تعیین تکلیف ممنوع الخروجی همسر سیدامامی تا یک هفته آینده

 تعیین تکلیف ممنوع الخروجی همسر سیدامامی تا یک هفته آینده 9اسفند-97
 نقش قوه فاسد قضاییه واطلاعات سپاه پاسداران و رعایت حقوق بشر دررژیم ولایت فقیه  اینگونه  است که همسر به اتهام فعالیت محیط زیستی برای دشمن بیگانه زیرشکنجه کشته در زندان وخودکشی جازده می شود . سپس همسرش ممنوع التصویر می شود.
تهران- ایرنا- وکیل مدافع همسر کاووس سیدامامی از متهمان پرونده موسوم به فعالان محیط زیست که به گفته مقامات قضایی سال گذشته در زندان اوین خودکشی کرد، از تعیین تکلیف ممنوع الخروجی موکلش تا یک هفته آینده خبر داد.
پیام درفشان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: در مراجعه ای که امروز (چهارشنبه) به دادسرای امنیت برای پیگیری وضع ممنوع الخروجی همسر سیدامامی داشتیم، باز هم امکان ملاقات سرپرست دادسرا میسر نشد که این مساله برخلاف سیره و سفارش حضرت امیر(ع) است.
این وکیل دادگستری افزود: این موضوع مورد توجه مسئولان امنیتی دادسرای اوین قرار گرفت و با دفتر سرپرست دادسرا تماس گرفتند و بر انجام ملاقات تاکید کردند.
وی ادامه داد: پس از مدتی انتظار، مجدداً مسئولان امنیتی دادسرا پیگیری کردند که مسئول دفتر سرپرست دادسرا اعلام کرد جلسه سرپرست دادسرا با قضات طولانی شده و علت عدم ملاقات، این مساله است.
وکیل مدافع همسر کاووس سیدامامی اضافه کرد: نهایتاً طی صحبتی که با مسئول دفتر سرپرست دادسرای اوین انجام شد، اعلام کردند یکسری استعلام ها از مراجع مسئول برای رفع ممنوع الخروجی موکل انجام خواهند داد و با توجه به مجموعه پاسخ ها، حداکثر ظرف یک هفته آینده نتیجه را منعکس می کنند.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته وکیل مدافع همسر کاووس سیدامامی از تمدید ممنوع الخروجی موکلش با دستور سرپرست دادسرای اوین خبر داده بود.
کاووس سید امامی استاد دانشگاه امام صادق (ع) و از فعالان محیط زیستی بود که اوایل بهمن 96 به همراه چند نفر دیگر بازداشت و 19 بهمن در زندان اوین درگذشت.
دادستان تهران اتهام این فعالان محیط زیستی را جاسوسی اعلام کرد و گفت: این افراد در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط ‌زیستی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی کشور در حوزه‌های استراتژیک اقدام می‌کردند.
جعفری دولت آبادی همچنین پیشتر گفته بود که سیدامامی «با توجه به اینکه می‌دانسته است اعترافات زیادی هم علیه وی شده و هم خود اعترافاتی داشته، متاسفانه در زندان دست به خودکشی زده است
دادستان تهران همچنین 29 بهمن سال 96 با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت ها در بازداشتگاه ها و زندان ها و حفظ حقوق متهمان زندان دستور داد تحقیقات در مورد پرونده فوت کاووس سیدامامی ادامه یابد و با «افراد مقصر» در این حادثه برخورد شود.
شبکه دوم سیما در برنامه خبری 20:30 مستندی تحت عنوان «منطقه ممنوعه» درباره فعالیت های سیدامامی پخش کرد که خانواده سیدامامی پس از پخش این مستند در دادسرای فرهنگ و رسانه از رئیس و معاون سازمان صداوسیما، مدیر پخش شبکه دوم سیما و عوامل تهیه مستند مزبور شکایت کردند.
خانواده سیدامامی به تازگی طی نامه ای به بازپرس پرونده، خواستار اجرای ماده 30 اساسنامه صدا و سیما و حضور در تلویزیون برای پاسخگویی به موارد مطروحه در مستند «منطقه ممنوعه» شده اند.