تهدید حمله به اماکن فرهنگی، «ادبیات داعشی» ترامپ را فاش کرد


آنقدر گندماهیت شعاری وانحرافی مبارزه بیش از40 ساله مبارزه باآمریکاهمراه با تبلیغات دروغ سیستماتیک رژیم ولایت  فقیه برای مردم ایران درآمده است تا بازهم سیاست تبلیغاتی دروغ ووارونه گویی های بیشتر توی کت شان برود تا تهدید حلهت لافی جویانه به کانون تبلیغاتی ضدفرهنگی و منافع ملی و مطالبات مردم ایران یعنی صدا وسیمای خامنه ای رمال وقاتل که درخدمت اهداف آخوندهاوپاسداران جنگ افروز می باشد  به جای اماکن فرهنگی جازده ومورد  قبول واقع شود.چون تصورنمی رود طی بیش از40 سال اعمال هیچ سیاستی مخرب تراز عملکرد ارتجاعی و قرون وسطایی ولایت فقیه بوده باشد که به بنیان های فرهنگی و آثار باستانی وتاریخی کشور و حتی ارزش های فرهنگی اجتماعی و خانوادگی آسیب جدی ویرانگر زده باشد نمونه رایج شدن اعتیاد و تن و اندام ونوزادفروشی و کوخ و کارتن وگورخوابی و.... می باشد.
تهدید حمله به اماکن فرهنگی، «ادبیات داعشی» ترامپ را فاش کرد
تهران - ایرنا - کارشناس مسائل آمریکا و ارتباطات سیاسی با بیان اینکه تخریب اماکن میراث فرهنگی جهانی جنایت جنگی است، گفت: تهدید حمله به اماکن فرهنگی، «ادبیات داعشی» ترامپ را فاش کرد.
فواد ایزدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تهدید کشور دیگری خلاف منشور سازمان ملل متحد است، افزود: استفاده از زور بر اساس منشور سازمان ملل باید از طریق شورای امنیت صورت گیرد.
وی ادامه داد: در این منشور تاکید شده که نه تنها استفاده از زور نیاز به مجوز دارد بلکه تهدید هم باید بر اساس مجوز سازمان ملل صورت گیرد. پس این تهدید رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر حمله به مراکز فرهنگی و مذهبی ایران خلاف منشور سازمان ملل است.
این کارشناس مسائل آمریکا و ارتباطات سیاسی تصریح کرد: همچنین بنا بر بند دوم ماده ۸ اساسنامه «رم»، حمله به اماکن یا مراکزی که به عنوان میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسیده و تخریب آن، جرم جنگی محسوب می شود.
«بنابر بند دوم ماده ۸ اساسنامه رم، هدایت عامدانه حملات علیه بناهای اختصاص یافته به دین، آموزش، هنر، علم و بناهای تاریخی، از نقض های فاحش قواعد و عرف جنگ در مخاصمات مسلحانه بین المللی قلمداد می شود و یک جرم جنگی است
ایزدی تاکید کرد: همین اعمال تهدید از سوی فردی که رئیس جمهوری آمریکا است و این که عنوان می کند می خواهم مرتکب جرم جنگی شوم، نشان می دهد آمریکا چه کشوری است. نشان می دهد این تهدید از حس بغض و کینه و حسادتی فردی نشات می گیرد که کشورش دارای ۲۰۰ سال قدمت است و میراث فرهنگی جهانی در آن کشور جایی ندارد.
وی یادآور شد: این حسادت یکی از دلایل دشمنی آمریکا با ایران است؛ فردی مانند ترامپ که هیچ تحولی از زمان گاوچرانی اجدادش برای او اتفاق نیافتاده است.
ایزدی در ادامه گفت وگو با ایرنا، این ادبیات ترامپ را ادبیاتی داعشی عنوان کرد و گفت: در عصر معاصر تخریب اماکن فرهنگی توسط داعشی ها در سوریه و افغانستان صورت گرفته است. تهدید و حمله ترامپ به اماکن فرهنگی هم دنباله رو کار داعش است و به دلیل داشتن همین نگاه داعشی، نسبت به سردار سلیمانی که با داعش برخورد و آن را نابود کرد، کینه و نفرت داشت و سرانجام او را شهید کرد.
این کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر اینکه این بحث ها نیاز به پیگیری دارد و باید وزارت خارجه در این زمینه فعال عمل کند، افزود: ایران می تواند در مقابل تهدید ترامپ در جوامع بین المللی شکایت کند و اینطور نیست که اتهام و تهدیدی صورت گیرد و فرد در امان بماند.  
ترامپ پس از دستور به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر در بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد، در توئیتر خود نوشت: «در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، آمریکا 52 سایت در داخل ایران (به نمایندگی از 52 آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد که برخی از آنها بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران  است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف قرار خواهند گرفت. آمریکا تهدید بیشتری نمی‌خواهد