گردش مالی قاچاق لوازم خانگی در ایران «شش میلیارد دلار» است

گردش مالی قاچاق لوازم خانگی در ایران «شش میلیارد دلار» است 10 –آذر-99

معلوم است چنانچن قاچاقچیان تا کانال نفوذ در نهادهای حکومتی وارگان های امنیتی – نظامی نداشته باشند نمی توانند به آسانی مبلغ 6 میلیارد دلار لوازم خانگی ار مرزهای کشور وارد کنند.

دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران از گردش مالی «شش میلیارد دلاری» قاچاق لوازم خانگی در کشور خبر داد.

محمدرضا شهیدی روز یکشنبه ۹ آذر به خبرگزاری تسنیم گفت: دو برند معروف کره‌ای در سال ۹۷ از ارسال قطعات و مواد اولیه به تولیدکنندگان ایرانی خودداری کردند و از آن زمان، قاچاقچیان به قاچاق گسترده محصولات لوازم خانگی به ایران روی آورده‌اند.

شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ کره جنوبی بعد از تحریم‌های آمریکا روابط تجاری‌شان با ایران را قطع کردند.

آقای شهیدی می‌گوید وضعیت قاچاق لوازم خانگی در دو سال اخیر «بسیار تشدید» شده است: «شناسایی این قاچاقچیان به راحتی از طریق فضای مجازی و رصد تراکنش‌های مالی و بانکی آنان میسر است اما متأسفانه عزمی برای این کار وجود ندارد».

او در ادامه گفت: قاچاقچیان از یک سو با قاچاق معکوس اجناس یارانه‌ای داخلی همانند دارو و بنزین به خارج از کشور، ارز ارزان و انبوهی را به جیب می‌زنند و در ازای آن لوازم‌خانگی وارد می‌کنند و از سوی دیگر هیچ گونه حقوق گمرکی هم نمی‌پردازند.به گفته دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران، تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز برای دریافت ارز بابت مواد اولیه خود مجبورند ماه‌ها در صف تخصیص ارز قرار بگیرند.