گزیده خبرهای 13 اسفند 90 . قسمت -4
صادرات گندم آمريكا به ايران رسانه ها را شوكه كرد
این گزارش که حالت تف وتاق وریش دارد.چونکه فراموش نشده که چگونه در سال پایانی دوره ی دوم ریاست جمهوری خاتمی مراسم جشن خود کفایی تولید گندم گرفته شد وقول داده شد که از سال بعدمازاد تولید گندم صادر می شود . اما اکنون با ذوق زدگی تمام ودر فضای اوج گیری ادعای مبارزه با آمریکا وتحریم خبر از دور زدن تحریم و صادرات شوکه آمیز گندم آمریکا به ایران گزارش شده است.
وزارت كشاورزي آمريكا اعلام كرد ايران بيش از 120 هزار تن گندم از آمريكا خريداري كرده است.به گزارش رويترز، وزارت كشاورزي آمريكا اعلام كرد ايران بيش از 120 هزار تن گندم از آمريكا خريداري كرده است.در حالي ايران اقدام به خريد اين حجم گندم از آمريكا كرده است كه واشنگتن تلاش هايي را براي محدود كردن مبادلات مالي ايران با كشورهاي جهان كرده است.براساس اين گزارش جرود لمن تاجر كالا در شركت ولينگتون آمريكا در اين باره تاكيد كرد از شنيدن اين خبر بسيار تعجب كردم. در شرايطي كه آمريكا و اروپا ايران را تحريم كرده اند فروش گندم از سوي آمريكا به ايران همه را شوكه كرده است.بر اين اساس ايران طي ماه گذشته 3 ميليون تن گندم از بازارهاي جهاني خريداري كرده است تا انبارهاي غلات خود را پر كند. ايران همچنين خواستار واردات يك ميليون تن گندم از پاكستان شده است.ايران آخرين بار در سال 2009 ميلادي از آمريكا خريداري كرده بود ولي اين بار ميزان خريد گندم ايران از آمريكا به بالاترين حد خود از اوت 2008 ميلادي رسيده است.سخنگوي وزارت دارايي آمريكا نيز تاكيد كرد هرگونه صادرات گندم آمريكا به ايران نياز به مجوز رسمي وزارت دارايي آمريكا خواهد داشت.
این ادعای فرار به جلو که از موضع ضعف قدرت نمایی شده است ضمن اینکه ثابت شده است که سفر پاسدار تروریست قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به حزالله بی اثر نیست . از سوی دیگر اگر حزب الله  دارای قدرت ادعایی می باشد .چرا اکنون سوریه که هم پیمان نزدیک حاکمان ایران است ودر حال سقوط می باشد .چرا در دفاع از موضع متزلزل بشار اسد قاتل جنایتکار خونریز رئیس جمهور سوریه اقدام نکرده است؟
معاون دبيركل حزب الله هشدار داد كه حمله نظامي احتمالي به ايران كل منطقه خاورميانه را به آتش خواهد كشيد. شيخ نعيم قاسم، معاون دبير كل حزب الله روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاري رويترز گفت: آمريكا مي داند كه اگر جنگي عليه ايران صورت بگيرد، اين به معناي به آتش كشيده شدن كل منطقه خواهد بود، آتشي كه دامنه آن محدود نيست. به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، معاون دبير كل حزب الله تاكيد كرد: اسرائيل مي تواند جنگ را شروع كند، اما از گستره عواقبش آگاه نيست و توانايي مهار آن ها را ندارد. مقام هاي رژيم صهيونيستي اخيرا لفاظي هاي جنگ طلبانه خود عليه ايران را تشديد و تهديد كرده اند كه اگر تحريم هاي مورد حمايت آمريكا عليه ايران با شكست روبرو شود، اين كشور را هدف حمله نظامي قرار مي دهند.اين مقام جنبش مقاومت لبنان با اشاره به اختلاف شديد ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي درباره حمله به ايران گفت: اسرائيل به خودي خود توانايي و شجاعت راه انداختن جنگ عليه ايران را ندارد، اين درحالي است كه آمريكا نيز به دليل خطرات اين جنگ و به دليل انتخابات رياست جمهوري پيش رويش، در اين زمينه ترديد دارد. شيخ نعيم قاسم افزود: واشنگتن مي داند كه هر درگيري با ايران نيروهاي اين كشور و متحدانش را در منطقه با خطر روبرو مي كند و با افزايش بهاي نفت بحران جهاني اقتصاد وخيم تر خواهد شد. شيخ نعيم قاسم همچنين در پاسخ به سوالي درباره اين كه آيا حزب الله در واكنش به هرگونه حمله به جمهوري اسلامي ايران به اسرائيل حمله مي كند يا خير، پاسخ داد: ايران توانايي دفاع از خود را دارد، اما چنين حمله اي كل منطقه را به آتش مي كشد. شيخ نعيم همچنين تصريح كرد كه حزب الله تا به حال يك سياست دفاعي در قبال رژيم صهيونيستي داشته است، اما همواره آماده است و اين آمادگي را حتي براي يك لحظه متوقف نخواهد كرد، چرا كه اعتقاد راسخ دارد كه رژيم صهيونيستي هميشه خود را براي حمله آماده مي كند
120نظامي فرانسوي درحمص به دام سوري ها افتادند
اگر این خبر واقعیت داشته باشد کما اینکه قبلاً هم در مورد ترکیه چنین ادعا شده بود .معلوم است که موجب خیلی بیشتر تیره شدن رابطه حکومت سو ریه با فرانسه می شود . از سوی دیگر حاکمان ایران بیشتر ز یر سئوال می روند که برای چه نیروهای سپاه قدس وحزب الله لبنان را به سوریه برای سرکوب اعزام می کنند؟
همزمان با كنترل شهر حمص توسط ارتش سوريه 120 نظامي فرانسوي دراين منطقه توسط ارتش سوريه دستگير شدند. منابع متعدد به نقل از شبكه خبري «راشاتودي» طي گزارشي با تشريح اوضاع منطقه حمص از دستگيري 120نظامي فرانسوي توسط ارتش سوريه خبردادند. بر اساس اين گزارش، ارتش سوريه كنترل كامل اوضاع در شهر حمص را كه طي ماه هاي گذشته به جولانگاه افراد مسلح تبديل شده بود در دست گرفته است. بر اساس خبرها، 120 نظامي فرانسوي كه به شبه نظاميان مسلح ضد دولت سوريه كمك مي كردند در اين شهر به دام نيروهاي سوري افتاده و دستگير شدند. گفتني است پيش از اين، افراد مسلحي كه به مقابله با دولت سوريه مي پردازند اعلام كرده بودند از آمريكا و فرانسه تسليحات دريافت كرده اند . پيشتر نيز «سعود الفيصل» وزير خارجه عربستان و «حمد بن جاسم» نخست وزير و وزير خارجه قطر به ترتيب، هفته گذشته در نشست تونس و در سفر نروژ خواستار مسلح كردن معارضان سوريه شده بودند. 
عجب حکومت 33 ساله فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف در شهر مذهبی که زاد گاه رهبر ولی وقیح علی خائنه اس می باشد چه دستآوردهایی بی بدیلی داشته است؟ به ویژه اینکه  هنوز فراموش نشده است که چند سال پیش چگونه سعید حنایی بسیجی  در مشهد  اقدام ضدانسانی مرتکب شد؟ چونکه تعداد 19 تن از ز نان نگون بختان خیابانی را ترک موتور می نشاند وسپس اینان را به مکانی اطراف مشهد می برد و با روسری شان خفه شان می کرد. سپس چند سال بعد گزارشی از سگ تواب زانو زده با چشمان گریان جلوی صحن امام رضا آنتنی شد که از سوی خادمان حرم با پتو سگ را داخل حرم بردند . اکنون  هم گزارش  از محصول دیگر به نام روباه پیر شده است که به اذیت و آزار 11 دختر بچه اعتراف کرده است .
مرد 63 ساله كه به اتهام ربودن و آزار و اذيت دختر 9 ساله اي دستگير شده بود در تازه ترين اعترافات خود به ربودن 11 دختر بچه ديگر اعتراف كرد.به گزارش مهر، راز اين جنايت سياه 26 بهمن امسال همزمان با شكايت پدر و مادر نيلوفر كوچولو در كلانتري 20 مشهد فاش شد. آنها در شكايت خود گفتند: امروز مردي دخترمان را در خيابان ربوده و او را در بيابان هاي اطراف شهر مورد آزار و اذيت قرار داده است.دخترك كه دچار وحشت شده بود، در تشريح اين ماجرا به پليس گفت: وقتي بعد از تعطيل شدن مدرسه راهي خانه مان شدم، در يك كوچه خلوت خودروي پيكاني كنارم توقف كرد و راننده آدرسي را پرسيد. چند بار مسير را به او نشان دادم اما مرد راننده متوجه نشد و خواست سوار ماشين شوم و او را راهنمايي كنم. وقتي سوار شدم او به سرعت از محل دور شد و به سمت بيابان هاي حاشيه شهر گريخت. مرد شيطان صفت با تهديد مرا مورد آزار و اذيت قرار داد و در نزديكي مدرسه مان رها كرد.كارآگاهان پليس آگاهي با كمك نيلوفر مشخصات مرد تبهكار و خودروي او را به دست آورده و به بررسي نامحسوس در اطراف مدارس دخترانه پرداختند. پس از دو هفته تعقيب و مراقبت سرانجام تيم جنايي ردپاي مرد 63 ساله اي به نام اسماعيل را در اين ماجرا كشف كرده و او را در عملياتي غافلگيرانه در حاشيه شهر شناسايي و دستگير كردند.در حالي كه متهم در بازجويي ها به ربودن و آزار و اذيت دخترك اعتراف كرده است، تيم جنايي در جريان بررسي هاي تخصصي خود ردپاي روباه پير را در چند پرونده كودك ربائي ديگر نيز در شهر مشهد كشف كردند.در شكايت هاي مشابه دختر بچه ها مدعي شده بودند كه دو انگشت مرد شيطان صفت كوتاه تر از حد معمول بود. با دستگيري اسماعيل نيز مشخص شد دو انگشت دست راست او كوتاهتر از حد معمول است.در ادامه بازجويي ها از متهم در شعبه 621 مجتمع قضائي كامياب او به آزار و اذيت 11 دختر بچه اعتراف كرد و گفت: با پرسه زدن در اطراف مدارس دخترانه طعمه هاي خود را شناسايي كرده و آنها را به بهانه هاي مختلف سوار ماشين خود مي كردم. اگر در طول مسير دختر بچه شروع به داد و فرياد مي كرد او را تهديد مي كردم كه در يك قفس پر از سگ رهايش مي كنم تا طعمه سگ هاي گرسنه شود.گفتني است، هم اكنون تحقيقات از متهم در اداره مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي ادامه دارد. پليس از والدين دختر بچه هايي كه از سوي روباه پير مورد آزار و اذيت قرار گرفته اند خواست براي طرح شكايت به اداره آگاهي مراجعه كنند