راهزنان بیش از 100 دانش‌آموز و ده‌ها معلم را در نیجریه ربودند

 راهزنان بیش از 100 دانش‌آموز و ده‌ها معلم را در نیجریه ربودند۱۱-شهریور-۱۴۰۰

پیام ترکش قدرت گیری طالبان تروریست درافغانستان این چنین در نیجریه واکنش داشته است؟

منابع محلی نیجریه خبر دادند که عده‌ای راهزن با حمله به یکی از مدارس این کشور بیش از 100 دانش‌آموز و ده‌ها معلم را ربوده‌اند.راهزنان بیش از 100 دانش‌آموز و ده‌ها معلم را در نیجریه ربودند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع‌ خبری، شامگاه امروز (چهارشنبه)، خبر دادند که عده‌ای افراد مسلح بیش از صد دانش‌آموز و ده‌ها معلم یکی دبیرستان‌های ایالت «زامفارا» (شمال غرب نیجریه)‌ را ربوده‌اند.

روزنامه نیجریایی «نیجرین تریبون» به نقل از یکی ساکنان محلی در این خصوص گزارش داد که راهزنان ساعت یازده امروز به وقت محلی به صورت ناگهانی وارد مدرسه مذکور شدند و به صورت کورکورانه اقدام به تیراندازی کردند.

شاهدان عینی در گفت‌و‌گو با نیجرین تریبون در این ارتباط اظهار داشتند:‌ «آن‌ها به محض ورود به مدرسه به صورت‌ کورکورانه اقدام به تیراندازی کردند و بیش از ۱۰۰ و ده‌ها معلم را به‌سرعت ربودند».

با این حال، برخی منابع شمار دانش‌آموزان ربوده‌شده را ۷۰ نفر برآورد کردند.

از ابتدای ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ تاکنون، بیش از ۱۱۰۰ دانش‌آموز و دانشجو از مدارس و دانشکده‌های منطقه شمال غرب نیجریه ربوده‌ شده‌اند.

گروه‌های افراطی مسلح در مناطق شمالی نیجریه برای باج‌گیری از مردم اقدام به ربودن دانش‌آموزان و دانشجویان می‌کنند.

ایالت زامفارا یکی از چهار ایالات شمال غرب نیجریه است که برای مهار این بحران امنیتی یک سری تدابیری اتخاذ کرده است. این ایالات نیجریه‌ای فروش سوخت در گالون‌ها و حمل هیزم با کامیون‌ها را ممنوع کرده است تا گروه‌های مسلح موتورسوار و راهزنانی که در جنگل‌ها کمین می‌کنند، در اقدام خود ناکام بمانند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را برعهده نگرفته است؛ اما برخی منابع احتمال داده‌اند که عناصر «بوکوحرام»‌ دست به این اقدام زده باشند.

بوکوحرام گروه تروریستی است که در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و به تدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه شامل نیجر، چاد و کامرون گسترش داد. این گروه تروریستی در سال ۲۰۱۵ بیعت خود را با سازمان تروریستی داعش اعلام کرد.