ریشه اتهام دیکتاتوری به نظام در تفکری است که احکام دین را اموری غیرواقعی تلقی می‌کند

 پناهیان: ریشه اتهام دیکتاتوری به نظام در تفکری است که احکام دین را اموری غیرواقعی تلقی می‌کند۱۷-فروردین-۱۴۰۲

آخوند پالان ساییده پناهیان روضه خوان بیت خامنه ای که به دلیل ‌فاش شدنش به آلودگی رانت خواری و فساد مدتی به حاشیه برده شد ولی  چون به وی به عنوان چماق تهدید وز ن ستیزی ودفاع ازحجاب اجباری نیاز بوده است بنابراین دوباره فعال شد تا هذیان ووارونه گویی کند چون گفته است  ریشه اتهام دیکتاتوری به نظام در تفکری است که احکام دین را اموری غیرواقعی تلقی می‌کند درحالی  که حاکمان عوامفریب ودین فروش بادین ابزاری  رژیم  فاسدولایت فقیه  را تبدیل به فاسد وبدترین دیکتاتور کنونی جهان کرده اند چون احکام دین ابزاری را امور واقعی قدرت یا حکومت مداری  دیکتاتوری خودکرده اند.

علیرضا پناهیان در سحرهای ماه مبارک رمضان با حضور در برنامه «ماه من»: می‌دانید کلمه «ارزشی» در ادبیات سیاسی ما و ادبیات سیاسی خیلی جاهای دیگر جهان درباره دین‌دارهایی که به عرصه سیاست آمده‌اند، چه معنایی دارد؟ یعنی اینها واقع‌بین نیستند و اینها می‌خواهند حب ذات را حذف کنند. اینکه جوان‌ها در خیابان مرگ بر دیکتاتور می‌گویند و دیکتاتوری را به عنوان یک اتهام به نظام می‌چسبانند، ریشه‌اش اخبار دروغ غربی‌ها نیست، ریشه‌اش همین تفکر است. ببینید همین واقعی ندیدنِ دین، چه ضدانقلاب‌هایی درست می‌کند! شهید صدر می‌فرماید که اگر یک نظامی حب ذات را ترک کند، دچار دیکتاتوری می‌شود و اسلام، حب ذات را در نظر می‌گیرد منتها آن را توسعه می‌دهد. (کتاب اسلام راهبر زندگی، شهید صدر)این عملیات در تعلیم و تبلیغ دینی به خوبی انجام نگرفته که این تصور ایجاد شده است. دو قطبی دین‌گریزان و دین‌مداران ناشی از این است که دین را غیر از «منفعت‌گرایی عقلانی» بدانیم پس وقتی حب ذات در نظر گرفته نشود و احکام دین به عنوان اموری غیرواقعی-که دنبال منافع ما نیست- تلقی بشود، یک فاجعه‌ای به وجود می‌آید به نام غرور دین‌داران و تفکر نکردن آنها و به تعبیر دیگر، دین‌دار غیر متفکر و بدون تشخیص. از طرف دیگر، یک فاجعه‌ای به وجود می‌آید به نام دین‌گریزی و یک فاجعه‌ای به وجود می‌آید به نام دوقطبی دین‌گریزان و دین‌مداران! شما ببینید رهبر انقلاب چگونه صحبت می‌کنند. مثلاً می‌فرماید: مقاومت هزینه دارد و سازش هم هزینه دارد، ولی اگر بررسی کنید می‌بینید که هزینه سازش بیشتر است، پس مقاومت می‌کنیم... این یک حرف عقلانی است، و دین هم همین است، دین همین منفعت‌گرایی عقلانی کامل است؛ یعنی همه منافع خودت را ببین! اخلاق هم همین است، اگر کسی اخلاق را این‌طوری معنا کند، ما قبول داریم. ولی الان وقتی از اخلاق صحبت می‌کنیم، معمولاً این معنا در ذهن مردم نمی‌‌آید چون دیگران آمده‌اند و اخلاق را برای مردم ترجمه کرده‌اند./فارس