سندیکای شرکت واحد: نظام فریبکار است و اعتراضات را به رسمیت نمی‌شناسد


سندیکای شرکت واحد: نظام فریبکار است و اعتراضات را به رسمیت نمی‌شناسد   11آذر -98
ماهیت فریبکارانه و شیادانه و ضدمردمی رژیم ولایت فقیه از همان موقع که خمینی شیاد ازز یردرخت سیب پاریس درشرایط حکومت نظامی وارد تهران  گردیدسپس به بهشت زهرای تهران رفت رونمایی شد. چون عوامفریبانه مشتی وعده های دروغ تحویل مردم ساده اندیش و زود باور داد تابراریکه قدرت نشیند وپس ازآن زیرآب همه وعده های داده شده پوچ خودش را بزند . آنگاه سیاست مکارانه وی از سوی جایگزین رمال وی خامنه ای با جدیت تاحال اعمال شده است.
تجمع معترضان به افزایش قیمت بنزین در تهران
سندیکای «کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه»، «کشتار و سرکوب خونین» معترضان به افزایش قیمت بنزین در ایران را محکوم کرد و خواستار محاکمه همه عاملان و آمران آن شد.
در بیانیه این سندیکا آمده که «هیچ‌گونه توجیهی برای این سرکوب‌ها وجود ندارد» و جمهوری اسلامی با آنکه «سال‌های سال» است که هرگونه اعتراضات مسالمت‌آمیز را «سرکوب» و کارگران، معلمان و دانشجویان را ضرب و شتم کرده و شلاق زده و به حبس‌های طویل‌المدت محکوم کرده، «با فریب‌کاری مدعی می‌شود که اعتراضات مسالمت‌آمیز را به رسمیت می‌شناسد
نویسندگان این بیانیه نوشته بیشترین معترضان اخیر «خانواده‌های کارگری و فرودستان» بودند و «اعتراضات سراسری آبان ماه امسال دنباله اعتراضات دی ماه سال ۹۶ می‌باشد که بر بستر بیش از سه دهه تهاجم لجام‌گسیخته و مستمر سرمایه‌داری ایران و دولت‌های آن به طبقه کارگر و مردم محروم و تهیدست صورت گرفته است
بر اساس این بیانیه، سیاست‌های اقتصادی جمهوری اسلامی در سال‌ها اخیر موجب ایجاد یک طبقه «سرمایه‌دار استثمارگر و فاسد و ثروتمندان وابسته به حاکمیت» از یک‌سو و «سفره خالی بیش از ۵۰ میلیون خانواده‌های کارگری، میلیون‌ها کودک کار، کارتن‌خوابی، حلبی‌نشینی، بی‌خانمانی، کولبری، دست‌فروشی، تن‌فروشی، زباله‌گردی، اعتیاد گسترده و میلیون‌ها جوان بیکار بدون هر گونه حمایت دولتی» از سوی دیگر شده است.
این بیانیه از اینکه در همین بستر «حتی ابتدایی‌ترین حقوق مدنی و شهروندی از جمله حق آزادی بیان و ابراز وجود را از مردم عادی و دانشجویان و زنان و اقلیت‌های ملی و مذهبی و فعالین اجتماعی و سیاسی و فرهنگی سلب شده»، انتقاد کرده است.
سندیکای کارگران شرکت واحد تهران، اعتراضات و تجمعات را «حق مسلم تمام اقشار جامعه اعم از کارگران و معلمان و دانشجویان و مزدبگیران» دانسته و با خانواده‌های جان‌باختگان اعتراضات اخیر، همدردی کرده است.
این بیانیه خواستار آزادی «فوری و بدون قید و شرط کلیه بازداشت‌شدگان و معرفی و محاکمه کلیه آمرین و عوامل کشتار مردم» شده است.