ازمرثیه غریب توس و عذرخواهی شهردار تا شایعه مفقودی ۳۰نفر و یک انفجار


ازمرثیه غریب توس و عذرخواهی شهردار تا شایعه مفقودی ۳۰نفر و یک انفجار
حضورمیلیونی زائران در مراسم سالروز شهادت هشتمین خورشید ولایت و سوگواری دلدادگان جامانده از این سفردر جای جای ایران زمین تا اخبار بارشهای اخیر که ۴۵۰۰ خوزستانی را راهی بیمارستان کرد و عذرخواهی شهردارتهران از مردم برای مشکلات حاصل از این بارش ها ،مصدومیت ۶ نفردر انفجار یک مرکز رشد در ارومیه و شایعه مفقودی ۳۱ قشم‌وندو دستگیری عامل این شایعه همه و همه برخی از عناوین اخبار استانی ایرنا در۲۴ساعت گذشته است.
گزیده اخبار را با مراسم سالروز شهادت عصمت هشتم ، امام مهرو رافت آغاز می کنیم که در میان مرثیه خوانی لحظه ها و دقایق؛ امروز صدها هزار زائر و مجاور برآستان پرمهر حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) سرارادت و بندگی فرود آوردند و به حضور میلیونی خود اثبات کردند که بعد از هزار و اندی سال از شهادت این خورشید عالم افروز همچنان دلهای محبان اهل بیت به عشق و مهر او؛ امام علم ، آگاهی ومهربانی زنده است.
ورود ۴۶۱ هزار زائر پیاده وارد به مشهد تا صبح امروز
درمیان آمار زائران ورودی به مشهد که بالغ بر۴ میلیون نفر برآورد شده ،سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) اعلام کرد که تا صبح امروز ۴۶۱هزار و ۱۴۸ زائر پیاده در قالب ۲ هزار و ۳۹۶ کاروان وارد مشهد شدند و در طول ۶ مسیربرای خدمات دهی به آنها ۳۲۰ ایستگاه صلواتی با سطح خدماتی دهی مختلف توسط اقشارو گروه های مختلف مردمی و نهادها و غیر ساماندهی شد.
سوگواری ایرانیان درعزای هشتمین خورشید ولایت
همزمان با حضورمیلیونی زوار امام مهربانی ها درمشهد و تشرف به بارگاه منور حضرت رضا(ع) برای عرض تسلیت به پیشگاه این امام همام ، مراسم عزاداری درجای جای ایران زمین از شهرها و روستاهای مختلف برگزارشد و حرکت پیاده محبان اهل بیت (ع) که از کاروان زائران حضرت ثامن الحجج(ع) بازمانده بودند به سوی اماکن مذهبی و عزاداری دررثای خورشید هشتم انجام شد.
تدارک ۲۸ رام قطار برای بازگشت زوار
خبراختصاص ۲۸ رام قطار فوق‌العاده بری بازگشت زائران پیاده دهه آخر صفراز مشهد به مقصد مسیرهای درون استانی خراسان رضوی هم تدبیری است که تا شاید بخشی ازفشار تحمیلی ب ناوگان حمل و نقل جاده ای رابکاهد .
 این قطارها با ظرفیت جابجایی حدود ۲۰ هزار مسافر از امروز برای بازگشت زائران پیاده از مشهد به شهرهای نیشابور، فیروزه، خوشاب، جوین و جغتای فعال شده اند.
تداوم بارش‌ها درمناطق مختلف کشور
اما از دیگرخبرهای قابل توجه ۲۴ ساعت گذشته ، اخبار مربوط به بارندگی ها بود که بر اساس اعلانم هواشناسی استان ها همچنان تا اواخر هفته در قسمت های شمالی، مرکزی و شمال شرقی کشور ادامه دارد 
این بارش ها در نقاط مختلف خسارات و آسیبهایی درپی اشت اما با توجه به پیش بینی ها و آمادگی قبلی بخش های خدمات رسان این خسارات به حداقل رسید اما با این حال آثار آن کم نبود.
بارندگی ها۴ هزار و ۴۸۱ خوزستانی را راهی بیمارستان کرد
دراین رابطه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد : در پی بارندگی ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۴۸۱ نفر با عارضه تنفسی به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان مراجعه‌ کردند که از این تعداد چهار هزار و ۴۳۲ نفر سرپایی درمان و ۱۶۰ نفر بستری‌ شدند.
تنگی نفس شهروندان خوزستانی همزمان با نخستین باران‌های پاییزی از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۴ بیش از۶۰ هزارنفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه‌ کردند.
عذرخواهی شهردار تهران از پایتخت نشینیان برای مشکلات ناشی از بارش باران
اما درخبری دیگر نیز که  امروز برروی خروجی اخباراستان های ایرنا قرار گرفت ،عنوان شد که  پیروز حناچی شهردار تهران در رشته توئیتی بابت مشکلات پیش آمده در برخی معابر شهر به واسطه بارش شدید باران از پایتخت‌نشینان عذرخواهی کرد.
 وی روز سه شنبه توئیت کرد: متوسط بارش روزانه باران در چند روز اخیر ۲۰ میلیمتر در تهران ثبت شد.
روزانه ۱۵۰۰ تن پسماند از مسیل‌های تهران جمع‌آوری می‌شود/برابری بارشها با سیل سال ۹۴
این درحالی است که به گفته مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران ، روزانه ۱۵۰۰ تن پسماند شامل ۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ها و مسیل‌های اصلی شهر و یک هزار تن زباله از کانال‌های فرعی توسط عوامل شهرداری جمع‌آوری می‌شود.
چنانکه ۵۳۰ کیومتر مسیل اصلی و ۱۰ هزار کیلومتر شبکه فرعی انهار تهران به صورت مستمر لایروبی و پاکسازی می شود و همین امر موجب شد تا دربارندگی شب گذشته که با حجم بارش ها در سیل سال ۹۴ قابل قیاس است فقط ۴ نقطه دچار آبگرفتگی شد.
مصدومیت ۶ نفردر انفجار مرکز رشد در ارومیه به دلیل نامعلوم
اما اخبار حوادث به بارندگی ها محدود نبود که وقوع انفجار شدید در یکی از ساختمان های مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی ارومیه در روستای کولق ۶ مصدوم برجای گذاشت.
حادثه ای که به گفته رییس مرکز رشد جهاد دانشگاهی ارومیه هنگام ضدعفونی کردن مواد اولیه در مرکز رشد روی داده و مربوط به یک رکت پرورش قارچ بوده که همچنان علت حادثه در دست بررسی است.
*مسمومیت ۱۲ نفر به دلیل سم بوتولیسم در گیلان
از گیلان هم امروز خبری برروی اخبار استان های ایرنا منتشر شد به نقل از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان مبنی بر اینکه۱۲ نفر دارستان رودبار به دلیل استفاده از پنیرآلوده به سم بوتولیسم دچارمسمومیت شدند.
آزادی تمام کارگران بازداشتی شرکت آذرآب اراک
آزادی تمامی کارگران بازداشتی شرکت آذرآب اراک هم که امروز به نقل از رئیس شورای اسلامی کار آذرآب توسط ایرنای استان مرکزی منتشر شد ، خبری از حوزه اجتماعی بود.
تمامی ‌۴۲ کارگر این شرکت که در پی تجمعات کارگری اخیر شرکت بازداشت شده بودند به مرور و آخرین فرد بازداشتی عصر دیروز آزاد شده و همه آنها به کار خود بازگشته اند.
دستگیری عامل انتشار شایعه مفقودی ۳۱ نفر از اهالی قشم
مرکز قشم ایرنا هم امروز خبرجالبی از قول فرمانده انتظامی این منطقه منتشرکرده مبنی برشناسایی و دستگیری فردی که اقدام به انتشار خبر دروغ و ارسال پیامی مبنی بر مفقود شدن ۳۱ نفر از قشموندان و تشویش اذهان عمومی نموده بود.
 این فرد ۴۸ ساله که اهل قشم بود با دستورمقام قضایی شناسایی و با قرار قانونی بازداشت شد.
میزان تخلف در نیروهای مسلح رو به کاهش است
روند رو به کاهش تخلفدرنیروهای مسلح هم عنوان مطلبی است که مرکز تبریز از قول رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح منتشرکرده که طی آن حجت الاسلام شکر الله بهرامی اعلام کرده با اقدامات پیشگیرانه و اجرای برنامه‌های آگاه‌سازی میزان تخلف و جرم در نیروهای مسلح رو به کاهش است و این سازمان با رصد و برخورد جدی و سازنده، سعی در حذف تخلفات دارد .
استخوانهایی که بی صدا می شکند و حسرت سفری بی دغدغه
گزارش هایی هم امروز برروی خط ایرنای استان‌ها منتشرشد که از جمله آنها گزارش زنجان با عنوان "استخوانهایی که بی صدا می شکند " در موضوع پوکی استخوان و شیوع و آثار آن بود.
گزارش ایلام هم با عنوان "نهاجا ، خدمات رسان گمنام اربعین درمهران " هم به خدمات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی طی اربعین امسال به زوار اربعینی پرداخته است.
حسرت سفر بی دغدغه درماه سفرهم عنوان گزارش مرکز ساری است که به موضوع کمبود ناوگان و مشکل حمل و نقل زائران بارگاه منور رضوی در بازگشت از مشهد الرضا به موطن شان اشاره دارد.