تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین بیش از دو هزار نفر شد؛ ۵۶ نفر جان باخته‌اند

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین بیش از دو هزار نفر شد؛ ۵۶ نفر جان باخته‌اند 7-بهمن-98
شهرهای شانگهای و پکن تدابیری برای کنترل وسایل حمل‌ونقل عمومی اتخاذ کرده‌اند.
آمار تایید شده در روز یکشنبه ششم بهمن حاکی است که تعداد افراد مبتلا به ویروس کشنده کرونا در چین به دو هزار و ۵۱ نفر رسیده است.
همزمان با تلاش مقام‌های دولتی برای مقابله با این ویروس، اعلام شد که شمار قربانیان نیز به ۵۶ نفر افزایش یافته است.
در همین حال برخی گزارش‌ها می‌گویند که تعدادی از بیماران توانسته‌اند با کمک پزشکان سلامتی خود را بازیابند.
خبرگزاری شینهوا گزارش داد ۱۱ نفر از کادر درمانی که به این ویروس مبتلا شده بودند تا حدودی بهبود یافته و نتایج آزمایش‌ها درباره بیماری‌شان منفی بوده است.
مقام‌های وزارت بهداشت چین می‌گویند این ویروس می‌تواند به طور میانگین تا ۱۰ روز در بدن افراد خفته باشد، گرچه این دوره بین یک تا ۱۴ روز در نوسان است.
ویروس کرونا نخستین بار ماه دسامبر در بازاری در شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان مشاهده شد که محل خریدوفروش غذاهای دریایی است. مقام‌های وزارت بهداشت چین می‌گویند که این ویروس احتمالا با تجارت حیوانات وحشی ارتباط دارد.
ووهان و شماری دیگر از شهرهای چین که جمعیت آنها بالغ بر ۴۳ میلیون نفر تخمین زده می‌شود در روزهای اخیر قرنطینه شده‌اند تا با شیوع کرونا مقابله شود.
ویروس سارس که بیست سال پیش در چین شایع شد و جان بیش از ۸۰۰ نفر را گرفت نیز از بازارهای خریدوفروش حیوانات وحشی به دیگر نقاط سرایت کرد. به گزارش روزنامه چاینا مورنینگ پست، این ویروس ناشی از مصرف گوشت نوعی گربه بود حال آنکه احتمال داده می‌شود که ویروس کرونا ناشی از مصرف خفاش یا مار باشد.
بیشترین شمار قربانیان را شهروندان در اواخر دهه پنجم زندگی خود یا بیشتر، تشکیل می‌دهند. 
خبرگزاری آلمان گزارش داده که در واکنش به احتمال ارتباط بین شیوع این ویروس و بازار حیوانات وحشی، روز یکشنبه خریدوفروش این حیوانات در سراسر چین متوقف شد.
شماری از استان‌های چین ممنوعیت رفت‌وآمد شهروندان این کشور در تعطیلات آخر هفته را به مرحله اجرا در آوردند. به مسافرانی که به ووهان سفرکرده‌اند گفته شده که بهتر است به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند تا اطمینان حاصل شود که حامل این ویروس نیستند.
ژو ژیانوانگ، شهردار ووهان، روز یکشنبه گفت احتمال می‌رود ابتلا هزار نفر دیگر به این ویروس تایید شود.
به گزارش رسانه‌های دولتی چین، شهرهای شانگهای و پکن تدابیری برای کنترل وسایل حمل‌ونقل عمومی اتخاذ کرده‌اند. قانونگذاران هنگ‌کنگی نیز از رهبران این منطقه خواسته‌اند که مرز با سرزمین اصلی را ببندند تا شیوع این ویروس کند شود.

تاکنون مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشورهایی چون ژاپن، کره جنوبی، تایوان، تایلند، نپال، ویتنام، عربستان سعودی، سنگاپور، ایالات متحده، فرانسه و استرالیا همراه با هنگ‌کنگ و ماکائو که وابسته به چین هستند گزارش شده است.