریف ، دکتر همتی و مهندس زنگنه به خاطر ایستادگی و توانمندی در خط مقدم این مبارزه تشکر می کنم
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دکتر «حسن روحانی» روز سه شنبه در پنجاه و هشتمین مجمع عمومی بانک مرکزی که با حضور اعضای مجمع، رییس کل، قائم مقام و دیگر اعضای هیات عامل بانک مرکزی برگزار شد، اظهارداشت: همه می دانید توانی که آمریکا در مساله تحریم علیه ایران گذاشته علیه سیستم بانکی، فروش نفت و سایر زمینه های اقتصادی ایران است، امروز خط مقدم ما برابر آمریکا وزارت خارجه، بانک مرکزی و وزارت نفت است.
وی خاطرنشان کرد: البته بقیه وزرای اقتصادی هم در خط دوم هستند، اما خط اول مربوط به این سه نفر می شود. می خواهم از این سه نفر به دلیل ایستادگی و توانمندی آنها سپاسگزاری کنم هم از دکتر ظریف و هم همتی و همچنین مهندس زنگنه؛ به عنوان نیروهای خط مقدم این مبارزه ایستادگی کردند و ایستادند.
وی یادآورشد البته بقیه دستگاه های اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه و اقتصاد کشور فشار بر روی آنها است اما عمدتا فشار روی این سه بخش است.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: الحمد الله باوجود این که سختی هایی را تحمل کردیم اما موفقیت های بسیار خوبی هم داشتیم ما این دو را درکنار هم باید قراردهیم هم سختی و هم مشکلات و مردم هم توقعات کاملا درستی دارند که ما باید آنها را حل و فصل کنیم.
روحانی ادامه داد: پیشرفت های خوبی داشتیم و این پیشرفت ها را مردم باید ببینند چون این پیشرفت ها متعلق به خودشان است.
وی تصریح کرد: اگر وزارت امور خارجه و بانک مرکزی کاری می کنند چون نماینده مردم هستند، دولت در کل منتخب ملت است بنابراین همه این تلاش ها در واقع تلاش ملت ایران است اما در حد مسئولیتش بار سنگینی را بردوش دارد.

**
سفر بشار اسد برای تشکر بود
رییس جمهوری در ادامه سخنان خود به سفر روز گذشته بشار اسد اشاره کرد و گفت: روز گذشته بشار اسد رییس جمهوری سوریه از دمشق پرواز کرد و به تهران آمد و با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد. او گفت «سفر من صرفا برای تشکر ملت ایران دولت ایران و رهبر معظم انقلاب بوده و اتفاقا تشکر از وزارت خارجه را هم در بحث های خود به طور صریح داشت ، به خاطر کارهای بزرگی که همه با هم انجام دادیم. این کارهایی است که اگر همه با هم در کنار هم نباشیم موفق نمی شویم.

**
ارتباط با گروه ویژه اقدام مالی
رییس جمهوری همچنین درباره ارتباط با گروه ویژه اقدام مالی (FATF ) گفت: اگر رابطه ما با گروه اقدام مالی قطع شود، فعالیت بانکی ما در سطح دنیا با مشکل ایجاد می شود، اگر یک نفر بانکی در کشور در حرف من تردید دارد حتما بعدازظهر مصاحبه کند و بگوید این حرف درست نیست اگر این لوایح دوگانه تصویب شود یا نشود در رابطه ما بانک ها تاثیری ندارد. ذره ای برای دنیا عقل و تدبیر را هم بپذیریم. تمام کشورهای دنیا در یک نظام و گروهی شرکت کرده اند یعنی هیچ کدام عقل و تدبیر نداشته اند؟
وی در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش امروز مجمع عمومی بانک مرکزی اشاره و تاکید کرد: باوجود سختی ها و مشکلاتی که امروز داریم، گزارشی که امروز از مجمع شنیدیم برای ما امیدوار کننده بود.
رییس قوه مجریه همچنین با یادآوری چند آمار که درجلسه قبلی گفته شد،افزود: در شرایط تحریم قاعدتا تراز تجاری کشور خیلی مطلوب نیست اما این تراز تا امروز یعنی در 11 ماه گذشته مطلوب است، ما 40 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و 38.5 میلیارد دلار واردات داریم با حساب این صادرات و واردات، تراز ما مثبت یک و نیم می شود در عین حال در بخشی از بخش ها واردات ما.
رییس جمهوری افزود: چرا و به چه دلیلی در مجامع پولی و بانکی دنیا شرکت نمی کنیم؟ دلیل آن این است که می خواهیم تحولات بانک ها و سیستمی را ببینیم و از دنیا عقب نیفتیم با آنها رابطه برقرار کنیم مگر بدون ارتباط مالی و بانکی با جهان می توانید نفت بفروشید و واردات داشته باشیم این کار را باید سیستم بانکی انجام دهد با چمدان که نمی توانیم تجارت کنیم. قطعه ای را می توان با چمدان آورد اما نمی توان دهها میلیون تن نهادهای دامی که با پول چمدانی وارد کرد.
خبر در حال تکمیل است.