کرونا و شهرهایی که در هرمزگان قرمزپوش می شوند

کرونا و شهرهایی که در هرمزگان قرمزپوش می شوند 9آبان-99

کرونا و شهرهایی که در هرمزگان قرمزپوش می شوند

بندرعباس- ایرنا- چند صباحی بود که مردم و مسوولان هرمزگان با توجه به اندک شیب نزولی ابتلا به کرونا در این استان، به کاهش شیوع این ویروس منحوس امیدوار بودند که به دنبال بی اعتنایی برخی ها به رعایت پروتکلهای بهداشتی، این امیدها برباد رفته و امروز استان در خطر ورود به موج سوم شیوع این ویروس قرار گرفته است.

طبق اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم اکنون سه شهر این استان شامل بندرعباس، بستک و کیش که نیمی از جمعیت استان در این سه شهر ساکن هستند، در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار دارند و با توجه به نبود محدودیت های لازم الاجرا در ترددها، زنگ خطر افزایش شمار شهرها با وضعیت قرمز در هرمزگان به صدا درآمده است.

با ثبات نسبی وضعیت کرونا در استان هرمزگان طی یکماه گذشته، مردم استان نسبت به این ویروس بی توجه شده و مجددا در حال برگزاری مراسم ها و دورهمی هستند.

آمارها حکایت از افزایش مراجعان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا و همچنین بیماران بستری در استان هرمزگان در هفته جاری دارد و شامگاه پنجشنبه هشتم آبان ماه، پنجمین شهید مدافع سلامت این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد و به دیدار حق شتافت.

تکمیل ۷۰ درصد ظرفیت تخت های ویژه بیماران کرونایی هرمزگان

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تکمیل ۷۰ درصد ظرفیت تخت های ویژه بیماران کرونایی استان خبر داد و می گوید: موارد مراجعه سرپایی مبتلایان به کرونا در استان در طی هفته جاری ۲۷ درصد افزایش داشته است.

دکتر حسین فرشیدی شمار تخت های ویژه بیماران کرونایی را ۸۰ تخت اعلام کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر۵۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که برای درصد قابل توجهی از این بیماران احتمال مرگ وجود دارد.

فوت ۸۳۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان

این مقام مسوول بیان داشت: در شبانه روز گذشته یک نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داد و شمار جان باختگان به ۸۳۵ نفر رسید.

دکتر فرشیدی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۱۸ نفر با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حال ۱۹ نفر از آن‌ها وخیم است.

آمار بیماران بستری کرونا در بندرعباس دو برابر شد

رئیس مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس در کمیته کووید ۱۹ گفت: طی دو هفته اخیر آمار بیماران بستری کووید ۱۹ در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس دو برابر شده است.

دکتر محمد تمدن دار اظهار داشت: موج سوم کرونا در هرمزگان در حال اوج گیری است و ضمن اندیشیدن تمهیدات لازم باید زیرساختهای مورد نیاز فراهم گردد و از سویی دیگر از تجربیات موج اول و دوم کرونا باید در جهت مدیریت و ساماندهی بیماران کووید ۱۹ استفاده کرد.

مدیر خدمات پرستاری مجتمع پیامبر اعظم(ص) بندرعباس نیز ابراز تاسف از روند افزایشی ابتلا به کرونا در هرمزگان، گفت: عدم مدیریت این بحران، صدمات جبران ناپذیری برای حوزه بهداشت و درمان و بدنه جامعه به همراه خواهد داشت.

خوانچه مهر با اشاره به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه اظهار داشت: مادامی که مردم شرایط بحرانی موجود را درک نکنند شرایط رو به بهبود نخواهد رفت.

بی اعتنایی جوانان به اصول بهداشتی اصلی‌ترین علت افزایش بیماران کرونا

طبق اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، بررسی آمار میانگین سنی مبتلایان و جانباختگان کرونایی در استان، نشان‌دهنده بی اعتنایی جوانان به اصول بهداشتی و انتقال آن به افراد مسن و سالخورده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : با بررسی های صورت گرفته، میانگین سنی بیماران سرپایی ۴۸ سال، بیماران بستری ۵۳ سال و جانباختگان ۶۳ سال است.

دکتر فاطمه نوروزیان اضافه کرد: این آمار نشان‌دهنده این است که جمعیت جوان جامعه در حال حاضر بیشتر درگیر کرونا می شوند و به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی در مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی، این ویروس را به افراد میانسال و سالخورده خانواده‌ها منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: در نتیجه این گروه افراد به علت سن بالا، ایمنی کم و داشتن بیماری زمینه ای در اغلب آنان، بیماری را به شکل شدیدتری تجربه می‌کنند و با درصد بیشتری جان خود را از دست می‌دهند.

دکتر نوروزیان تصریح کرد: وضعیت استفاده از ماسک در استان مطلوب است (حدود ۸۷ درصد)، اما دیگر شیوه نامه‌های بهداشتی مانند پرهیز از تجمع ها چه رسمی و چه غیر رسمی در استان کمتر رعایت می‌شود که باید در این زمینه مردم بیشتر مراقب باشند.

لطفا با کرونا شوخی نداشته باشید

با گذشت بیش هشت ماه از شیوع ویروس کرونا، به همه ما ثابت شده که این ویروس با رفتار غیرقابل پیش بینی آن، در صورت بی توجهی به رعایت پروتکلهای بهداشتی، می تواند بسیار مرگبار ظاهر شود و آسیب های بسیاری به جامعه وارد کند.

کارشناسان بهداشتی همواره بر این موضوع تاکید دارند که رعایت اصول بهداشتی سه گانه و پرهیز از حضور در تجمع ها و دورهمی‌ها، اقدامات اصلی و موثر جهت پیشگیری از کرونا است.

 باید بپذیریم که کرونا به این زودی از بین نمی رود و مهمان ما هست بنا براین برخی مقررات مثل بستن کمر بند در خودرو که اول اجباری شد و حالا یک عادت شده ، ماسک و دستکش هم باید اجباری شود تا به صورت یک عادت دربیاید واگرنه شمار بیماران کرونایی به این زودی کم نمی شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۹۶ هزار و ۹۴۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۴ هزار و ۱۱۳ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۸ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۹۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۹۲۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۹۶ هزار و ۹۴۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۹۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۴ هزار و ۱۱۳ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تا کنون ۴۷۲ هزار و ۵۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۰۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون چهار میلیون و ۸۵۷ هزار و ۳۹۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.