گزیده ها 10 مهر - 98


گزیده ها 10 مهر - 98
دادستان جیرفت از بازداشت یک پزشک قلابی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایسنا، حسین سلامی از بازداشت یک پزشک زن قلابی به همراه کارآموز قلابی‌اش در جیرفت خبر داد و گفت: مطب این پزشک قلابی پلمب و تجهیزات پزشکی داخل مطب توقیف شد.
وی افزود: درحال حاضر تعدادی از بانوان به دلیل عارضه‌های پوستی از قبیل افتادگی پلک و لب به دادسرای جیرفت مراجعه و طرح شکایت نموده‌اند.
دادستان جیرفت گفت: متهمان که دو خانم دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند با اجاره یک واحد آپارتمان و استخدام یک منشی، به مراجعین نوبت دهی می‌کردند و روز‌های چهارشنبه هر هفته از کرمان برای انجام اقدامات پزشکی به صورت غیرقانونی به جیرفت سفر می‌کردند و تقریبا متهمان در هر روز بالغ بر 8 میلیون تومان درآمد داشتند.
سلامی گفت: پس از بازدید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و پلیس اطلاعات شهرستان از این مطب، مقادیر تجهیزات و دستگاه مخصوص اقدامات پزشکی کشف و توقیف شد و متهمان با دستور قضایی دستگیر و بازداشت شدند.
دادستان جیرفت اعلام کرد: طبق نظر دانشگاه علوم پزشکی، تزریق ژل و انواع آمپول‌های زیبایی و همچنین استفاده از این تجهیزات کشف شده در این مطب فقط بایستی توسط پزشک متخصص پوست و مو و یا پزشک عمومی صورت پذیرد.
وی در خصوص شیوه کار متهمین و نحوه جذب مراجعه‌کننده گفت: تحقیقات تکمیلی در این رابطه در شعبه اول بازپرسی دادسرای جیرفت ادامه دارد و افرادی از جمله یک پزشک به این دادستانی احضار شده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: واژگونی مینی‌بوس دانش‌آموزان در محور فرادنبه – بروجن در چهارمحال و بختیاری 15 مصدوم برجای گذاشت.سید احمد مرتضوی‌فرد در گفتگو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این حادثه در ساعت 7:30 صبح در محور فرادنبه – بروجن، حوالی بروجن به وقوع پیوست.وی با بیان اینکه این حادثه 15 مصدوم داشت، تصریح کرد: 5 نفر از مصدومان حادثه توسط امدادگران هلال احمر و مابقی توسط اورژانس به بیمارستان بروجن منتقل شدند.مرتضوی‌فرد خاطرنشان کرد: حال عمومی مصدومان رضایت‌بخش اعلام شده است.
: انفجار کپسول نیتروژن در مغازه جان 2 نفر را گرفت.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما -محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: بر اثر انفجار کپسول نیتروژن در مغازه واقع در خیابان یقطین شیراز، 2 نفر جان باختند.
او ادامه داد: این 2 نفر، قبل از رسیدن آمبولانس اورژانس 115 بر اثر شدت انفجار و تروما به سر جان باخته بودند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس اضافه کرد: برای امدادرسانی به حادثه دیدگان، یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.
محمدجواد مرادیان تصریح کرد: سیلندر گاز، چون تحت فشار است کارکردن با آن نیاز به رعایت نکات ایمنی خاص دارد و افراد باید آموزش لازم را برای کار با سیلندر، رگولاتور، تجهیزات گاز و اتصالات مربوط به آن را فرا گرفته باشند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهند که بارش‌های پاییزه امسال در کل کشور در حد نرمال و بالاتر خواهد بود.
احد وظیفه که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، اظهارکرد: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهند که به‌طور کلی بارش‌های پاییزه امسال در کل کشور از جمله شرق ایران در حد نرمال و بالاتر خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به منشا خارجی و داخلی پدیده گرد و خاک اظهارکرد: بزرگ‌ترین بیابان‌های دنیا در عرض‌های جغرافیایی 30 درجه و نیمکره شمالی قرار دارند و عمدتا به دلیل فرونشینی هوا در این مناطق ابرها شکل نمی‌گیرند و آفتاب بر این مناطق کاملا مسلط و تبخیر در تابستان‌ها شدید است.
وی افزود: گرد و خاک جزو طبیعت است اما زمین در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی و کاهش بارش مستعد ایجاد گرد و خاک شده است و این پدیده با وزش و خیزش باد در نیمه گرم سال بخشی از مناطق داخلی کشورمان را در برمی‌گیرد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در ادامه گفت: گرد و خاک شمال آفریقا عموماً یک فرآیند فیزیکی خاصی دارد و شمال این صحرا معمولا گرد و خاک را به سمت غرب حرکت می‌دهد و حتی گرد و خاک را از روی اقیانوس اطلس نیز عبور می‌دهد و به آمریکا منتقل می‌کند و تاثیر چندانی بر کشور ما ندارد اما گرد و خاک شمال آفریقا زمانی به ایران منتقل می‌شود که با گذر چرخندها و سیکلون (حرکت توده هوا) همراه باشد.
وظیفه با بیان اینکه گرد و خاک در کشور عراق، شرق سوریه، شرق اردن و شمال عربستان نیز با همین فرآیند شکل می‌گیرد و کانون اصلی گرد و خاک محسوب می‌
شوند، گفت: این روند در گذشته هم بوده اما مناطق ساحلی و رودخانه‌های بزرگ در عراق به دلیل تغییر اقلیم و کاهش بارش، خشکسالی‌های متمادی و دخالت‌های انسانی در سال‌های اخیر خشک شدند.
وی همچنین با اشاره به اینکه شرق خلیج فارس در جبهه گرم، گرد و خاک را به سمت اهواز و ایلام و لرستان حرکت می‌دهد،اظهارکرد: شرق خلیج فارس در جبهه سرد بخش‌های جنوبی مانند بوشهر و فارس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وظیفه درخصوص گرد و خاک استان سیستان و بلوچستان گفت: گرد و خاک در این استان ساز و کار فیزیکی خاصی دارد بدین شکل که با حاکم شدن بادهای 120 روزه، جریان‌های شمالی از هندوکش و ترکمنستان و افغانستان و جنوب سیستان و بلوچستان گردو خاک را با گذر سامانه‌های پرفشار حرکت می‌دهند و نهایتاً برخی روزها شاهد گرد و خاک در این استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه رابطه مستقیمی بین میزان بارش تجمعی سالانه با تعداد موارد گرد و خاک و دید کمتر از سه کیلومتر وجود دارد، گفت: بارش در منطقه زابل بسیار ناچیز است و حتی در برخی سال‌ها کمتر از 10 میلیمتر بوده است.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه گرد و خاک جزئی از طبیعت است،تاکید کرد: ما باید درباره جانمایی شهرها، نوع کشت و نحوه دریافت انرژی از طبیعت بهتر عمل کنیم و به دنبال راهکارهای اساسی باشیم.
رگبار باران در12 استان کشور
مدیرکل امورپیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار باران در 12 استان کشور خبر داد.
احد وظیفه در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی تا پایان هفته جاری در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان برخی مناطق استان کرمان، جنوب شرق فارس و برخی مناطق هرمزگان رشد ابرهای جوششی،رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: امروز (10 مهر ماه) در برخی مناطق استان گیلان بارش پراکنده و در برخی مناطق استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید وقتی رخ می‌دهد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و سمنان و در ارتفاعات زاگرس مرکزی رشد ابر، رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران امروز (10 مهرماه) کمی ابری به‌تدریج همراه با افزایش ابر در بعضی ساعات وزش باد شدید و در بعد از ظهر بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در این روز در گرم‌ترین زمان به 31 درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به 17 درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت پنجشنبه (11 مهرماه) کمی تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 29 و 18 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
رئیس کلانتری 176 حسن آباد از دستگیری یک نفر سارق در‌های امامزاده‌ای در محدوده این کلانتری خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سید جلال حسینی رئیس کلانتری 176 حسن آباد گفت: ساعت 10 صبح، شهروندی با مراجع به کلانتری اظهار داشت که خادم حرم امامزاده‌ای در حسن آباد است و چهار دروازه حرم امامزاده توسط یک شخص که او را شناسایی کرده است سرقت و به یک ضایعاتی در همان محله به قیمت یک میلیون تومان فروخته شده است.
کلانتر محدوده حسن آباد ادامه داد: سریعا تیمی از ماموران عملیات کلانتری به همراه این خادم امامزاده به محل اعلامی اعزام شدند و متهم اصلی پرونده را همانجا دستگیر کردند و برای انجام تحقیقات فنی و پلیسی به کلانتری دلالت دادند.
وی در ادامه افزود: سارق پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد و گفت تمامی اموال را به مالخری از اهالی روستای کناری فروخته است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: این سارق مدعی بود دوبار به زندان رفته و برای تامین هزینه موادمخدرش دست به این کار زده است و در انتها با هماهنگی مقام قضائی در مغازه مالخر در‌ها نیز کشف و به امامزاده انتقال داده شد؛ بنابراین گزارش مالخر این اموال مسروقه نیز که سابقه‌دار بود دستگیر و هر دو نفر با تشکیل پرونده‌ای به مقام محترم قضائی معرفی شدند.