هوای مناطق مرزی کرمانشاه غبارآلود می شود



هوای مناطق مرزی کرمانشاه غبارآلود می شود
کرمانشاه- ایرنا- معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: به دنبال وزش بادهای مداوم در مناطق مرزی انتظار می رود هوای این مناطق در پاره ای ساعات همراه با غبار رقیق باشد.
علی محمد زوراوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی برای امروز و فردا هوای استان صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و همچنین غبار رقیق برای نقاط مرزی خواهد بود.
وی ادامه داد: به دنبال این شرایط، افزایش ابر در مناطق شرقی، رعد و برق و بارش رگباری و موقت باران برای مناطق شرقی طی ساعاتی از بعدازظهر امروز و فردا نیز دور از ذهن نیست.
زوراوند همچنین در خصوص وضعیت دمایی نیز گفت: امروز سومار با 44 و قصرشیرین با 42 درجه بالای صفر گرمترین نقاط استان هستند، ضمن اینکه سنقروکلیایی و روانسر نیز با حداکثر دمای روازنه 30 درجه بالای صفر خنک ترین نقاط در طول روز خواهند بود.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای امشب نیز کوزران با هشت در کنگاور با حداقل دمای 9 درجه بالای صفر خنک ترین نقاط استان خواهند بود.
وی در خصوص وضعیت دمایی شهر کرمانشاه نیز گفت: ساکنان مرکز استان امروز در گرمترین حالت دمای 33 درجه و امشب در خنک ترین حالت دمای 12 درجه بالای صفر را تجربه خواهند کرد.
زوراوند با بیان اینکه تا پایان روز چهارشنبه تغییرات دمایی محسوسی نخواهیم داشت، گفت: برای روزهای پنجشنبه و جمعه انتظار می رود دمای روزانه 2 تا 3 درجه و دمای شبانه نیز یک تا 2 درجه کاهش یابد.
میانگین بارندگی در استان کرمانشاه از ابتدای سال زراعی 97-98 تاکنون (اول مهر 97 تا 6 خرداد 98) به 780 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 532 میلی متر بوده 47 درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز 69 درصد رشد نشان می دهد.