افزایش 200 تا 300 درصدی بها فیش برق مشترکان ایلامی

افزایش 200 تا 300 درصدی بها فیش برق مشترکان ایلامی / لزوم استفاده حداقلی در ساعات «پیک‌سایی» 8 شهریور-98
تورم بیش از 7 برابری تورم 42% اعلام شده گزارش شده است.
با توجه به شروع روزهای گرم تابستان و لزوم استفاده مردم از وسایل سرمایشی، درمواردی فیش‌های برق صادر شده از جانب شرکت برق با افزایش 200 تا 300 درصدی مواجه بودند.
افزایش 200 تا 300 درصدی بها فیش برق مشترکان ایلامی / لزوم استفاده حداقلی در ساعات «پیک‌سایی»
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، افزایش نامتعارف مبلغ فیش‌های برق در شهر ایلام طی روزهای گذشته واکنش‌های بسیاری از سوی شهروندان در پی داشته است. با توجه به فصل گرما و استفاده مردم از وسایل سرمایشی مصرف برق در اکثر مناطق کشور از جمله شهر ایلام افزایش داشته اما بها برق مصرفی در فیش‌هایی که طی روزهای اخیر از سوی شرکت برق صادر شده افزایش بی‌سابقه‌ای داشته به طوری که در برخی موارد افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم.
فزونی چندین برابری فیش‌های برق نسبت به ماه‌های گذشته برای برخی از مشترکین به ویژه اقشار کم درآمد مشکل ساز بوده و بی‌شک خانوارهایی هستند که توان پرداخت این هزینه‌های بالا را ندرند.
افزایش ۲۰۰ درصدی بها برق مصرفی
علی تابانی یکی از مشترکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: ماه‌های قبل فیش ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی برای مغازه‌ام صادر می‌شد اما این ماه ۴۵۰ هزار تومان فیش برق برای این مغازه کوچک صادر شده است.
وی افزود: با مشاهده تعرفه برق مغازه‌ام موضوعی که سبب تعجبم شد افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی تعرفه برق مصرفی نسبت به دوره‌های قبل بود، با توجه وضعیت اقتصادی مردم افزایش بهاء آب و برق منصفانه نیست و مسؤولان باید با توجه به محرومیت مردم این استان این مساله را پیگیری کنند.
عدم توانایی پرداخت قبوض توسط برخی از مشترکین
هدیه کرمی دیگر شهروند ایلامی می‌گوید: سال گذشته در این زمان قبض برق منزلم حدود ۳۰ هزار تومان بود اما این مبلغ امسال به 161 هزار تومان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه تکلیف کسانی که توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند چه می‌شود، گفت: افزایش بیش از ۴ برابری بها برق مصرفی با توجه به شرایط اقتصادی مردم چه دلیل قانع کننده‌ای می‌تواند داشته باشد؟
صرفه جویی در مصرف برق طی ساعات پیک سایی
غلامرضا رضایتی مدیر روابط عمومی شرکت برق استان ایلام نیز در این راستا و در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: گرمای هوا طی ماه‌های اخیر افزایش استفاده از تجهیزات سرمایشی و همچنین افزایش میزان مصرف انرژی (برق) در ساعات اوج مصرف را در پی داشته است‌.
وی افزود: کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف که به آن پیک سایی گفته می‌شود کاهش بها برق مصرفی را در پی دارد اما متاسفانه شهروندان به این موضوع بی‌توجه‌اند و در ساعات پیک سایی میزان استفاده از وسایل برقی را افزایش می‌دهند.
مدیر روابط عمومی شرکت برق استان ایلام با بیان اینکه ساعت ۱۲ تا ۴ عصر و ۸ تا ۱۱ شب ساعت پیک سایی محسوب می‌شوند، گفت: مسلما در صورت کاهش مصرف برق در این ساعات بها برق مصرفی کاهش خواهد داشت.
با توجه به اینکه صدور قبوض بالای برق منجر به استفاده غیرمجاز از برق می‌شود و برخی افراد با این‌گونه استفاده مصارف خود را با دستکاری کنتور برق به حداقل می‌رساند امید است شرکت برق با صدور منصفانه بها برق مصرفی مشترکان با استفاده‌های غیر مجاز نیز برخورد کند.