اخبار متناقض از لغو جلسه رای اعتماد مجلس عراق به کابینه علاوی

اخبار متناقض از لغو جلسه رای اعتماد مجلس عراق به کابینه علاوی
بغداد– ایرنا– در حالی که منابعی در پارلمان عراق از تعویق جلسه رای اعتماد امروز (پنجشنبه ۸ اسفندماه) به کابینه « محمد توفیق علاوی » نخست‌وزیر مکلف و موکول شدن آن به شنبه هفته آینده خبر می‌دهند که برخی منابع دیگر بر ادامه رایزنی گروه‌های سیاسی پارلمانی برای برگزاری جلسه امروز تاکید دارند.
به گزارش ایرنا، برخی شبکه‌های تلویزیونی عراق از تعویق جلسه امروز رای اعتماد به شنبه هفته آینده خبر داده و اعلام کردند که جلسه به دلیل اختلاف‌های سیاسی فراکسیون‌های مجلس به تعویق افتاده است.
در همین حال از پارلمان عراق خبر می رسد که جناح های سیاسی شیعه در حال رایزنی با دیگر فراکسیون ها برای برگزاری جلسه رای اعتماد امروز هستند.
اکنون «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس، «حسن الکعبی» معاون اول رئیس مجلس و محمد توفیق علاوی نخست‌وزیر در حال رایزنی و گفت‌وگو برای نزدیک کردن دیدگاه ها برای برگزاری جلسه امروز هستند.

به گفته این منابع، جلسه برای مجاب کردن نمایندگان هنوز ادامه دارد و تاکنون در مورد تعویق جلسه به آینده نتیجه‌گیری نشده است.
برخی خبرها نیز  بیانگر آن است که الحلبوسی رئیس پارلمان عراق به فراکسیون‌های سیاسی پیشنهاد داد برای تکمیل رایزنی ها میان فراکسیون‌های سیاسی، نشست امروز پارلمان را به روز شنبه هفته آینده موکول کنند.