واتیکان درخواست پومپئو برای دیدار با پاپ را رد کرد

واتیکان درخواست پومپئو برای دیدار با پاپ را رد کرد   11 –مهر-99

پاپ فرانسیس

واتیکان روز چهارشنبه اعلام کرد درخواست مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، برای دیدار حضوری با پاپ فرانسیس را رد کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در نوبت‌های مختلف از نوع مناسبات واتیکان با چین انتقاد کرده و به گزارش خبرگزاری رویترز، مسئولان واتیکان اکنون مایک پومپئو را در این رابطه به تلاش برای «کشاندن پای کلیسای کاتولیک به کشکمش‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا» متهم می‌کنند.

آقای پومپئو با انتشار یک مقاله و در مجموعه‌‌ای از توئیت‌ها، کلیسای کاتولیک را متهم کرده است که با تمدید توافقش با چین در مورد تعیین اسقف‌ها، «اقتدار اخلاقی» خود را در معرض خطر قرار داده است.

پومپئو که روز چهارشنبه در رم بود و قرار بود روز پنج‌شنبه با مقامات واتیکان ملاقات کند، در مراسمی که به میزبانی سفارت آمریکا در اماکن اصلی مذهبی واتیکان برگزار شد، بار دیگر سابقه آزادی مذهبی در چین را نکوهید.

به نوشته رویترز، دو مقام ارشد امور خارجه واتیکان، کاردینال پیترو پارولین و اسقف اعظم پل گالاگر، گفتند که پاپ فرانسیس درخواست پومپئو را برای بار عام رد کرده است، زیرا پاپ در آستانه برگزار انتخابات در کشورها از ملاقات با سیاستمداران خودداری می‌کند.