گزیده ها 12 دی - 98


گزیده ها 12 دی - 98
معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پایتخت، از دستگیری 2 سارق لوازم داخل خودرو در محدوده غرب تهران و 4 مالخر اموال سرقتی با 300 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی‌، اظهار کرد: پانزدهم فروردین ماه امسال فردی به کلانتری 140 باغ فیض مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کرد لپ تاپ و تلفن همراهش از داخل خودرو شخصی‌اش سرقت شده است.
وی بیان داشت: پس از ثبت شکایت اولیه، پرونده به پلیس آگاهی ارجاع و برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره بیستم قرار گرفت.
میرزکی عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی به دست آمد که گوشی و لپ تاپ شاکی در اختیار فردی به نام وحید 38 ساله معتاد و ساکن شهرک راه آهن است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: اکیپی از کارآگاهان به محل سکونت متهم اعزام ولی پدرش اظهار کرد که پسرش به دلیل اختلافات خانوادگی از آنجا نقل مکان کرده و در شهر کرج ساکن شده و اطلاعی از آدرس دقیق محل سکونت وی ندارد.
معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه تهران بزرگ افزود: نتیجه تحقیقات انجام شده به اطلاع بازپرس شعبه 14 دادسرای ناحیه 5 رسید و دستور توقیف خودروی وی اخذ شد.
وی با بیان اینکه دستور توقیف خودرو در سامانه پلیس اعلام شد، ابراز داشت: بیست و یکم آذرماه خودرو متهم توسط عوامل گشت پلیس آگاهی شناسایی و توقیف شد و راننده آن که همان متهم تحت تعقیب بود دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت.
میرزکی با اشاره به اینکه متهم در پلیس آگاهی اقرار به ارتکاب سرقت با همکاری همدستش به نام بهنام 30 ساله کرد، اضافه کرد: همچنین متهم معترف شد به علت اعتیاد به مصرف مواد مخدر و نیاز مالی برای تامین هزینه مصرف آن، با همکاری همدستم لوازم خودرو در حوزه کلانتری‌های باغ فیض، عوارضی، جنت آباد و محدوده ستاری سرقت می‌کردیم. بهنام وظیفه داشت مراقب من باشد و من اموال موجود در صندوق عقب و داخل خودرو را سرقت می‌کردم و هر دو متواری می‌شدیم و در نهایت اموال سرقتی را به 4 مالخر در گرمدره و شهر قدس می‌فروختیم.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی همدست متهم و 4 مالخر اموال سرقتی شناسایی و دستگیر شدند، گفت: هر دو متهم به 300 فقره سرقت لوازم داخل خودرو از جمله سرقت یک دستگاه فیزیوتراپی از داخل یک خودرو 206 اعتراف کردند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را 5 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و تاکنون 6 تن از شاکیان شناسایی و هر دو متهم با دستور بازپرس شعبه 14 دادسرای ناحیه 5 تهران در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی قرار دارند.
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت گفت: سارق دریچه‌های فاضلاب شهر تهران با 10 فقره سرقت دستگیر شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ قاسم دستخال رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت اعلام داشت: پس از وصول شکایات متعدد مبنی بر سرقت دریچه‌های فلزی حوضچه فاضلاب در سطح شهر تهران که علاوه بر خسارت مالی به زیرساخت‌های شهری، باعث ایجاد مشکلات از جمله سقوط شهروندان و موتور سواران به داخل حوضچه‌ها شده بود، با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران بررسی موضوع برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی بیان داشت: در گام نخست کارآگاهان با مراجعه به محل‌های سرقت و تحقیقات میدانی تصویر فردی حدودا 40 ساله که با یک دستگاه خودروی پراید نوک مدادی درحال سرقت دریچه‌های شرکت آب و فاضلاب بود، به دست آوردند.
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در گام بعدی از تحقیقات کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی مالک خودروی پراید که خانمی جوان بود شناسایی و مشخص شد وی خودرو را به صورت قولنامه‌ای به یک نمایشگاه اتومبیل واگذار کرده است.
این مقام پلیسی با اشاره به اینکه کارآگاهان مالک نمایشگاه را به پایگاه یکم دعوت کردند، گفت: نمایشگاه‌دار در اظهاراتش به کارآگاهان گفت، خودرو را به یکی از دوستانش به نام مجید 38 ساله به صورت اقساطی، حدود چند ماه قبل واگذار کرده است و اطلاعی از سرقت‌های انجام شده ندارد، با مشخص شدن این موضوع در بررسی سوابق کیفری مجید مشخص شد وی پیش‌تر به دفعات مختلف به جرم سرقت دریچه‌ها و کلاهبرداری دستگیر شده است.
دست خال با بیان اینکه مخفیگاه متهم در محدوده گیشا شناسایی شد، افزود: با انعکاس اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده، دستور دستگیری مجید صادر شد و در نهایت وی در مخفیگاهش در دوم دیماه طی یک عملیات پلیسی دستگیر و به پایگاه یکم انتقال یافت.
رئیس پایگاه یکم تصریح کرد: سارق که در ا ابتدا منکر هرگونه سرقتی بود با مشاهده دلایل جمع‌آوری شده، بناچار اعتراف کرد:: شغلش خرید و فروش خودرو هست و حدود 2 ماه است بدلیل مشکلات مالی بیکار شده و برای تامین هزینه‌های زندگی در خیابان‌ها دریچه‌های فلزی شرکت آب و فاضلاب را سرقت سپس دریچه‌ها را بین 50 تا 100 هزار تومان به ضایعاتی‌ها فروخته است.
وی در پایان با اشاره به اینکه متهم به 10 فقره سرقت اعتراف کرده است، گفت: متهم با صدور قرار قانونی ازسوی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران پرونده روانه زندان شد.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه در ارتفاعات تهران، قزوین و البرز، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، همدان و جنوب اردبیل، لغزندگی جاده‌، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.
صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در سواحل خزر، شرق، شمال‌شرق و بخش‌هایی از شمال‌غرب کشور شاهد بارش پراکنده هستیم و در ارتفاعات این مناطق بارش به صورت برف است.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، وزش باد و رگبار و رعد و برق وجود دارد.
وی افزود: بارش پراکنده در شمال‌شرق، شرق و سواحل خزر ادامه دارد و از بعدازظهر جریانات شمالی روی دریای خزر تقویت شده و سبب تشدید بارش در غرب سواحل خزر می‌شود.
ضیائیان گفت: بعدازظهرفردا جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور، در غرب، جنوب غرب و سپس دامنه‌های البرز و مرکز کشور، باران و در ارتفاعات این مناطق برف خواهیم داشت.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌بعد از ظهر جمعه در ارتفاعات تهران، قزوین و البرز، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، زنجان و همدان‌ لغزندگی جاده‌، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.
وی اظهار کرد: روز شنبه هفته آینده در نیمه غربی سواحل دریای خزر، تهران، قزوین، البرز، کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، همدان، گیلان، چهارمحال و بختیاری،لرستان، شمال فارس،شمال و شرق خوزستان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان‌، لغزندگی جاده‌، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان گفت: روز شنبه سامانه در اغلب نقاط کشور غیر از جنوب شرق فعال است و بارش در این روز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، گیلان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد شدت دارد و در برخی نقاط جنوب کشور با رعد و برق و احتمال تگرگ همراه است.
وی اضافه کرد: روز یکشنبه هفته آینده این سامانه در نیمه شرقی کشور فعال است و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به صورت برف و در مناطقی جنوبی‌تر به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود؛ همچنین روز یکشنبه سواحل خزر، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از شمال‌غرب و غرب کشور بارش برف و باران داریم.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه هفته آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید خواهیم داشت و شدت بارش‌ها در جنوب فارس، جنوب هرمزگان، جنوب کرمان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان است و سامانه بارشی روز دوشنبه هفته آینده به تدریج از کشور خارج می‌شود.
وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروزنیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری است و جمعه‌شب بارش پراکنده در تهران داریم، همچنین روز شنبه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران و در ساعات پایانی شنبه بارش برف در تهران پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما در تهران 9 و صفر درجه خواهد بود.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.
سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری از دستگیری زن و مردی با کشف 300 کیلو مرغ فاسد، خبر داد که با تهیه مرغ‌های فاسد و طبخ آن در کبابی، مرغ‌های فاسد را به مشتریان کبابی می‌فروختند.
سرهنگ عباس مرادی در گفت‌و‌گو با مهر در تشریح این خبر اظهار کرد: هفتم دی ماه امسال، ماموران کلانتری 149 امام زاده حسن خبری مبنی بر توزیع گوشت مرغ فاسد توسط خانمی در منزل مسکونی‌اش دریافت کردند و تیمی از ماموران کلانتری 149 بررسی موضوع را بر عهده گرفتند.
وی عنوان داشت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که خانمی 37 ساله در منزل مسکونی شان لاشه‌های مرغ‌های فاسد را جمع‌آوری و پس از جدا کردن گوشت‌ها از اسکلت‌های مرغ به صورت بسته بندی‌های جدید 10 کیلوگرمی به کبابی‌های سطح حوزه کلانتری توزیع می‌کند.
سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت بیان داشت: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار داده شد و دستور بازرسی از محل سکونت متهم به همراه نماینده دامپزشکی صادر شد.
مرادی بیان داشت: هشتم دی ماه تیمی از ماموران کلانتری به همراه نماینده دامپزشکی از محل سکونت این خانم بازدید که در بازرسی انجام شده مشخص شد، که این خانم به همراه سه فرزندش یک پسر و دو دخترش حدود 300 کیلوگرم اسکلت مرغ را در منزل نگهداری می‌کنند و از هر لاشه مرغ حدود 40 گرم گوشت جدا کرده و گوشت‌های تهیه شده را در کیسه‌های حدوداً 10 کیلوگرمی بسته‌بندی و ضمن نگهداری آنها در محیطی کاملاً غیر بهداشتی و یخچال‌هایی غیر مناسب در کبابی‌ها عرضه می‌کند.
سرکلانتر دهم پایتخت با بیان اینکه این خانم با دستور قضائی دستگیر شد، عنوان کرد: نماینده دامپزشکی کلیه مراحل نگهداری و بسته‌بندی و جمع‌آوری و توزیع گوشت‌های را غیر بهداشتی اعلام کرده است.
وی گفت: خانم 37 ساله در همان تحقیقات اولیه اظهار داشت، لاشه مرغ‌ها را به قیمت 2 هزار تومان خریداری و پس از تمیز کردن به قیمت 15 هزار تومان به کبابی‌های می‌فروختم.
مرادی با اشاره به اینکه با هماهنگی مقام قضائی به همراه نماینده دامپزشکی از یکی از کبابی‌ها و خریداران گوشت‌های فاسد، بازدید شد، افزود: مالک کبابی اعتراف کرد، حدود 3 ماه است که از این خانم مرغ‌های فاسد رو خریداری می‌کند و پس از ادویه زدن به مرغ‌ها و گوشت‌ها به صورت کبابی به مشتری می‌فروخته است.
این مقام پلیسی ابراز داشت: با دستور قضائی کبابی مذکور پلمپ و مالک آن نیز دستگیر شد.
وی در پایان با بیان اینکه هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند، خاطر نشان کرد: کشف سایر جزئیات پرونده و شناسایی سایر کبابی‌ها در دستور کار قرار دارد.