گزیده ها 11 دی - 98


گزیده ها 11 دی - 98
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم سامانه بارشی در بخش‌هایی از کشور تا روزهای پایانی هفته، از وزش باد شدید در سیستان بلوچستان خبر داد.
صادق ضیائیان در گفت‌وگو‌یی اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی و از اواخر وقت، مناطقی از شمال شرق و شرق کشور بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد:‌ این شرایط امروز برای استان‌های واقع در شمال شرق و شرق، برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز شرقی، ادامه دارد. در این روز برای جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران، گاهی همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
به گفته‌ مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روز پنج شنبه (12 دی) برای استان‌های واقع در شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش باران و برف و در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده و گاهی هم وزش باد و در جنوب شرق کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و طی روز جمعه برای سواحل دریای خزر و استان اردبیل بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و در بخش‌هایی از غرب و زاگرس مرکزی بارش پراکنده انتظار می‌رود.
ضیاییان با بیان این که روز شنبه (14 دی) فعالیت سامانه بارش‌زایی را در نیمه غربی کشور استان‌های جنوبی، دامنه‌های زاگرس، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز غربی خواهیم داشت، گفت: اواخر وقت امروز خلیج فارس و طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.
وی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای یک و حداکثر دمای 10 درجه سانتی‌گراد و فردا صاف همراه با وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای یک و حداکثر دمای 11 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
بارش برف کندوان را سفیدپوش کرد
بارش برف کندوان را سفیدپوش کرد.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چالوس گفت: بارش شدید برف که از بامداد دیروز آغاز شد جاده کندوان را سفید پوش کرد.
مهدی صفایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بارش برف در جاده چالوس، اظهار کرد:
از دوشنبه شب گذشته که جاده چالوس در آستانه بارش برف شدید بود، نیروهای راهداری مانند همیشه در آماده باش به سر می‌بردند و از بامداد دیروز و بعد از بارش برف چند سرویس نمک پاشی کردند تا مشکلی برای رفت و آمد خودروها ایجاد نشود.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چالوس خاطرنشان کرد: ترافیک روان و مسیر نیز توسط نیروهای راهداری پاکسازی شده است.
صفایی از رانندگان خواست ضمن رعایت سرعت مطمئنه و فاصله لازم با خودروی جلو، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که جوانان و نوجوانان را به شرکت در قرعه کشی تشویق و ترغیب می‌کرد.
سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: در پی شکایت تعدادی از مال باختگان که اغلب نوجوان بودند و مراجعه آن‌ها به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای، پرونده‌ای با موضوع "کلاهبرداری" در دادسرا تشکیل و برای ادامه رسیدگی در اختیار پلیس فتا قرار گرفت.
وی بیان داشت: پس از ارسال چند پرونده به پلیس فتا، موضوع به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت و در تحقیقات اولیه مشخص شد که سایتی غیر مجاز اقدام به تبلیغ و پیشنهاد‌های واهی شرط بندی در فضای مجازی می‌کنند.
این مقام پلیسی توضیح داد: مال باختگان در اظهارات خود به پلیس گفتند با ثبت‌نام و عضویت در سایت و شرکت قرعه کشی بعد از مدتی متوجه شدیم که قرعه کشی واقعی نبوده است.
وی با اشاره به طراحی جالب و زیرکانه مدیر این سایت در ترغیب و تشویق نوجوان به شرکت در قرعه کشی، گفت: مدیر این سایت با اعلام تعدادی برنده دروغین که با مبلغ بسیار کم توانسته بودند مبالغ فراوانی را به دست بیاورند، جوانان و نوجوانان را به شرکت در قرعه کشی تشویق و ترغیب می‌کرد.
رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه پس از بررسی پرونده توسط کارشناسان مشخص شد که مدیر این سایت 31 ساله و در حوالی غرب پایتخت سکونت دارد، گفت: با دستور قضائی متهم در محل سکونتش دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.
کاظمی با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیسی به جرم خود اعتراف و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت، افزود: برخی از افراد سودجو با ایجاد صفحات اجتماعی و سایت شرط‌بندی و قمار متناسب با ایام و مناسبات ورزشی و طرح‌های فریبنده اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، که شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان فریب اینگونه تبلیغات در فضای مجازی را نخورده و از شرکت کردن در اینگونه قرعه‌کشی‌ها که ماهیت آن قمار و شرط‌بندی می‌باشد دوری کنند.
سرکلانتر هفتم پایتخت از دستگیری 2 سارق منزل در محله جوادیه به ارزش 12 میلیارد و 800 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان سرکلانتر هفتم پایتخت گفت: در سه ماه اخیر پرونده‌های مشابهی به کلانتری 117 جوادیه ارجاع که کلیه مال باختگان در اظهارات مشابهی عنوان داشتند که برای مدتی به مسافرت رفته‌ایم و چند روزی در منزل تردد نداشتیم و هنگام مراجعت به منزل متوجه شدیم که تعدادی اموال با ارزش منزلمان از قبیل لوازم خانگی و طلاجات به سرقت رفته است.
وی بیان داشت: تیمی از ماموران تجسس کلانتری جوادیه بررسی موضوع را به عهده گرفتند و با مراجعه به محل‌های سرقت به دست آوردند که سرقت‌ها توسط دو مرد با استفاده از خودرو‌های سرقتی انجام می‌شود.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در گام بعدی تحقیقات پلیسی چهره واضحی از یکی از متهمان به دست آمد و مشخص شد که یکی از سارقان سابقه‌دار بوده و پیش‌تر نیز با همین عنوان مجرمانه دستگیر شده است.
سرکلانتر هفتم پایتخت بیان کرد: در گام بعدی تحقیقات پلیسی شناسایی مخفیگاه متهمان در دستور کار ماموران قرار گرفت و موفق شدند مخفیگاه هر دو سارق را در محدوده کلانتری جوادیه شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده را در اختیار مقام قضائی قرار دهند.
جلیلیان افزود: مراقبت‌های ویژه پلیسی از مخفیگاه متهمان آغاز شد تا اینکه صبح روز گذشته هر دو سارق با دستور قضائی دستگیر و در بررسی از آن محل، تعدادی از اموال سرقتی از قبیل: پروژکتور، دوچرخه، لب تاب و تلویزیون و دو قطعه گردنبند کشف شد.
وی با اشاره به اینکه متهمان 35 و 42 ساله هستند و به 21 فقره سرقت منزل در محدوده کلانتری اعتراف کردند، گفت: متهمان در تحقیقات پلیسی اعتراف کردند، باتردد در محل‌های مختلف تراکت هی تبلیغاتی در لای در ورودی قرار می‌دادیم و اگر به مدت 24 ساعت برگ در لایه درب مانده باشد مطمئن می‌شدیم که منزل خالی است و سپس وارد منزل می‌شدیم و اموال با ارزش را سرقت می‌کردیم.
سرکلانتر هفتم اظهارکرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را به مبلغ 12 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد و هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار دادند.
سخنگوی اورژانس کشور از گازگرفتگی در دبستانی در قرچک ورامین تهران خبر داد و گفت: در این حادثه 58 دانش‌آموز مسموم شدند.
مجتبی خالدی در گفتگو با مهر از حادثه گازگرفتگی در دبستانی در قرچک خبر داد و افزود: در این حادثه 58 دانش‌آموز مسموم شدند.
وی افزود: این حادثه در ساعت 10:38 صبح سه شنبه به اورژانس اطلاع داده شد، که بلافاصله تکنسین‌های اورژانس به همراه آمبولانس برای کمک به حادثه دیدگان به محل اعزم شدند.
سخنگوی اورژانس کشور گفت: این حادثه در دبستان «معراج» در قشلاق «جیتو» از توابع قرچک رخ داده بود و طی آن 58 دانش‌آموز با گاز منوکسیدکربن مسموم شده بودند.
وی گفت: حادثه دیدگان به سرعت به بیمارستان شهید ستاری قرچک انتقال یافتند.