گزیده ها قسمت دوم


گزیده ها  قسمت دوم 10 تیر -98
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از انفجار یک ساختمان مسکونی در جنت‌آباد، خیابان شاهین شمالی خبر داد.
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ساعت 17:25 عصر یک مورد حادثه انفجار و آتش‌سوزی شدید در جنت آباد، خیابان شاهین شمالی، خیابان چمران، کوچه کوهسار به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اعلام شد که بلافاصله 4 ایستگاه به محل اعزام شدند.
وی افزود: محل حادثه یک مجتمع مسکونی متشکل از چندین بلوک و ده‌ها واحد بود که طبق اطلاعات اولیه نشان می‌دهد در طبقه اول یکی از بلوک‌ها انفجار شدیدی رخ داده بود.
ملکی گفت: شدت حادثه به میزانی بود که شیشه و درب‌ تمام ساختمان و بلوک‌های مجاور شکسته بود و به واحد‌های طبقه اول تا 70 درصد آسیب وارد شده بود.
وی ادامه داد:بر اثر شدت انفجار دیوار‌ها و سقف‌ها ساختمان تخریب شده بود و آتش ساختمان را فراگرفته بود که آتش‌نشان‌ها به سرعت توانستند حریق را خاموش کنند.
وی گفت: بررسی‌ها اولیه نشان می‌دهد علت حادثه نشت گاز و ایجاد جرقه و در نهایت انفجار رخ داده است.
وی بیان کرد: در این حادثه 12 نفر مصدوم شدند که تحویل عوامل اورژانس داده شدند.
مردی که قصد داشت 16 میلیون تومان تراول چک جعلی را به جای مهریه همسرش پرداخت کرده و رضایتش را در دادگاه خانواده اخذ کند، دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، هفته گذشته ماموران گشت کلانتری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان خبری مبنی بر حمل پول تقلبی توسط مردی در دادگاه خانواده یک تهران در میدان عدالت ولنجک قرار گرفته و برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند.
با حضور ماموران در محل و آغاز تحقیقات زنی 27 ساله به آنان مراجعه کرد و گفت: شوهر 33 ساله‌اش که درحال طی کردن مراحل طلاق با اوست امروز برای پرداخت معوقه مهریه‌‌ام به این دادگاه آمد. او ساکی به همراه دارد که تراول‌‌های زیادی در آن موجود است، اما چون هیچوقت آنقدر پول همراه نداشته است گمان میکنم که جعلی است و از شما می‌خواهم آن را بررسی کنید.
دقایقی بعد که همسر این زن به جلوی در دادگاه آمد، ماموران ساک وی را مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد شک زن درست بوده و 320 عدد تراول 50 هزار تومانی که در آن بوده تماما جعلی است.
در همین راستا متهم دستگیر و به کلانتری ولنجک منتقل شد و در آنجا اعتراف کرد تراول‌‌ها را یکی از دوستانش گرفته است. شناسایی و دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار گرفته است.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که برای متهم پرونده‌ای تشکیل شده و وی برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است. 
كشف 2/5 تن مواد مخدر در سيستان و بلوچستان
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان از هلاكت يك قاچاقچي و كشف دو هزار و 509 كيلوگرم انواع مواد مخدر در درگيري مسلحانه تكاوران پليس در شهرستان مهرستان خبر داد.
سرويس شهرستان ها : سرتيپ محمد قنبري اظهار داشت: با كسب خبري مبني بر جابجايي محموله سنگين مواد مخدر توسط قاچاقچيان مسلح از مناطق مرزي به حوزه استحفاظي شهرستان مهرستان موضوع به طور ويژه در دستور كار پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وي افزود: ماموران انتظامي مهرستان در اين عمليات كه با پشتيباني اطلاعاتي پليس مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان و تيم هايي از ماموران انتظامي خاش همراه بود با يك سري كار گسترده ميداني صبح روز گذشته اعضاي اين باند قاچاق را كه با دو دستگاه خودرو وانت در حال جابجايي محموله سنگين مواد مخدر در يكي از محورهاي كوهستاني شهرستان مهرستان بودند، شناسايي و تحت نظر گرفتند.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان تصريح كرد: تكاوران پليس پس از ساعتي كنترل نامحسوس سرانجام با قرار گرفتن قاچاقچيان در منطقه كمين پليس، درگيري مسلحانه با آنان را آغاز كردند.
وي ادامه داد: پس از دو ساعت درگيري سرانجام با آتش پرحجم پليس؛ اعضاي اين باند با رها كردن محموله مواد مخدر به سمت ارتفاعات منطقه متواري شدند.
قنبري با اشاره به هلاكت يكي از اعضاي اين باند مسلحانه قاچاق عنوان كرد: در اين رابطه دوعضو اين باند دستگير و در پاكسازي از منطقه و خودرو وانت دو هزار و 260 كيلو و 570 گرم ترياك، 223 كيلو و 570 گرم حشيش ،10 كيلو و 580 گرم مرفين ،14 كيلو و 600 گرم ساير مواد مخدر، سه قبضه اسلحه كلاش، پنج تيغه خشاب حاوي 148 فشنگ جنگي، يك قبضه اسلحه كمرشكن ساچمه زني، يك قبضه كلت كمري به همراه يك تيغه خشاب و پنج فشنگ كشف شد.
 مدح شفافيت قوه قضائيه از سوي مخالفان شفافيت مجلس

روزنامه شرق در گزارشي با عنوان «كارنامه صدروزه رئيسي» نوشت: «[محمود صادقي] عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: به نظر من رويكردهاي رئيس جديد قوه قضائيه به طرز غيرمنتظره اي فراتر از حدي است كه پيش بيني مي شد و با استانداردهايي كه از رئيس دستگاه قضا انتظار مي رود، تناسب دارد
در بخش ديگري از اين گزارش، مسئله «شفاف سازي» كه آقاي رئيسي مدنظر قرار داده، ستوده شده و در ادامه آمده است: «مطهري، عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به توضيحات رئيس قوه قضائيه درباره شفاف سازي حساب هاي اين قوه عنوان كرد: توضيحات رئيس قوه قضائيه مبني بر اينكه درآمد و هزينه كرد حساب هاي قوه قضائيه در پايان هرسال به اطلاع عموم مي رسد، رويكرد مثبتي است كه به تازگي از سوي آقاي رئيسي عنوان شد
نكته تعجب برانگيز ماجرا اينجاست كه مطهري و اكثر اعضاي ليست اميد كه عليه طرح شفافيت نمايندگان مجلس موضع گيري كرده و آن را برنتابيدند، خواسته آقاي رئيسي براي شفاف سازي درآمدها و هزينه هاي قوه قضائيه را مورد اقبال و ستايش قرار دادند. جالب آنكه مطهري در مصاحبه هاي خود با روزنامه زنجيره اي با نيت تخريب طرح شفافيت مجلس، آن را بهانه اي براي رد صلاحيت نمايندگان عنوان كرده بود!
شايان ذكر است مدعيان اصلاحات كه همواره در حال فرار از نظارت و بازرسي بوده اند، تنها به نمايش شفافيت اكتفا كرده و در عمل وقعي به آن نمي گذارند؛ چه آنكه در همين مجلس، اصلاح طلبان با عدم توجه به منفذهاي نجومي بگيري در قانون مديريت خدمات كشوري، به نوعي قانون نجومي بگيري را دائمي كردند!