قاره‌گردی کرونا (جهان)


  در حال حاضر 77 هزار و 150 نفر در چین مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و تعداد کسانی که درمان شده‌اند بیشتر از 20 هزار نفر اعلام  شده است.به گزارش دویچه وله، بر پایه اطلاعات منتشر شده تا روز دوشنبه پس از چین بیشترین موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در کره جنوبی شناسایی شده که شامل ۸۳۳ نفر می‌شود. تعداد قربانیان در کره جنوبی تا این روز هشت نفر گزارش شده است.به گزارش اسپوتنیک ، وزیر بهداشت سعودی از ابتلای 244نفر در این کشور به ویروس کرونا و مرگ 18نفر به علت این بیماری خبرداد.
فعالان رسانه‌ای سعودی به دلیل ترس از انتشار بیشتر ویروس کرونا در این کشور خواستار توقف اجرای مناسک عمره شدند.
ژاپن با ۱۵۴ مورد ابتلا، سنگاپور با ۸۹، و هنگ‌کنگ با ۷۹ مورد دیگر کشورهایی هستند که مبتلایان به کرونا در آنها شناسایی شده است. تعداد قربانیان در این کشورها بین دو تا چهار نفر بوده است.
بنا بر گزارش پایگاه خبری بانکوک پست، طبق اعلام شبکه‌های رسمی کشور ویتنام تمام 16 فردی که به ویروس کرونا در این کشور مبتلا شده بودند، با بهبودی از ویروس به خانه‌هایشان بازگشتند و از تاریخ 13 فوریه سال جاری در این کشور هیچ بیماری منتسب به ویروس کرونا ثبت نشده است.گفتنی است ویتنام تنها کشوری است که توانسته با این بیماری مبارزه کند و هیچ فوتی در این‌باره در این کشور ثبت نشده است.
به گزارش پایگاه خبری شبکه الجزیره، تعداد مبتلایان به کرونا در کویت به 8 نفر رسید.
خبرگزاری «الاخباریه» نیز ادعا کرد که ۱۷ مورد ابتلا به کرونا در عراق شناسایی شدکه چهار نفر از این افراد به دلیل آلودگی به ویروس کرونا برای قرنطینه به مرکز درمانی شهر کوت مرکز استان واسط در شرق عراق و ۱۳ نفر دیگر به نجف انتقال داده شدند.
طبق اعلام مقامات ایتالیا، تا کنون دست کم 7 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که همگی آنها پیشینه بیماری داشته‌اند.
علی‌رغم تلاش‌های شدید و اقدامات سختگیرانه ایتالیا از جمله از طریق قرنطینه کردن مناطق، شمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از مرز ۲۲۰ نفر فراتر رفته است. این در حالی است که شب یکشنبه شمار مبتلایان کمتر از ۱۵۰ نفر اعلام شده بود.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیروز اولین مورد مبتلا شدن یک فرد به بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا در کرواسی تأیید شد. این فرد به دلیل ابتلا به بیماری واگیردار در کلینیک زاگرب بستری است.
نخست‌وزیر کرواسی با اعلام اینکه علائم بیماری در این فرد خفیف است، گفت: وی قرنطینه شده و در حال حاضر در شرایط خوبی است.
در همین حال، وزیر بهداشت کرواسی اعلام کرد که این فرد بیمار چندی پیش در میلان ایتالیا اقامت داشته است. اتریش نیز اعلام کرد که برای اولین بار دو نفر در ایالت تیرول این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.