انتقاد امام جمعه برازجان از رقابت برخی مدیران استان در ترویج منکرات

انتقاد امام جمعه برازجان از رقابت برخی مدیران استان در ترویج منکرات  8شهریور-98
امام جمعه برازجان گفت : رقابت بعضی مدیران استان در ترویج و اشاعه اباحه‌گری و بی‌بندبازی اخلاقی در جامعه به جای ترویج فضائل اخلاقی جای تأسف دارد.
انتقاد امام جمعه برازجان از رقابت برخی مدیران استان در ترویج منکرات
به گزارش خبرگزاری  فارس از  شهرستان  دشتستان، حجت‌الاسلام  حسن  مصلح  امروز  در  خطبه‌های  این  هفته  نماز جمعه  شهر  برازجان  اظهار داشت: مدیران به جای اینکه در جامعه در امر ترویج فضائل اخلاقی و انسانی با هم  رقابت داشته باشند، متأسفانه در هنجارشکنی، برگزاری کنسرت‌های مختلط، ورزش‌های مختلط و بالاخره در ایجاد زمینه گناه و فساد و منکرات با هم رقابت می‌کنند.
امام جمعه برازجان افزود:  کسانی که بیشترین نقش در ترویج اباحه‌گری داشته باشد مورد تحسین و تقدیر قرار می‌گیرد و جای تأسف دارد استانی که باید در زمینه  ترویج فضائل اخلاقی ممتاز باشد در زمینه کنسرت‌ها سرآمد شده است .
خطیب جمعه برازجان با تقدیر از حضور مدیران شهرستان در آیین نمازجمعه، ابراز داشت : مردم این گلایه و انتقاد در جای خود دارند که مسؤولان و مدیران شهرستان دشتستان را در کنار خود در مراسمی مثل اعیاد فطر، غدیر، قربان، عرفه، جمعه و راهپیمایی‌هایی که در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن برگزار می‌شود حضور کم‌رنگی دارند.
مصلح خاطرنشان کرد : بالاخره با توجه به حضور کم رنگ مسؤولان و مدیران در جماعت و مساجد شهر فرصت را مغتنم می‌شماریم  و بخشی از مشکلات رها شده را که مسؤولین نسبت به حل آنها بی‌توجه و بی‌تفاوت شده‌اند، بازگو می‌کنیم .
وی تصریح کرد : عدم توجه جدی مسؤولین به محله‌ها و حاشیه شهر برازجان، خدمات، فضای سبز، تفریح، معضلات اجتماعی، عدم پاسخگویی بعضی مدیران به مراجعات و مطالبات به‌حق مردم و عدم نظارت و کنترل از جمله این مسائل است .
مصلح  عنوان کرد : بازار روز که بعد از مدت‌ها سامانی گرفته بود، به دلیل عدم هم‌گرایی و همکاری مسؤولین مربوطه مجدد به حال اول بازگشته است و رها شدن  مجموعه مسکن مهر و تعاونی‌ها که عده زیادی که پول کامل داده‌اند و هنوز بلا‌تکلیف مانده‌اند و به حق خود نرسیده‌اند .
خطیب جمعه برازجان خاطرنشان کرد : اجحاف و تبعیض در استخدام نیروهای تحصیل کرده شهرستان دشتستان توسط پارس جنوبی و عدم پیگیری متولیان شهرستان، عدم ساماندهی صحیح جمعه بازار و نارضایتی مردم و کسبه از این موضوع باعث دلخوری مردم شده است .
مصلح درباره هفته احیا و امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت : کم‌رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر مطالبه دشمن است و دشمن در نظر دارد فریضه امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم مسلمان و شیعه کم‌رنگ شود و از بین برود.
خطیب جمعه برازجان  با اشاره به نام‌گذاری هشتم شهریور به نام روز مبارزه با تروریسم، گفت:  شهیدان باهنر و رجایی اسوه مجاهدت در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بودند، شهادت این دو مجاهد انقلابی سرآمدی برای پایداری درخت تنومند انقلاب شد، که نام‌گذاری هفته دولت به برکات خدمات و رشادت‌های آن دو مجاهد شهید صورت پذیرفت.
وی با تقدیر از نهادهای متولی در برگزاری جشن عاطفه‌ها اظهار داشت : کسانی که خداوند مال و ثروتی به آنها داده است باید به افراد کم‌بضاعت توجه داشته باشند و به آنها کمک کنند تا خداوند نیز آنها را مورد رحم و بزرگی خود قرار و برکت را به مال آنها عطا کند.
مصلح بیان کرد: هر کسی بستگی به جایگاه و مقامی که دارد می‌تواند برای این جشن بزرگ عاطفه‌ها تبلیغ کند و مردم را برای کمک به افراد کم بضاعت راهنمایی نماید.
وی با تاکید براینکه فرهنگ مشارکت و کمک به نیازمندان باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود، عنوان کرد: برگزاری جشن عاطفه‌ها علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی، فرهنگ کمک کردن به دیگران را نیز در میان آحاد جامعه باشیم و به آنها کمک کنیم .
مصلح یادآور شد: کمک به دانش‌آموزان کم بضاعت علاوه بر پاداش دنیوی موجب پاداش در قیامت نیز خواهد شد، چرا که این کمک‌ها در راه کسب علم و دانش دانش‌آموزان هزینه خواهد شد.