بیانیه شورای اعتراضات کارگران نفتی؛ اعتصاب در «بیش از ۶۰» شرکت و کارگاه

 بیانیه شورای اعتراضات کارگران نفتی؛ اعتصاب در «بیش از ۶۰» شرکت و کارگاه5-اردیبهشت-1402کارگر پیمانی نفت در ادامه گسترش اعتصابات کارگری که در چند روز گذشته سرعت گرفته است، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت از اعتصاب در «بیش از ۶۰» شرکت پیمانکاری و کارگاه نفتی خبر داد.بیانیه جدید این شورا روز دوشنبه، چهارم اردیبهشت، در حالی منتشر شد که گزارش‌ها و ویدئوهای دریافتی از ایران نشان از ادامه و گسترش اعتراضات و اعتصابات صنفی و کارگری دارد.این اعتصابات که در روزهای اخیر در واحدهای مختلف صنعتی ایران گسترش یافته، روز دوشنبه نیز ادامه یافت.

کارگران اعتصابی خواستار افزایش ۷۹ درصدی دستمزد، پرداخت به‌موقع آن، برخورداری از ۲۰ روز کار و ده روز استراحت در ماه، بیمه، بهبود وضعیت ایاب و ذهاب، غذا، بهداشت و خوابگاه‌های خود هستند.در تأیید این خبرها، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در بیانیه دوم خود تا‌ٔکید کرده است که «اعتصاب ما کارگران پروژه‌ای نفت با قدرت ادامه دارد و هر روز بخش‌‌های بیشتری از همکاران به اعتصاب می‌پیوندند».این شورا همزمان درباره وجود «جریانات معلوم‌الحال» هشدار داده که با «روش‌های عقب‌مانده و تبلیغات ارتجاعی» سعی می‌کنند «فضای اعتراضات را مخدوش» کرده و «باعث تفرقه در صفوف کارگران» شوند.

در این بیانیه با تاکید بر خواسته‌های مشترک کارگران اعتصابی به این نمونه اشاره شده است: «در جاهایی دیده می‌شود که صف اعتراض ما کارگران را به اسم بختیاری و بومی و غیره متفرق می‌کنند. این در حالی است که همه ما کارگران از هر بخش کشور دردها و دشمنان مشترک داریم.»دور جدید از اعتصاب‌های کارگری از روز جمعه آغاز شده و هم‌چنان گسترش می‌یابد. دامنهٔ اعتصاب کارگرانِ پروژه‌ای محدود به صنعت نفت و گاز و پتروشیمی نیست و در بخش‌های فولاد، معادن و برق هم اعتصاب‌هایی شکل گرفته است.منابع: کانال تلگرام شورانفت، رادیوفردا/ ف. دو./ ب. ب.