گزیده خبرهای 8 اردیبهشت - 98

گزیده خبرهای 8 اردیبهشت - 98
بازداشت 10 نفر در درگيري هاي بازي پرسپوليس و سپاهان
فرمانده يگان ويژه تهران بزرگ از دستگيري بيش از 10 نفر در جريان ديدار دو تيم پرسپوليس و سپاهان خبر داد.سردار سعيد مطهري زاده به ايسنا گفت: پشت پرده ها و كري خواني هاي قبلي باعث درگيري بين هواداران دو تيم شد. همچنين حساسيت زياد اين بازي به حدي بود كه بخشي از اين افراد صندلي هاي پيچ شده بر روي سكوهاي سيماني را شكستند.وي درباره نحوه ورود سنگ به ورزشگاه و پرتاب آن اظهار داشت: يگان ويژه در گيت هاي ورودي ورزشگاه بر تمامي اين موارد نظارت كرده و چنين مواردي وارد ورزشگاه نشد، اما با توجه به اينكه سكوها از جنس سيمان است و به راحتي با وارد كردن ضربه شكسته مي شود، برخي از تماشاگران از همين قطعات سيمان استفاده كرده و اقدام به پرتاب آن كردند. در برخي موارد نيز آسفالت ورزشگاه كنده شد. فرمانده يگان ويژه تهران بزرگ با بيان اينكه برخي از تماشاگران حتي با ماموران پليس نيز درگير شدند، افزود: تعدادي از ماموران يگان ويژه در بازي جمعه دچار مصدوميت شدند، اما علي رغم تمام اين مسائل امنيت در ورزشگاه برقرار شد.مطهري زاده همچنين از بازداشت بيش از 10 نفر از افرادي كه باعث تحريك هواداران شده بودند خبر داد و گفت: براي اين افراد پرونده اي تشكيل شده و براي ادامه روند رسيدگي به جرم روانه دادسرا شدند.همچنين طبق اعلام رئيس اورژانس تهران، در جريان درگيري هاي اين مسابقه، شمار مصدومان به 245 نفر رسيد كه 44 نفر از آنها به مراكز درماني منتقل شدند و يك تماشاگر نيز به علت ايست قلبي فوت كرد.
دستگيري قاچاقچيان داروهاي يارانه اي
رئيس پليس پيشگيري پايتخت از دستگيري اعضاء باند قاچاق داروهاي يارانه اي كه با جعل 100 جلد دفترچه بيمه اقدام به قاچاق دارو كرده بودند، خبر داد.به گزارش ايسنا، سردار كيوان ظهيري گفت: متهمان سه نفر بوده و رابطه فاميلي با يكديگر دارند و پس از تهيه داور با دفترچه هاي جعلي، داروهاي يارانه اي را به خارج از كشور منتقل مي كردند كه در تحقيقات پليسي مشخص شد تراكنش هاي مالي آنها در يك ماه به سه ميليارد ريال رسيده بودبه گفته وي، بعد از شناسايي مخفيگاه متهمان هر سه متهم در يك عمليات ضربتي دستگير و تعدادي آلات و اداوت جرم و همچنين دفترچه هاي بيمه جعلي كشف شد.رئيس پليس پيشگيري پايتخت با اشاره به اينكه متهم اصلي به مصرف مواد مخدر اعتياد شديد دارد و علت ارتكاب جرم را تامين هزينه هاي مصرف مواد مخدر عنوان كرده است، اظهار داشت: وي در بازجويي انجام شده اعتراف كرده است كه از چندي پيش متوجه شدم كه مي توانم با استفاده از جعل نسخه هاي پزشكان و همچنين تهيه لاشه هاي يكي از دفترچه هاي بيمه كشور اقدام به خريد داروهاي يارانه اي با قيمت پايين كنم و آنها را در مرز به فردي ديگر به چندين برابر قيمت بفروشم.ظهيري با بيان اينكه متهم اصلي به جعل 100 جلد دفترچه بيمه و تهيه نسخه هاي جعلي و مهرهاي سازمان هاي مربوطه با همكاري دو هم دست خود اعتراف كرده است، ابراز داشت: با اعتراف متهمان پرونده به جرم ارتكابي، با هماهنگي مقام قضائي، براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار پليس آگاهي پايتخت قرار گرفتند.
واژگوني خودرو
قزوين - خبرنگار كيهان: رئيس پليس راه استان قزوين از فوت يك نفر بر اثر واژگوني يك دستگاه خودروي سواري «پرايد» در آزادراه «قزوين- زنجان» خبر داد. سرهنگ بيگلري گفت: پس از حضور ماموران پليس در محل حادثه مشخص شد در اين حادثه يك نفر سرنشين سواري «پرايد» كه زن بود بر اثر شدت ضربه در دم فوت كرد و ديگر سرنشينان كه مصدوم بودند توسط عوامل اورژانس به بيمارستان انتقال يافتند. وي تصريح كرد: كارشناسان پليس راه علت اين حادثه را عدم توجه به جلو ناشي از خستگي و خواب آلودگي راننده سواري «پرايد» اعلام كردند.
دستگيري زوج سارق
سرويس شهرستانها: فرمانده انتظامي مشهد از دستگيري عامل دستبرد به خودروهاي شخصي و كشف 50 فقره سرقت خبر داد. سرهنگ «اكبر آقا بيگي» گفت: سرقت هاي سريالي وسايل داخل خودروهاي سواري باعث شد تا پليس با تقويت گشت هاي محسوس و نامحسوس به سرنخ هايي دست يابد كه نشان مي داد زن و مردي جوان با خودروي پرايد اقدام به سرقت هاي سريالي وسايل داخل خودرو مي كنند.وي خاطرنشان كرد: با انجام چهره نگاري، متهمان مورد شناسايي قرار گرفته و پاتوق آنان در محدوده خيابان ارشاد شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه متهمان را دستگير كردند.
آتش سوزي در مدرسه
ساري - ايرنا: يك باب مدرسه در شهرستان محمودآباد استان مازندران دچار آتش سوزي شد كه به گفته مسئولان آموزش و پرورش استان، در اين حادثه به كسي آسيبي وارد نشد. آتش سوزي براساس اطلاع منابع محلي در يك مدرسه ابتدايي و پيش از حضور دانش آموزان در آن رخ داد .مديركل آموزش و پرورش مازندران گفت: براساس آخرين گزارشات اين آتش سوزي در اتاق كامپيوتر مدرسه رخ داد و تجهيزات اتاق را سوزاند.عسكري نيكزاد با بيان اينكه خسارات اين آتش سوزي فقط مالي و تجهيزاتي بود، افزود: پس از اين حادثه مدرسه تعطيل شد. وي تاكيد كرد: علت آتش سوزي هنوز مشخص نيست .
تصادف سواري با ميني بوس
اصفهان - باشگاه خبرنگاران جوان: رئيس مركز اورژانس و مديريت حوادث دانشگاه علوم پزشكي كاشان از مصدوم شدن 17 نفر در حادثه برخورد يك دستگاه سواري و ميني بوس در جاده برزك به كاشان خبر داد. حسين رياحي، افزود: 14 سرنشين ميني بوس و سه سرنشين خودروي سواري در اين حادثه آسيب ديدند كه با چهار دستگاه آمبولانس مركز اورژانس و يك دستگاه آمبولانس هلال احمر به بيمارستان شهيد بهشتي كاشان منتقل شدند.وي بيان كرد: حال عمومي بيشتر آسيب ديدگان حادثه كه در محل پل بارونق رخ داد، رضايت بخش گزارش شده است.