معاون وزیر بهداشت ایران: ۶۱۲ هزار نفر به‌دلیل هزینه‌های درمانی به زیر خط فقر رسیدند

 معاون وزیر بهداشت ایران: ۶۱۲ هزار نفر به‌دلیل هزینه‌های درمانی به زیر خط فقر رسیدند۱۱-شهریور-۱۴۰۰

بازهم سندی دیگر بر قطر پرونده سنگین جنایت کرونایی خامنه ای رمال افزوده شده است چون عامل ومقصر اصلی شیوع گسترده بیماری کرونادرکشور وافزایش مداوم فوتی های کرونا همراه باتحمیل هزینه درمان بیماری کرونا به خانواده های زیر فقرکشانیده می باشد .زیرا خامنه ای رمال ابتدا کرونا را جدی نگرفت ودرادامه مخالفت با خریدواکسن کرونا کرد. بدتردفاع از تولید دروغین واکسن داخلی برکت نمود حتی برای تبلیغ این تولید دروغ واکسن برکت جلوی دوربین وانمود کرداز تزریق این واکسن استفاده می کند .بهرحال اعمال عمدی مواضع کرونایی خامنه ای رمال وهدفمندبرای اجرایی کردن طرح مهندسی یک دست کردن رژیم ولایت فقیه بود. ازسوی دیگرعدم  واکسیناسیون موجب بازارسیاه با قیمت خیلی بالای کرونا وسایرداروهای درمان کروناگردید.

معاون وزیر بهداشت ایران می‌گوید میزان پرداخت هزینه‌های درمان از جیب مردم به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران می‌گوید ۶۱۲ هزار نفر از مردم کشور در یک‌سال اخیر به‌دلیل پرداخت هزینه‌های درمانی به زیرخط فقر رسیده‌اند.

ایرج حریرچی روز چهارشنبه ۱۰ شهریور در مراسمی با حضور وزیر جدید بهداشت گفت که در سال ۹۶ میزان پرداخت هزینه‌های درمان از جیب مردم به ۳۲.۶ درصد رسید که به گفته او «به دلیل تحریم‌ها و شرایط سخت کشور» این میزان پرداختی توسط مردم به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود که در یک‌سال اخیر «دو میلیون و ۴۱ نفر» مجبور به پرداخت هزینه‌های کمرشکن درمانی شد‌ه‌اند.

وزارت بهداشت ایران در مهر ۹۸ اعلام کرده بود که سالانه ۳٫۷۶ درصد جمعیت کشور دچار هزینه‌های فقرزای سلامت می‌شوند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت هم گفته بود که در پی گرانی‌ها آمار مراجعان به نظام خدمات درمانی کشور، نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافته و نرخ خدمات به گونه‌ای شده‌ که هزینه درمان نسبت به درآمد خانوارها چشمگیر است.

به گفته کوروش فرزین، «مردم برای مشکلات عادی به پزشک مراجعه نمی‌کنند، نه به این خاطر که پوشش بیمه‌ای وجود ندارد، زیرا همه چیز گران‌تر شده‌است».

ایرج حریرچی ۲۶ تیرماه امسال هم هزینه‌های خانوارهای ایرانی در مورد کرونا را «کمرشکن» توصیف کرده و گفته بود که هزینه‌های سلامت برای خانوارهای ایرانی «از ۳.۷ درصد به حدود هشت درصد رسیده است».

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری ایرنا و رادیو فردا/ ف.ق/ ک.ر