۳۰ درصد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در رامسر غیربومی هستند

 ۳۰ درصد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در رامسر غیربومی هستند  14-بهمن-99

۳۰ درصد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در رامسر غیربومی هستند


نوشهر - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با اشاره به اینکه تاکنون ۲۳۰ نفر در این شهرستان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان باختند گفت: از این تعداد ۳۰درصد غیربومی هستند که ناشی از مسافرپذیر بودن و همجواری و خدمات درمانی به استانهای همجوار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حمیدرضا مبشری روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رامسر درتشریح آمار بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در این شهرستان افزود: از زمان شیوع این بیماری تاکنون اطلاعات ۲ هزار و ۴۹۰ بیمار ثبت شد و در این مدت هم ۲ هزار و ۲۲۵ بیمار بستری هم با بهبودی نسبی از بیمارستان امام سجاد(ع) این شهر ترخیص شدند.

وی در خصوص فوتی های مبتلا به کووید-۱۹ شهرستان رامسر نیز گفت: بر اساس بررسی های انجام شده ۱۴۱ نفر از این افراد مرد و بقیه زنان بوده و از مجموع فوتی های کرونایی شهرستان نیز تعداد ۱۶۲ نفر یعنی  ۷۰ درصدبومی شهرستان رامسر و ۳۰ درصد باقیمانده هم غیربومی بودند.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر خاطر نشان کرد که در حال حاضر ۳۵ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در تنها بیمارستان کرونایی رامسر بستری هستند و ۶۵۹ خانوار مبتلا به این ویروس هم بر اساس طرح سردار شهیدقاسم سلیمانی در قرنطینه خانگی قرار دارند.

وی در خصوص انجام تست های کرونا هم گفت: در مدت اخیر سه هزار و ۸۰۰ رپید تست دریافت شد که از این تعداد سه هزار ۴۷۱ مورد در مراکز بهداشتی درمانی، ادارات و در منازل مورد استفاده قرار گرفت که نتایج بدست آمده از این تست ها ۲۶ درصد مثبت و ۷۴ درصد منفی بود. 

مبشری همچنین با بیان اینکه برای کنترل مطلوب بیماری در شهرستان رامسر نیازمند همکاری ۱۰۰ درصدی ادارات در رعایت صد درصدی پروتکل های بهداشتی در همه ادارات هستیم گفت: به منظور کنترل این ویروس علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات ، خانواده ها و بازار باید در این این راستا هم همکاری داشته باشند.

وی یاداور شد بر اساس پایش های شبکه بهداشت و درمان ، ادارات شهرستان رامسر به میزان ۹۵ درصد پروتکل های بهداشتی رعایت می کند و در این میان فرودگاه رامسر تنها نهادی است که پروتکل های بهداشتی را به صورت صد در صد رعایت می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در جریان این جلسه گفت: همزمان با دهه فجر ۷۹۲ پروژه عمرانی ، تولیدی و اقتصادی با اعتبار ۲ هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان در ۲۲ شهرستان استان به بهره برداری می رسد.

حسن خیریانپور با اشاره به رویکرد دولت به اتمام طرح های نیمه تمام گفت: این طرح ها در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری و با حمایت های دولت تدبیر در شرایط تحریمی و کرونایی کشور به بهره برداری می رسد.

وی افزود : از این تعداد ۱۸۸ طرح تولید و اقتصادی با اعتبار هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان در این استان با اشتغالزایی هفت هزار و ۳۰۰ نفر  به بهره برداری می رسد که این امر نشان دهنده تلاش و بهره گیری از ظرفیت های این استان است.