حضور زنان عراقی در دومین روز تحصن مقابل سفارت آمریکا


هدف سپاه قدس و مزدوران عراقی ازحمله به سفارت  آمریکا دربغداد  به حاشیه بردن اعتراضات معترضان عراقی و برپاکردن بساط معرکه گیری تحصن و... و گرفتن انتقام  چندبار حمله کردن به لانه های ترور وجاسوسی  رژیم ولایت فقیه درنجف وکربلاست . خلاصه بسترسازی برای  تحمیل کردنن خست وزیر دست نشانده خودد رعراق است.
حضور زنان عراقی در دومین روز تحصن مقابل سفارت آمریکا
بغداد – ایرنا – با وجود آغاز سال جدید میلادی و برگزاری جشن های سال نو، معترضان عراقی که شمار زیادی از آنان زن بودند ، ترجیح دادند که همچنان به تجمع و تحصن خود مقابل سفارت آمریکا در منطقه امنیتی سبز برای دومین روز ادامه دهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در تجمع اعتراضی امروز چهارشنبه حضور زنان عراقی در مقایسه با روز گذشته بسیار چشمگیر شده بود و این حضور در میان معترضان شور و شوق بیشتری ایجاد کرده است.
زنان از طبقات مختلف جامعه عراق همراه و همگام با مردان علیه امریکا و سیاست های ظالمانه اش شعار می دهند.
خیمه های تحصن نیز که از روز گذشته برای حضور و اسکان معترضان در خیابان اصلی محدود به دو چادر بود، امروز به دهها خیمه رسید طوری که طول آنها به بیش از ۵۰۰ متر می رسد و پیش بینی می شود با توجه به افزایش جمعیت و پیوستن آنها به معترضان بازهم بیشتر شود.
معترضان امروز نیز همانند روز گذشته با افراشتن پرچم های عراق، الحشد الشعبی و دیگر نیروهای مسلح این کشور و تصاویر شهدای بمباران اخیر آمریکا علیه نیروهای الحشد الشعبی بر روی دیوارهای سفارت شعار نوشتند و بر اخراج نیروهای امریکایی و بسته شدن سفارتخانه آمریکا تاکید کردند.
امروز سکویی شیب دار و بزرگ توسط جمعیت در سر در ورودی سفارت نصب شده بود و معترضان با عبور از روی آن به بالای دیوارهای سفارت می رفتند و در مقابل چشمان سربازان آمریکا که از پشت بام سفارت اوضاع را مشاهده می کردند، علیه آمریکا شعار می دادند.
دود سیاه ناشی از آتش زدن چند منطقه در بیرون سفارت نیزهمچنان به هوا بلند می شود و یکی از درهای اصلی سفارت که دیروز توسط جمعیت خشمگین شکسته و آتش زده شد در حال سوختن بود.
امروز بر خلاف دیروز تفنگداران امریکایی با قرار گرفتن بر بام ساختمان سفارت بیشتر به چشم می آیند و تحرک فراوانی از خود نشان می دهند.
«کلا کلا امریکا»، «کلا کلا للشیطان» و«کلا کلا اسراییل» از جمله شعارهایی است که با صدای بلند علیه امریکا شنیده می شود.
یکی از مهمترین درخواست های معترضان و تحصن کنندگان تصویب قانون اخراج نیروهای امریکا از عراق توسط پارلمان این کشور است.
خواست دیگر جمعیت هزاران نفری معترضان که بر آن پای می فشارند، بسته شدن دایمی سفارتخانه امریکا است و آن گونه که تاکید می کنند تا تحقق این دو درخواست به تجمع اعتراضی خود ادامه می دهند.
 نظامیان آمریکایی برای ممانعت از تکرار حادثه دیروز شکستن یکی از درهای ورودی و هجوم تظاهرکنندگان به داخل سفارت در چند مورد از گاز اشک آور، نارنجک های صوتی و تیراندازی هوایی برای دور کردن معترضان از ورودی های اصلی سفارت استفاده کردند.
تجمع معترضان همچنان ادامه دارد و هر لحظه بر شمار جمعیت معترض مقابل سفارت امریکا افزوده می شود.
همچنین بنابر اعلام سومریه نیوز، "علی فرحان" استاندار الانبار با صدور بیانیه ای فردا پنجشنبه را در سراسر این استان  تعطیل رسمی اعلام کرده و گفت این تعطیلی شامل تمام اداره های دولتی به استثنای نهادهای خدماتی می شود.