تلویزیون های ماهواره ای کودکان ایران را به سمت فرهنگ غرب می برند

 معاون فرهنگی قوه قضاییه در گفت و گو با ایرنا:
تلویزیون های ماهواره ای کودکان ایران را به سمت فرهنگ غرب می برند   7  اسفند - 97
کافیست شبکه های صدا وسیما تصویر این آخوند مترسک را نمایش دهت تاموجب ترک تماشای تلویزیونی کودکان شود.
تهران- ایرنا- معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: دشمنان نظام مشغول برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی کودکان هستند و با تولید انیمیشن و برنامه های ماهواره ای برای کودکان ایرانی آنان را به سمت فرهنگ خودشان سوق می دهند و اگر غفلت کنیم در آینده با صدها برابر هزینه نمی توانیم جامعه را کنترل کنم.
حجت الاسلام هادی صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا افزود: مبارزه با فرهنگ غربی از خانواده آغاز می شود و در مراحل بعد مدارس، مساجد و دستگاه های فرهنگی باید در این زمینه تلاش کنند اما در این زمینه غفلت هایی وجود دارد که در آینده جبران آن سخت خواهد بود.
وی با اشاره به تاثیر فرهنگ غربی در میان خانواده ها از طریق ماهواره و فضای مجازی به خبرنگار قضایی ایرنا گفت: مبارزه با فرهنگ غربی نیازمند کار فرهنگی در مرحله اول از سوی خانواده‌هاست که نسبت به فرزندان خود مسئولیت مستقیم دارند و در مرحله دوم مدارس، مساجد، روحانیون، حوزه های علمیه و تمام دستگاه های فرهنگ ساز باید اقدام کنند.
وی افزود: ارتقاء تربیتی و فرهنگی در این زمینه باید به گونه ای باشد که ایمنی بخشی درونی در افراد ایجاد کند. یعنی افراد به قدری آگاهی داشته باشند که بدانند این برنامه‌ها چه مضراتی دارد و از آن پرهیز کنند.
معاون قوه قضاییه اضافه کرد: گام دوم عبارت از اقدامات ایجابی یعنی جایگزین های مناسب است و باید کاری کنیم که افراد احساس نیاز نکنند که دستگاه‌های فرهنگی و دولتی مانند صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این وظیفه را به عهده دارند.
وی افزود: نهادهای فرهنگی باید به اندازه ای فیلم و کارتون تولید کنند که کودکان و نوجوانان به فیلم های وارداتی احساس نیاز نکنند و از طرف دیگر باید این محصولات به اندازه ای متنوع باشد که مردم قدرت انتخاب داشته باشند و سلائق مختلف را پوشش دهد و همچنین با فرهنگ خودمان تطبیق داشته باشد.
صادقی اضافه کرد: انجام چنین کارهایی کم هزینه است. یعنی برای تولید یک مجموعه کارتون ممکن است مثلا دو میلیارد تومان نیاز باشد ولی همین انیمیشن می‌تواند در ده ها یا صدها قسمت تولید شود و از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند در حالی که دولت باید برای درمان آسیب های اجتماعی ده‌ها برابر هزینه کند و چنین فعالیت هایی جنبه پیشگیرانه و ایمنی بخشی درونی مانند واکسیناسیون در بهداشت دارد.
وی با اشاره به فعالیت های معاونت فرهنگی در این زمینه گفت: قوه قضاییه برای ایجاد شبکه تلویزیونی تلاش می کند ولی فعلا بودجه کافی ندارد و به همین دلیل این طرح مسکوت مانده است. البته قبلا نیز بحث شبکه عدالت یا میزان مطرح شده ولی چون سرمایه آن را ندارد، این طرح همچنان مسکوت است و این قوه مجبور است به حداقل اکتفا کند.
وی چنین فعالیت هایی را در راستای اقدامات سلبی برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غرب در میان خانواده ها دانست و گفت: کمبود قاضی و کمبود نیروی انسانی از یک طرف و کمبود ساختمان در قوه قضاییه به گونه ای است که وقتی مردم به دستگاه قضایی مراجعه می کنند، گاهی وسایل اولیه ندارند و به همین دلیل تا این مشکلات برطرف نشود نمی‌توان توجه جدی به مشکلات فرهنگی مانند تولید فیلم داشت.

*
اولویت ما سرمایه گذاری در تربیت است
وی افزود: به هر اندازه در تربیت سرمایه گذاری کنیم به صرفه است و نتایج آن را در اجتماع خواهیم دید. این کار مهم دولت هاست و مجلس شورای اسلامی نیز در مقام تدوین بودجه مسئولیت دارد تا در تصویب بودجه دستگاه‌های فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند.
صادقی اضافه کرد: دولت ها باید توجه کنند که هر چه در این زمینه سرمایه گذاری کنیم برای 10 سال آینده میوه های آنها را خواهیم چید و اگر این کار را نکنیم دشمنان سرمایه‌گذاری می‌کنند و ما شاهد تهاجم فرهنگی غرب هستیم و رسماً اعلام می‌کنند که مثلاً عربستان سالانه 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند که بخشی از آن در مسائل فرهنگی است.
وی افزود: دشمنان برنامه های فارسی برای کودکان ایرانی تولید می کنند که متناسب با فرهنگ خودشان است و نتیجه آن این است که چند سال دیگر باید صدها برابر آن هزینه کنیم تا بتوانیم جامعه خودمان را کنترل کنیم یا امنیت آن را برقرار کنیم تا در درون ما داعشی تولید نشود.

*
اقدامات سلبی در آخرین مرحله صورت می گیرد
معاون قوه قضاییه اضافه کرد: مرحله سوم اقدامات سلبی است. یعنی اقدامات انتظامی، قضایی و امنیتی که باید به حداقل برسد ولی در حال حاضر در حداقل نیست و مقدار برخوردهای ضروری قوه قضاییه تا حدودی زیاد است. باید طوری برنامه ریزی کنیم تا از وقوع مفاسد جلوگیری و کمتر بخواهیم برخورد قضایی کنیم.