از پای لنگ تولید و سنگ‌اندازی بانک‌ها تا برگشت ۲ هزار واحد صنعتی راکد به مدار تولید

از پای لنگ تولید و سنگ‌اندازی بانک‌ها تا برگشت ۲ هزار واحد صنعتی راکد به مدار تولید
استان‌ها -ایرنا- پای لنگ تولید و سنگ اندازی بانک‌ها، توقف برداشت از معدن بوکسیت تاش، برگشت حدود ۲ هزار واحد صنعتی راکد به مدار تولید درسال ۹۸، برگشت یک مجتمع تولید فولاد در مازندران به مدار تولید، افتتاح نخستین واحد تولید محصولات آشپزخانه با فناوری نوین کشور و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های تهران به علت آلودگی هوا از مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته در استانها بود.
سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:
پای لنگ تولید و سنگ اندازی بانک‌ها
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که حدود ۲ هزار تریلیون تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که غیر مولد است؛ گفت که رابطه میان تولید کنندگان و بانک ها " پر دغدغه " است و بیشترین گله مندی از عدم همراهی بانک ها و سنگ اندازی آن‌ها است.
رضا رحمانی افزود: اگر چه باید قبول کرد که بانک ها نیز دارای ضوابطی هستند و این مقررات باید در نظر گرفته شود، ولی سنگ اندازی آنها در برابر تولید و تولید کننده قابل پذیرش نیست.د.
توقف برداشت از معدن بوکسیت تاش، مشکل آلومینای ایران
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: برداشت از معدن بوکسیت تاش استان سمنان از پارسال به علت مشکلات اجتماعی، متوقف شده است که این امر، فعالیت‌های توسعه‌ای در شرکت آلومینای ایران در جاجرم را دچار چالش کرده است.
علی اصغر رضازاده اظهار داشت: در صورت تداوم این امر، ایمیدرو در سرمایه گذاری و تحقق مصوبه سفر رییس جمهوری مبنی بر افزایش ظرفیت تولید پودر آلومینا از ۲۴۰ هزار تن به ۲۸۰ هزار تن، دچار مشکل می شود.
جرم انگاری برای میراث طبیعی در قوانین کشور وجود ندارد
معاون پژوهش و ترویج قانون اساسی معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: جرم انگاری برای آثار تاریخی در کشور وجود دارد ولی برای میراث طبیعی اینگونه نیست .
بیژن عباسی در رودسر افزود : از میراث طبیعی کشور نیز باید مانند میراث فرهنگی و آثار تاریخی حمایت کیفری صورت گیرد ، حال آنکه اگر کوه و یا تالابی که ثبت ملی دارد، مورد تعرض قرار گیرد قوانینی برای مجازات دیده نشده است تا با کسانی که مرتکب جرم علیه میراث طبیعی می شوند براساس قانون برخورد شود.
برگشت حدود ۲ هزار واحد صنعتی راکد به مدار تولید درسال ۹۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه در سال جاری حدود دو هزار واحد صنعتی راکد با کمک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به مدار تولید بر می گردند، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از این واحدهای صنعتی راکد از جمله ۷۰ واحد در استان مازندران وارد مدار تولید شده اند.
رضا رحمانی در حاشیه افتتاح نخستین واحد صنعتی تولید محصولات آشپزخانه و ساختمانی با تکنولوژی نوین کشور در شهرک صنعتی نکاء در شرق مازندران افزود: با برنامه ریزی، بقیه واحدهای راکد نیز با همکاری و مساعدت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به مدار بر می گردند و این کار باعث بازگشت نیروی انسانی به اشتغال می شود.
یک مجتمع تولید فولاد در مازندران به مدار تولید برگشت
یک مجتمع تولید فولاد در مازندران پس از سه سال تعطیلی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به مدار تولید برگشت.
مجتمع فولادسازان دومین مجتمع تولیدی فولاد مستقر در بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد شهرستان بهشهر است که در کمتر از یک سال با مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با دریافت تسهیلات حمایتی به مدار تولید برگشت.
این مجتمع که در زمینه تولید کننده میلگرد فعالیت دارد از ۶ سال پیش دچار مشکل و توقف تولید شده بود.
افتتاح نخستین واحد تولید محصولات آشپزخانه با فناوری نوین کشور
یک واحد بزرگ صنعتی تولید کننده محصولات آشپزخانه و ساختمانی در مازندران پس از ۱۱ سال وقفه در فعالیت صبح امروز جمعه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار به مدار تولید برگشت.
 این مجتمع صنعتی که در شهرک صنعتی نکاء در شرق استان مازندران فعالیتش را شروع کرد، پیش از تعطیلی با برند " مازندگاز" فعالیت داشت. 
مدیرعامل واحد صنعتی صادکو در مراسم افتتاحیه آن گفت که این واحد صنعتی در ۱۳ کارگاه در حوزه تولید محصولات آشپزخانه شامل سینک بدون جوش، هود بدون فیلتر و دیگر لوازم ساختمانی با تکنولوژی نوین و روز جهان فعالیت دارد و با اعتبار چهار هزار میلیارد ریالی به کمک دولت به مدار تولید بازگشت.
شهدای مدافع حرم توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: شهدای مدافع حرم، با شناخت دقیق از اوضاع منطقه، وارد میدان مبارزه با استکبار جهانی شدند و با خون خود، توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.
سعید محمد اظهار کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، از نخستین روز پیروزی انقلاب، دشمنی خود را آغاز کردند تا این درخت تناور، از بین رود ولی در تمامی توطئه‌ها، این مردم بصیر و با ایمان ایران اسلامی بودند که از انقلاب خود دفاع کرده و توطئه‌ها را خنثی کردند.
علت اصلی آلودگی هوای تهران پدیده بین قاره ای است
عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه خوارزمی معتقد است: علت اصلی آلودگی هوای پایتخت پدیده بین قاره ای است که مواد شیمیایی و صنعتی را از چند کشور مختلف وارد ایران کرده و به تبع آن به تهران رسیده است.
رامین عزتی توضیح داد: بخشی از این آلودگی حاصل مواد شیمیایی و صنعتی کشورهای سوریه، ترکیه و عراق است.
ناآرامی‌های عراق تاثیری بر روند فعالیت مرز خسروی نداشته است
فرماندار قصرشیرین گفت: مرز خسروی برای انجام مبادلات تجاری و مسافری باز است و ناآرامی‌های اخیر عراق هیچ تاثیری بر فعالیت‌های این مرز رسمی نداشته است.
مرادعلی تاتار افزود: هم اکنون مبادلات تجاری و مسافری در مرزهای شهرستان قصرشیرین همانند روال گذشته انجام می شود و  تجار محموله های صادراتی خود را از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) کشور عراق صادر می کنند و روزانه حدود ۵۰۰ کامیون کالای صادراتی از این مرز به عراق صادر می شود.
ایران امنیت پنج هزار کشتی و نفتکش خود در آب‌های آزاد را تامین کرده‌ است
رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت دریایی پنج هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش خود در دریای عدن، باب المندب و دریای سرخ را برقرار کرده تا اقتصاد کشور سالم بماند.
امیر دریادار حبیب الله سیاری به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: هم اکنون امنیت دریایی تا فاصله ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری مرزهای دریایی کشور تامین شده‌ است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد از صادرات و واردات کشورها از طریق دریا صورت می‌گیرد.
تجاوز دشمنان به مرزهای دریایی ایران غیرممکن است
جانشین معاونت بازرسی و ایمنی نیروی دریایی گفت:حضور سربازان جان‌بر کف و ولایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی تجاوز دشمنان به مرزهای دریایی ایران غیرممکن کرده است.
ناخدایکم خسرو طهماسبی به مناسبت گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی در مصلای این شهر افزود: ایران یک کشور قدرتمند دریایی است و بیش از پنج‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی در خلیج فارس و دریای خزر دارد.
نیروی دریایی، بستر دریا را برای کشورهای تجاری امن کرد
فرمانده آموزش های تخصصی دریایی باقرالعلوم رشت با بیان اینکه نیروی دریایی بستر دریا را برای کشورهای تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی امن کرده است ، گفت: آنها این امنیت را برای کشتیرانی کل دنیا نیز ایجاد کردند.
امیردریادار آریا شفقت رودسری افزود: حضور نیروی دریایی در دریا، تنها حضور فیزیکی نیست بلکه حضوی با عزت و افتخار است.
تولید امنیت نیاز به تجهیزات دارد
معاون عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تولید امنیت نیاز به تجهیزات دارد، گفت: هم اکنون قادر به تولید یگان‌های شناور رزمی با وزن بالای یک هزار و ۵۰۰ تن بوده که ناوشکن جماران نمونه‌ای از این نوع است.
امیر دریادار سیدمحمود موسوی اظهار کرد: بهره‌گیری از پهباد بدون سرنشین دریاپایه (پرواز از یگان‌های شناور)، ساخت زیردریایی سنگین و ایجاد سامانه‌های کنترلی از جمله دیگر دستاوردهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی است.
آشوب‌های اخیر درکشور برنامه‌ای از پیش طراحی‌شده توسط دشمنان بود
مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: عمق حوادث اخیر درکشور بسیار بیشتر از اعتراض معمولی نسبت به افزایش قیمت بنزین بود و از یک برنامه‌ریزی از پیش طراحی‌شده از سوی دشمنان اسلام بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ثقفی در نشست بصیرتی در مصلای قدس قم بیان کرد: مهم‌ترین بهانه حوادث اخیر اقتصادی بود اما اعتراض‌های اخیر با حوادث سال ۹۶ متفاوت بود، چراکه نقطه ابتدایی حوادث ۲ سال گذشته محدود و موضوع آن نیز شمول زیادی نداشت.
آماده انجام ماموریت در خلیج مکزیک و اقیانوس اطلس
معاون نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای حفظ منافع کشور، ناوگروه های ایران آماده حضور و انجام ماموریت در اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک است.
امیر دریادار دوم رحیم غیطاسوند در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت : در هر پهنه آبی که ضرورت ایجاد کند فرزندان دلیر نیروی دریایی آماده حضور و حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران هستند.
تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های تهران
به دلیل افزایش آلایندگی هوا مدارس استان تهران در تمامی مقاطع بجز شهرهای دماوند، پردیس، رودهن و فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر و همچنین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شهر تهران فردا(شنبه 9 آذر) تعطیل اعلام شد.
معاون عمرانی استاندار تهران عصر جمعه در نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران که با حضور مدیران مرتبط در استانداری تهران برگزار شد همچنین از اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در تهران در روز شنبه خبر داد.
محمد تقی زاده اعلام کرد: تردد کامیون‌ها در سطح استان تهران ممنوع است و در این خصوص نیز پلیس راهور با جدیت در ورودی وخروجی‌های شهر حضور دارند.
برف جاده کندوان را لغزنده کرد
رییس پلیس راه البرز گفت: بارش برف سبب لغزندگی محور کندوان (کرج - چالوس ) شده است.
سرهنگ رضا گودرزی باایرنا افزود: این بارش در محدوده دیزین تاکندوان سبب کندی حرکت خودروها شده  که همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد خودروها در این محور الزامی است.
آغاز کنترل آسیب‌های اجتماعی باید از آموزش در خانواده
معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: برای کنترل آسیب‌های اجتماعی باید چند گام به عقب بازگشته و از تربیت فرزندان با ایجاد همه آمادگی‌ها به ویژه آمادگی کامل برای ازدواج آغاز کنیم.
مجید رضازاده بیان کرد: با تاسف در کشور با مشکلات اجتماعی بسیاری مانند طلاق، اعتیاد و سایر آسیب‌ها روبه‌رو هستیم که نیاز به کنترل دارن
گزارش استانها
"افزایش قربانیان منوکسیدکربن در اصفهان، معضلی که باید جدی گرفت" عنوان گزارشی است از مرکز اصفهان که به موضوع افزایش تعداد افراد مسموم و فوتی‌های ناشی از استنشاق گاز منوکسیدکربن در این استان و تاکید کارشناسان برای رفع این معضل پرداخته است.
گزارشی باعنوان "شور شیرین پاییز در باغ‌های خراسان شمالی" ازمرکز بجنورد به بحث فصل پاییز وزیبایی آن  دراین استان پرداخته است.
" حرکت عظیم مردم توطئه بزرگ دشمنان را خنثی کرد" نیز گزارشی است از مرکز استان ها که تجمیعی از خطبه های نمازجمعه سراسر کشور را به طور خلاصه منتشرکرده است.