گزیده ها 19 دی -98


گزیده ها 19 دی  -98
نیروهای انتظامی در استان‌های کرمان ، البرز و سیستان و بلوچستان طی عملیات‌های جداگانه‌ای چهار هزار و 650 کیلوگرم مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.
فرمانده انتظامی استان البرز از کشف دو هزار  و 602 کیلو تریاک در محور کرمان – باغین طی عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های البرز و کرمان خبر داد.
سرتیپ «عباسعلی محمدیان» گفت: به منظور جلوگيري از توزيع مواد مخدر در استان‌هاي مسير، موضوع به پليس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اعلام شد و اکیپی از ماموران آن پليس با پشتيباني و هدايت اطلاعاتي لحظه به لحظه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز به محورهاي مواصلاتي استان کرمان، اعزام و به صورت نامحسوس اقدام به رصد و پايش خودروهای عبوري کرده، که در نهایت خودرو کامیون مورد نظر در محور «کرمان- باغین» مشاهده شد.
وی اظهار داشت: ماموران خودرو را تحت نظر قرار دادند که در این لحظه راننده متوجه حضور ماموران شده و قصد فرار داشت که با شلیک چند تیر هوایی و پس از طي مسافت حدوداً پنج کيلومتر، خودرو را به سمت جاده فرعی و خاکی تغییر مسیر داده و پس از توقف کامیون،  هر دو متهم دستگیر شدند. وی بیان داشت: کامیون به همراه متهمان به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان منتقل و در بازرسی از تانکر، دو هزار و 602 کیلو تریاک که به صورت بسیار ماهرانه‌ای در ابتدا و انتهای تانکر جاساز شده بود، کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان هم از کشف دو هزار  و 48 کیلو مواد افیونی در درگیری پلیس با سوداگران مرگ در شهرستان خاش خبر داد.
سرتیپ «احمد طاهری»  گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از جابه‌جایی مقادیر زیادی مواد مخدر توسط اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر از این شهرستان به  شهرستان ایرانشهر مطلع شدند.
وی افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش با رصد مداوم تحرکات اعضای این باند مسلح، قاچاقچیان را که با یک دستگاه  خودرو پژو 405 و یک دستگاه وانت تویوتا در محور «خاش- ایرانشهر» در تردد بودند شناسایی و تحت نظر قرار دادند.
جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ به محض ورود به منطقه کمین با عوامل انتظامی درگیر و پس از رو به رو شدن با آتش پر حجم تکاوران پلیس و تنگ شدن عرصه برخود، ضمن رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.
سردار طاهری گفت: در این عملیات، پلیس مبارزه با مواد مخدر دو نفر از قاچاقچیان را دستگیر و در بازرسی از  خودروهای توقیف شده‌، ضمن کشف يک قبضه سلاح آر پي‌جي هفت  با چهار گلوله جنگي و پنج عدد خرج مربوطه، يک قبضه سلاح جنگي سيمينوف با يک تيغه خشاب و هفت عدد تيرجنگي مربوطه و 58 عدد فشنگ جنگی سلاح کلاش دو هزار و 48 کیلو و 286 گرم مواد افیونی شامل یک هزار و 729کیلو و 146 گرم تریاک، 279 کیلو حشیش، 21کیلو و 120گرم هروئین و 19 کیلو و20گرم شیشه کشف کردند.
سرهنگ چهری از دستگیری یک راننده مسافرکش که طلا‌های زنان مسافر را به بهانه معاوضه با شمس طلا سرقت می‌کرد، خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه کامیار چهری رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: یازدهم مهرماه سال جاری پرونده‌ای با عنوان سرقت از یک خانم جوان از کلانتری 106 نامجو برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.
وی بیان داشت: این خانم پس از حضور در پایگاه سوم، در خصوص روز وقوع حادثه اظهار کرد: ساعت 2 بعد از ظهر برای رفتن به منزل خواهرم، سوار یک دستگاه پژو 405 نقره‌ای شدم. راننده خودرو که مردی حدودا 50 ساله بود در مسیر به من چند شمش طلا نشان داد و گفت که قصد معاوضه شمش‌ها را با طلا‌های همراهم دارد و به من پیشنهاد داد که اگر موافقم طلاهایم را به او بدهم و در عوض یک عدد از شمش‌ها را بگیرم. من که به رفتار او مشکوک بودم از این کار امتناع کردم. در ادامه مسیر به یک مکان خلوت رسیدیم و راننده خودرو را نگه داشت و رو به من کرد و با پرخاش و تهدید چاقو گفت که طلاهایم را به او دهم و من برای حفظ جانم این کار را کردم و طلاهایم را به ارزش حدود 10 میلیون تومان به او دادم. با پیاده کردن من از خودرو با سرعت متواری شد و من موفق شدم شماره پلاک خودرو را یادداشت کنم.
چهری گفت: کارآگاهان در گام اول تحقیقات موفق به شناسایی مالک خودروی پژو 405 شدند که خانمی میان سال مالک خودرو بود که با دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 15 وی به پلیس آگاهی دعوت شد. وی در پایگاه سوم اعلام کرد، خودرو را در اختیار یکی از بستگانش به نام علیرضا 50 ساله قرار داده است تا برایش بفروشد.
وی تصریح کرد: در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد که علیرضا پیش‌تر به جرم کلاهبرداری دستگیر و سابقه کیفری دارد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مخفیگاه متهم شناسایی و با دستور قضائی هنگامی که وی درحال خروج از منزلش بود دستگیر شد، گفت: با انتقال متهم به پایگاه سوم وی علاوه بر سرقت طلا‌های زن مسافر به 5 فقره سرقت مشابه در محدوده شرق تهران و محله نظام آباد اعتراف کرد.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی در پایان گفت: با اقرار صریح علیرضا به جرائم ارتکابی وی با دستور قضائی برای شناسایی سایر مال باختگان در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار دارد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که کیفیت هوا در بیشتر شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور در حد ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد، در عین حال گفت: بارش پراکنده باران از امروز (10 دی‌ماه) بخش‌هایی از کشور را فرا می‌گیرد.
صادق ضیائیان در گفت‌وگویی اظهار کرد: طی امروز سه‌شنبه (10 دی‌ماه) بارش پراکنده به تدریج بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و از اواخر وقت مناطقی از شمال شرق را در بر می‌گیرد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه (11 دی‌ماه) در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور، سواحل دریای خزر، برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: این وضعیت طی روز پنج‌شنبه (12 دی‌ماه) در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و نوار شرقی کشور تداوم دارد. همچنین طی روز جمعه (13 دی‌ماه) برای سواحل دریای خزر و استان اردبیل بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران امروز (10 دی‌ماه) ابری، همراه با غبار صبحگاهی و گاهی بارش باران و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای سه و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (11 دی‌ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و با حداقل دمای سه و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
رئیس پلیس مترو تهران از دستگیری یک جوان قالی شو که با چمدان چرخ‌دار قصد تحویل 11 کیلو و 500 گرم تریاک در مترو تهران داشت، خبر داد.
سرهنگ سعید عطاالهی در تشریح این خبر اظهار کرد: ساعت 17:00 عصر ماموران پلیس مترو در ایستگاه راه آهن تهران به جوانی حدوداً 35 ساله که با یک چمدان چرخ‌دار درحال تردد بود، مشکوک شدند.
وی بیان داشت: این جوان به طور نامحسوس تحت نظر قرار گرفت و درحالی که به نظر می‌رسید سردرگم و چشم انتظار فردی است، در راهروهای مترو قدم می‌زد تا اینکه پس از 40 دقیقه مراقبت، ماموران برای بررسی بیشتر به سراغ جوان مرموز رفتند و او را به مقر پلیس مترو منتقل کردند.
عطااللهی ادامه داد: ماموران در بررسی چمدان چرخ‌دار وی 11 کیلو و 500 گرم تریاک جاساز شده کشف کردند.
این مقام پلیسی ادامه داد: پسر جوان پس از دستگیری، گفت: در یکی از استان‌های مرکز کشور ساکن و در یک قالی‌شویی کار می‌کنم و چندی قبل مردی به سراغم آمد و پس از چند بار ملاقات و آشنا شدن بیشتر، پیشنهاد داد تا برای بهتر شدن وضعیت مالی‌ام با او همکاری کنم و هر چند وقت یک بار بسته‌ای را به تهران منتقل و به دست صاحبش برسانم. پس از پذیرفتن پیشنهادش یک چمدان در اختیارم قرار داد و خواست سوار بر قطار به تهران بیایم و در ایستگاه مترو منتظر بمانم تا اینکه مردی برای تحویل به مترو بیاید و در قبالش 2 میلیون تومان دریافت کنم.
وی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی، متهم مدعی بود که از جاساز شدن مواد مخدر اطلاع نداشته و اصلاً داخل آن را بازرسی نکرده است، گفت: متهم برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی همدستانش در اختیار پلیس پیشگیری قرار گرفت.