طوفان استوایی در حال نزدیک شدن به ژاپن و بازی های المپیک

 طوفان استوایی در حال نزدیک شدن به ژاپن و بازی های المپیک5-مرداد-۱۴۰۰

طوفان استوایی در حال نزدیک شدن به ژاپن و بازی های المپیک

تهران- ایرنا - سازمان هواشناسی ژاپن از نزدیک شدن طوفان استوایی به این کشور و محل برگزاری مسابقات المپیک خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه « استریت تایمز » سنگاپور، برگزارکنندگان مسابقات المپیک در پی احتمال نزدیک شدن طوفان استوایی به ژاپن بعضی از مسابقات را متوقف و دوباره زمانبندی کردند. 

سرعت بادهای طوفان استوایی « نپارتاک » بالاتر از ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود. در حال حاضر نپارتاک در حدود ۱۹۰ کیلومتری شرق شهرِ « چوشی » است و به سمت « توکیو »  در حال حرکت بود اما در حال تغییر مسیر دادن است و پیش بینی می شود اوایل روز چهارشنبه به منطقه « میاگی » برسد. 

میاگی و منطقه « ایباراکی » در همسایگی اش میزبان تعدادی از بازی های المپیک و از مناطقی است که تعداد کمی از هواداران ورزش اجازه داشتند در جایگاه تماشاگر حاضر شوند.

با این وجود برگزارکنندگان معتقدند این مناطق دستخوش طوفان نمی شوند و مسابقات به قوت خود برگزار خواهند شد.

« ماسا تاکایا » سخنگوی مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مصاحبه با این روزنامه همچنین ابراز امیدواری کرد که مردم برای تماشای مسابقات به ورزشگاه های این مناطق بیایند. 

امروز مسابقاتِ سه گانه زنان به دلیل شروع طوفان در سواحل شرقی ژاپن با چالش هایی رو به رو شد. همچنین در مسابقات دوچرخه سواری نیز به دلیل لغزنده بودن زمین با ۱۵ دقیقه تاخیر برگزار شد. 

« کاتسونبو کاتو » سخنگوی دولت به خبرنگاران گفت، طوفان به آهستگی در حال عبور است و موجب وزیدن بادهای بسیار قوی در کنار سواحل شرقی می شود. وی همچنین درباره بارش باران های سنگین برای فردا در اطراف توکیو هشدار داد. او از مردم خواست به دقت اخبار هواشناسی و دستوراتِ اعلام تخلیه محل را دنبال کنند. 

برخی خدمات مترو و قطار در مناطقی که طوفان به آنجا خواهد رسید متوقف می شوند و دستورات تخلیه محل در اطراف شهر « آتامی » که اوایل ماه جاری در بارش سنگین باران دچار رانش زمین و منجر به کشته شدن ۲۱ نفر شد، داده شده است. 

طوفان های فصلی در ژاپن از ماه مه تا اکتبر اتفاق می افتند که در ماه های اوت و سپتامبر به اوج خود می رسند. 

در سال ۲۰۱۹ که ژاپن میزبان مسابقات جام جهانی راگبی بود، طوفان « هاگیبیس » منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد.