حسن نصرالله: جبهه مقاومت به خاطر کشتن قاسم سلیمانی از آمریکا انتقام می‌گیرد


حسن نصرالله: جبهه مقاومت به خاطر کشتن قاسم سلیمانی از آمریکا انتقام می‌گیرد16 دی -98
چون این شیخ مترسک ومفت خور وانگل حسن نصرالله عاری از قدرت اختیار ونوع دستی است .برای اینکه آلت دست رژیم ولایت فقیه و مهره یک خال به فرمان سپاه قدس است . بنابراین دررابطه باکشته شدن پاسداران تروریست قاسم سلیمانی مأمورانتقال دهنده پیام دریافتی سپاه قدس شده است تا مانع از شتاب ر یزش نیروهای سپاه قدس وحزب الشیطان لبنان شود.غافل ازآنکه توی لیستی نوبتی پیوستن به پاسدار تروریست قاسم سلیمانی قرارگرفته است که احتمال داردازسوی اسراییل عملی شود.

دبیرکل حزب‌الله می‌گوید: انتقام‌جویی متوجه نهادهای آمریکایی است که عامل اجرای سوء قصد بودند و مردم و شهروندان آمریکا «نباید» آسیب ببینند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، کشته شدن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و همراهان او بدست آمریکا را «آغاز مرحله‌ای جدید برای تمام منطقه» است.
حسن نصرالله یکشنبه ۱۵ دی در نخستین سخنرانی پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، ابراز «اطمینان» کرد که در فضای تشدید تنش در این فصل تازه، «آمریکا ناچار به خروج از منطقه خواهد شد».
وی که سخنانش از شبکه المنار وابسته به حزب‌الله پخش می‌شد، «سوگند» خورد که غیر از ایران، «جبهه مقاومت» نیز از آمریکا بخاطر کشتن قاسم سلیمانی و یارانش «انتقام» خواهد گرفت.
به گفته رهبر گروه حزب‌الله، «تمامی محور مقاومت متعهد است که به این جنایت وقیح و آشکار که به فرمان دونالد ترامپ انجام شد، پاسخ دهد».
وی مدعی شد که این انتقام‌جویی متوجه نهادهای آمریکایی است که عامل اجرای سوء قصد بودند و مردم و شهروندان آمریکا «نباید» آسیب ببینند.
دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت که کشتن قاسم سلیمانی «تنها یک قضیه برای ایران نیست»، «انتقام به صورت مناسبت عملی خواهد شد» و «عامل جنایت، مشخص و شناخته شده است».
حسن نصرالله افزود «پاسخ لازم ایران در زمان و مکان مناسب، جبهه مقاومت را از مسئولیتش در نشان دادن واکنش مبری نمی‌کند».

از چپ؛ قاسم سلیمانی، حسن پلارک و ابو مهدی مهندس در بازدیدی از یکی از اماکن مذهبی عراق

دبیرکل حزب‌الله گفت «ارتش آمریکا باید بهای این اقدام را بپردازد؛ پایگاه‌های آمریکا، نیروهای آمریکایی، کشتی‌های آمریکایی، تمامی سربازان و افسران آنها در منطقه و بروی خاک کشورهای ما» هدف خواهند بود.
به گفته وی، اسرائیل وجود قاسم سلیمانی را «بزرگ‌ترین تهدید حیاتی» برای خود از آغاز تاسیس می‌دید و سران اسرائیل آشکارا گفته بودند که سلیمانی اسرائیل را با حلقه‌ای از موشک‌ها احاطه کرده است.
حسن نصرالله در این سخنرانی همچنین مدعی شد که «آمریکایی‌ها، با هزیمت و ذلیلانه از منطقه بیرون رانده می‌شوند؛ تنها گذشت ایام، به آنها خواهد فهماند که مرتکب چه اقدامی شدند».
وی در سخنرانی‌اش از نمایندگان پارلمان عراق خواست طرح خروج سربازان آمریکایی از خاک این کشور را که پیش‌نویس آن تهیه شده و مورد حمایت گروه‌های وابسته به حشدالشعبی بود، تایید کنند.
دبیرکل حزب‌الله گفت او نمی‌خواهد برای عراقی‌ها تعیین تکلیف کند اما اقدام نمایندگان پارلمان عراق در تایید طرح لزوم بیرون رفتن نظامیان آمریکا از خاک کشورشان، از بروز جنگی دیگر در منطقه جلوگیری خواهد کرد.
هم‌زمان با سخنرانی حسن نصرالله، پارلمان بغداد در نشستی اضطراری خواستار اخراج نظامیان آمریکا شد؛ عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت انتقالی عراق نیز حامی این طرح بود.
ساعاتی پیش از سخنرانی حسن نصرالله، زینب سلیمانی، یکی از دختران قاسم سلیمانی، در مصاحبه با شبکه المنار گفت، اطمینان دارد که دبیرکل حزب‌الله کسی است که انتقام خون پدرش را خواهد گرفت.

عکسی از مراسم اعطای نشان ذوالفقار به قاسم سلیمانی، اسفند ۱۳۹۷

قاسم سلیمانی شناخته شده‌ترین فرمانده نظامی ایران در منطقه و جهان بامداد ۱۳ دی دقایقی پس از رسیدن با پروازی مسافربری از سوریه به فرودگاه بغداد، با موشک شلیک شده از پهپادهای آمریکایی در جاده فرودگاه کشته شد. چهار نظامی ایرانی دیگر همراه او نیز کشته شدند.
ابومهدی المهندس، معاون نیروهای حشدالشعبی عراق، نیز که از قاسم سلیمانی در فرودگاه استقبال کرده و در خودرو قاسم سلیمانی بود، همراه با چهار تن دیگر کشته شد.
دونالد ترامپ تاکید کرده که قاسم سلیمانی برای کشتن آمریکایی‌های بسیار دیگر برنامه‌ریزی کرده و در گذشته نیز عامل کشتن شمار زیادی از آمریکایی‌ها و نیز ایرانیان بوده است.
کشتن یک پیمانکار آمریکایی در حمله راکتی دو هفته پیش به یک پایگاه مشترک با ارتش آمریکا در کرکوک، به حملات راکتی آمریکا علیه پایگاه‌های کتائب حزب‌الله عراق و سپس تظاهرات بشدت خشونت‌بار نیروهای حشدالشعبی و هواداران آنها علیه سفارت آمریکا در بغداد در هفته گذشته منجر شد.
رویدادهای اخیر عراق با کشته شدن قاسم سلیمانی در بامداد جمعه منطقه را وارد شرایط نوینی کرده و بحران ۴۱ سال اخیر در مناسبات آمریکا و ایران را نیز وخیم‌تر کرده است.
سران جمهوری اسلامی ایران به گرفتن «انتقام سخت» تاکید کرده ولی گفته‌اند چنین انتقامی لزوما یک انتقام سریع نخواهد بود.
قاسم سلیمانی حدود ۲۲ سال فرماندهی شاخه برون مرزی قدس سپاه پاسداران، در تقویت حزب‌الله لبنان و سایر سازمان‌های عضو «جبهه مقاومت» نقش بارزی ایفا کرده بود.