نماز جمعه تنها در ۲ شهر خراسان شمالی برگزار می‌شود

 نماز جمعه تنها در ۲ شهر خراسان شمالی برگزار می‌شود8-اردیبهشت-1400

درشرایطی که خراسان شمالی درآمارفوتی های کرونا رکورد زده است برای چه دین فروشان عوامفریب یا کاسبان دین در دوشهراین استان معرکه گیری نمازجمعه می کنند تا موجب  رشد فوتی های بیشتر کرونا دراین دو شهر شود؟

نماز جمعه تنها در ۲ شهر خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد- ایرنا- مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: آیین نماز جمعه این هفته، ۱۰ اردیبهشت ماه، تنها در شهرهای راز و غلامان شهرستان مرزی رازوجرگلان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نعمت الله آزموده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا، نماز جمعه در همه شهرهایی که به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز و نارنجی هستند، برگزار نمی شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه در شهرهای راز و غلامان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد، یادآور شد: از ورود اطفال، کهنسالان، دارندگان بیماری های زمینه ای و یا افراد با علائم تب به مکان برگزاری این آیین عبادی و سیاسی، جلوگیری می شود و استفاده از ماسک برای نمازگزاران اجباری است.

حجت الاسلام آزموده افزود: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، نمازجمعه سوم اردیبهشت ماه در هیچ‌ یک از شهرهای استان اقامه نشد.

براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان هم اکنون از هشت شهرستان این استان سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین که دو سوم جمعیت حدود ۹۰۰ هزار نفری این خطه شمال شرق کشور را در خود جای دادند، در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارد.