گزیده ها 8 آبان - 98


گزیده ها 8 آبان - 98
سوال از وزیران خارجه و جهاد کشاورزی و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام در دستور کار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
در جلسات هفته آینده مجلس، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام (مقطع زمانی 26/ 4/ 1396 تا 26/ 4/ 1397)، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مورد بررسی علل و مصادیق تخلفات در حوزه اراضی و املاک، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد حادثه آتش‌سوزی مدرسه دخترانه در زاهدان، گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از قراردادهای منعقده برای تامین هواپیما و نوسازی سیستم‌های ناوبری هوایی توسط وزارت راه و شهرسازی، بررسی می‌شود.
گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس در مورد رسیدگی به طرح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل(44) قانون اساسی در مورد آسیب‌شناسی، چالش‌ها و راهکارهای رونق تولید در سال1398، گزارش کمیسیون عمران در مورد مغایرت آیین نامه‌های قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، گزارش تکمیلی کمیسیون عمران در مورد سانحه ریلی مورخ 5/ 9/ 1395 در بلاک گرداب– هفتخوان، استان سمنان، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست در مورد خسارات و پیامدهای سیلاب‌های اخیر کشور هم از دیگر دستور کارهای مجلس است.
معمولاً با آغاز فصول سرد سال، یکی از بیماری‌های شایع "سرماخوردگی" است لذا دانستن شیوه‌های درمانی ساده طب سنتی برای درمان سرماخوردگی ضروریست و ازسویی افرادی که با این روش‌ها و دستورالعمل‌ها آشنایی دارند، به راحتی به جای مصرف داروهای شیمیایی و انواع آنتی‌بیونیک‌ها که عوارض مختلفی به همراه دارند، می‌توانند اقدام به درمان سرماخوردگی خود کنند.
برای درمان سرماخوردگی در طب سنتی، انواع و اقسام جوشانده‌ها و دمنوش‌ها وجود دارد و اقدامات موثری مختلفی مانند بادکش کردن گرم ناحیه کتف و... اما در ادامه نحوه تهیه یک معجون شفابخش ساده برای درمان سرماخوردگی را آورده‌ایم.
یکی از ترکیباتی که برای بهبود سرماخوردگی بسیار موثر و مفید است و در عین حال علاوه بر از بین بردن عفونت‌ها، در تقویت سیستم ایمنی بدن شما نیز مفید است "معجون شلغم و عسل" است.
برای تهیه این معجون مفید، ابتدا سر شلغم را با چاقو ببرید و داخلش را با یک قاشق یا چاقو خالی کنید و در ادامه 2 قاشق غذاخوری عسل داخل آن بریزید و این شلغم را داخل یک ظرف دربسته قرار دهید و تا صبح در یک جای نسبتاً گرم اجازه استراحت به آن بدهید!
آب شلغم در طول مدت استراحت با عسل ترکیب شده و حجم مایع داخلش زیاد می‌شود؛ حالا معجون سرماخوردگی شما آماده شده و می‌توانید آن را میل کنید و از فواید و اثرات متعدد آن بهره‌مند شوید.
رئیس کلانتری 112 ابوسعید از دستگیری سارق گردنبند یک پیرزن ساکن خیابان پاسداران خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ چنگیز ایدون رئیس کلانتری 112 ابوسعید گفت: در پایان هفته گذشته عوامل گشتی کلانتری 112 ابوسعید در محدوده میدان منیریه به یک دستگاه موتورسیکلت تیزرو با 2 سرنشین درحالی که پلاک موتورسیکلت کاملاً بسته بود و هر 2 سرنشین با استفاده از کلاه کاسکت صورت خود را پوشانده بودند، مشکوک شدند.
وی بیان داشت: موتورسواران به محض مشاهده ماموران کلانتری از محل متواری شدند که پس از یک تعقیب و گریز یک کیلومتری، بالاخره راکب تعادل موتورسیکلت از دست داد و به زمین برخورد می‌کنند.
سرهنگ ایدون افزود: ترک نشین موتورسیکلت از محل متواری و ماموران موفق شدند راکب را در محل دستگیر کنند.
این مقام انتظامی با اشاره به انتقال متهم به کلانتری عنوان کرد: در بازرسی بدنی از وی یک عدد گردنبند طلا به همراه یک عدد گاز اشک آور کشف شد.
وی افزود: این شخص که 24 سال سن داشت منکر ارتکاب سرقت و مدعی بود گردنبند متعلق به مادرش است، اما در ادامه بازجویی‌های فنی و پلیسی مشخص کرد متهم ظهر پنجشنبه هفته گذشته، این گردنبند را در محله پاسداران از گردن یک خانم میانسال قاپیده است.
سرهنگ ایدون در انتها بیان داشت: با انجام تحقیقات بعدی متهم به سه فقره سرقت دیگر نیز اعتراف کرد و در انتها با تشکیل پرونده به مقام محترم قضایی معرفی شد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی امروز (8 آبان)، از تداوم بارش‌ها در کشور خبر داد.
صادق ضیائیان در گفت‌وگو‌یی اظهارکرد: امروز (8 آبان) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور بارش‌ها در این مناطق آغاز می‌شود و به تدریج سواحل دریای خزر را در برمی‌گیرد همچنین از بعدازظهر در دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران نیز افزایش ابر، بارش باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه این شرایط در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور نیز رخ می‌دهد، تصریح کرد: طی روز پنجشنبه (9 آبان) نیز گستره فعالیت این سامانه سواحل دریای خزر، شرق و مرکز کشور، جنوب خراسان رضوی و دامنه‌های غربی و شرقی البرز مرکزی در شرق استان تهران، قزوین و سمنان را در بر می‌گیرد همچنین در شمال استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و بخش‌هایی از هرمزگان نیز رگبار باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز جمعه (10 آبان) ضمن تقویت بارش‌ها در سواحل شمالی کشور، در استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی نیز افزایش ابر، رگبار باران و گاهی رعد و برق خواهیم داشت، گفت: این شرایط در اوایل وقت این روز در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور و در بعضی ساعات در استان هرمزگان نیز دور از انتظار نیست.
به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روز شنبه (11 آبان) نیز در نوار شمالی از شمال غرب تا شمال شرق کشور شاهد افزایش ابر و بارش باران خواهیم بود که شدت بارش در سواحل دریای خزر است.
وی افزود: همچنین تا امروز با فعالیت طوفان حاره‌ای در شرق دریای عمان، سواحل دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج و ارتفاع موج بین دو تا 3.5 متر پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران امروز (8 آبان) قسمتی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و وزش باد و حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 20 درجه سانتیگراد و طی روز پنج‌شنبه (9 آبان) نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای 11 و حداکثر دمای 20 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
امدادرسانی به 753 سیل‌زده در 16 استان درگیر سیل و آبگرفتگی
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به سیل‌زدگان در 16 استان کشور خبر داد.
مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌‌وگویی اظهار کرد: 16 استان کشور از جمله آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، قم، لرستان، مرکزی و همدان از ابتدای آبان ماه درگیر سیل و آبگرفتگی هستند.
وی افزود: 225 امدادگر هلال احمر در قالب 67 تیم عملیاتی در 37 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین به 753 نفر امدادرسانی کردند.
وی بیان کرد: امدادگران از 105 واحد مسکونی و تجاری درگیر آبگرفتگی با کمک دستگاه‌های پمپ، آب تخلیه کردند.
سلیمی تصریح کرد: امدادرسانی به سیل زدگان در کوهدشت استان لرستان ادامه دارد.