کره جنوبی 'خوان گوایدو' را به رسمیت شناخت

 کره جنوبی 'خوان گوایدو' را به رسمیت شناخت 6اشفند-97
پکن- ایرنا- وزارت امور خارجه کره جنوبی با اظهار نگرانی نسبت به وضعیت بحرانی ونزوئلا، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان این کشور را به عنوان رییس جمهوری موقت به رسمیت شناخت.
به گزارش ایرنا در این بیانیه که امروز دوشنبه منتشر شد آمده است: دولت جمهوری کره یک بار دیگر نگرانی خود را در مورد هرج و مرج کنونی ونزوئلا که به دلیل عدم مشروعیت دولت فعلی و شفافیت انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه مه سال 2018 است ابراز می دارد.
بیانیه جمهوری کره همچنین کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان ونزوئلایی هنگام تحویل کمک های بشردوستانه کشورهای خارجی توسط سربازان دولت مادورو را محکوم کرده است.
این بیانیه می افزاید: دولت جمهوری کره خواستار آن است که ونزوئلا به رهبری گوایدو در اسرع وقت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به شیوه ای دموکراتیک، شفاف و قابل اعتماد برگزار کند.
از ابتدای فوریه 'خوان گوایدو' رئیس مجلس ونزوئلا با فراخوان مخالفان دولت به خیابان، خود را رئیس جمهوری این کشور خواند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم بلافاصله او را به رسمیت شناخت.
تا کنون حدود 20 کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله بریتانیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا با آمریکا در به رسمیت شناختن 'خوان گوایدو' رهبر مخالفان به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا و تحت فشار قرار دادن 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری این کشور برای برگزاری انتخابات جدید همسو شده اند.