گزیده خبرهای 26 اسفند 90 .قسمت -3
صالحی: حمله به ایران به معنای نابودی اسرائیل است.رژیم کوچک تل آویو حتی یک هفته هم در جنگ واقعی دوام نمی‌آورد.خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه ایران در واکنش به لفاظی های جنگی تل آویو علیه ایران اعلام کرد که رژیم تل آویو آنقدر کوچک است که حتی یک هفته هم در یک جنگ واقعی دوام نمی‌آورد و حمله این رژیم به ایران به نابودی آن منجر خواهد شد.
 
از دلایل شوت بودن   علی اکبر صالحی عراقی که  وزیر ترور وجاسوسی امور خارجه رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی  ایران می باشد این است که تکنولوژی پیشرفته ی به خصوص در زمینه ی نظامی را با وسعت کوچک و بزرگی خاک کشور اشتباه گرفته است . در صورتیکه وسعت خاک  لیبی وعربستان  بیشتر از وسعت ایران است  که گذشته از بمب اتمی  از منظر قدرت تسلیحاتی ونظامی اسراییل قابل مقایسه نیستند. .
 به گزارش فارس، "علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با تلویزیون دانمارک با اشاره به اینکه اقدام نظامی اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران به نابودی این رژیم در مدت یک هفته منجر خواهد شد، اعلام کرد که اسرائیل آنقدر کوچک است که یک هفته هم در یک جنگ واقعی دوام نمی آورد.وزیر امور خارجه ایران روز گذشته اعلام کرد: حتی اگر اسرائیل تصمیم به ارتکاب چنین خطایی شود، این اقدام تل آویو تعیین کننده زمان نابودی تل آویو خواهد بود و اسرائیلی ها به خوبی از این موضوع آگاهند.رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه مصاحبه خود هشدار داد که اقدام نظامی اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران، به شیوه ای موثر و با تمام نیرو از سوی از سوی جمهوری اسلامی پاسخ داده خواهد شد.این اظهارات صالحی در شرایطی گزارش می شود که او اوایل روز گذشته با "محمود الزهار" از شخصیت های ارشد حماس در تهران دیدار داشت؛ وزیر امور خارجه ایران در جریان این نشست حملات هوایی اسرائیل به غزه را محکوم کرد و این حملات را حملات وحشیانه رژیم صهیونیست علیه جمعیت بی گناه فلسطین توصیف کرد.صالحی در این نشست گفت: حمایت از فلسطینیان بخشی از اصول و اعتقادات مذهبی ماست و ما مطمئن هستیم که مردم فلسطین پیروز خواهند شد.
پاسخ متکی به سخنان احمدی‌نژاد در مجلس.نامه اطلاع احمدی‌نژاد برای سفر به سنگال در دفتر رئیس جمهور موجود است.خبرگزاری فارس: وزیر خارجه سابق کشورمان سخنان اخیر احمدی‌نژاد در مجلس را مصداق بارز تهمت و افترا خواند و یادآور شد که نامه اطلاع احمدی‌نژاد از ماموریت وزیر خارجه به سنگال در سوابق دفتر رئیس جمهور موجود است.
 
توطئه ی برنامه ریزی شده ی تحریک کردن وزیر آدم ربای سابق ترور وجاسوسی امور خارجه منوچهر متکی از سوی بیت رهبری وپاسداران کودتاگر تا  علیه ی پاسدار گماشته احمدی نژاد  رئیس جمهور فضا سازی تبلیغاتی کند تا هم افشاگری  وی را خنثی وهم به حساب دروغ گفتن وی که تهمت زده فاش شود.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، منوچهر متکی وزیر خارجه سایق کشورمان در پاسخ به اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مجلس با اشاره به جمله معروف منسوب به ابوعلی سینا که می‌گوید "اگر برای یک کار "اشتباه"، هزار "توجیه" بیاورید می‌شود "هزار و یک اشتباه" گفت: سخنان و رفتار آقای احمدی نژاد فرزند خودسر خانواده‌ای را ترسیم می‌کند که با سوء استفاده از حمایت‌های بی دریغ و با سعه صدر بزرگ خانواده، به جای قدرشناسی و احترام، گستاخانه به هنجارشکنی می‌پردازد و هیچ مرزی در الزامات سخن گفتن به خصوص منطبق بودن با حق، عدل و صداقت و آراسته بودن با منطق و انصاف را پاس نمی‌دارد.هواپرستانه سخن نگفتن از آموزه‌های اسلامی و سیره نبی مکرم اسلام (ص) است که فرمودند: "ما ینطق عن الهوی".متکی افزود: برخی از اظهارات آقای احمدی‌نژاد در مورد وزیر امور خارجه سابق کشورمان از مصادیق تهمت و افترا و به دلیل تکرار از مصادیق تشویش اذهان عمومی و قابل تعقیب قضایی است. البته اینجانب بنا به مصالحی که از مهمترین آنها حفظ آرامش عمومی جامعه و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، از پیگیری آن صرفنظر می‌کنم هر چند که در روز قیامت، خداوند متعال بهترین و عادلترین قضاوت کنندگان بین بندگان خود خواهد بود.وی درباره این سخن احمدی‌نژاد که مدعی شده بود ماموریتی برای سفر به سنگال وجود نداشته است، توجه رئیس جمهور را به نامه‌ اطلاعی که حدود یک ماه پیش از سفر به سنگال پیرامون این سفر و اهداف مورد نظر نگاشته بود جلب کرد و افزود: آن نامه هم اینک در سوابق دفتر رئیس جمهور موجود است.
عضو تیم ملی جودو از حق تحصیل و شرکت در مسابقات محروم شد.
وقتی تأکید می شود که دین ابزار قدرت وثروت وتبعیض وسانسور وسرکوب وغارتگری وعوامفریبی شده است که می بایست کرکره اش پایین کشیده می شود  و حکومت دمکراتیک جایگزینش شود تا به اینگونه تبعیضات و... پایان داده شود
.خشایار زارعی عضو تیم ملی جودو که دارای چندین رتبه قهرمانی کشوری در رده جوانان و نوجوانان است به دلیل اعتقاد به آئین بهایی ضمن محروم شدن از حق شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی از دانشگاه محل تحصیل خود نیز اخراج شد.بنا به  اطلاع گزارشگران هرانا، این شهروند بهایی و ورزشکار ملی در رنجنامه ای به توصیف چگونگی محرومیت خود از شرکت در مسابقات آسیایی و محرومیت از تحصیل پرداخته است.متن این رنجنامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:اینجانب خشایار زارعی در رشته ورزشی جودو به مدت ۱۴ سال به صورت حرفه ای فعالیت می کنم که در طول این مدت چندین رتبه ی قهرمان کشور در رده نوجوانان و جوانان کسب کرده ام و با این که سه بار نفر اول وزن خودم در تیم ملی شده ام ولی به دلیل اعتقادم به دیانت بهایی از شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی محروم شده ام و این در حالی است که امسال هم که در رشته معماری در شیراز پذیرفته شده، در روز دوشنبه مورخ ۲۲/۱۲/۹۰ پس از پشت سر گذاشتن ۱ ترم اخراج شدم، به طوری که روز دوشنبه وقتی به دانشگاه رفتم، اسم خود را در برد دانشگاه دیدم که در آنجا نوشته شده بود که به دفتر آموزش مراجعه کنم. در دفتر آموزش نزد سرپرست گروه معماری رفته و وی عنوان کرد که یک نامه ی محرمانه از طرف وزارت علوم و تحقیقات به دانشگاه آمده که من از محتوای آن خبر ندارم ولی به من گفته اند که شما دیگر حق شرکت در کلاس ها را ندارید و اگر خواهان اطلاعات بیشتری هستید با مدیریت دانشگاه صحبت کنید، که در این چند روز که مراجعه کردم، موفق به ملاقات با ایشان نشدم.
تجمع اعتراضی کشاورزان شهرهای ملاثانی و ویس به دلیل ممنوعیت آبیاری.
در رژیم نا متعارف ضد بشری وقرون وسطایی ایران کدام قشر اجتماعی را می توان یافت که رضایت از عملکرد دولت وحکومت داشته باشد .در صورتیکه  ادعای رهبریت جنبش بیداری اسلامی منطقه را دارد؟
 جمع از کشاورزان در شهرهای ملاثانی و ویس به دلیل ممنوعیت های ایجاد شده از سوی سازمان آب و برق، برای آبیاری مزارع خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، جمع کثیری از کشاورزان شهر ملاثانی و ویس به دلیل ممانعت اداره آب وبرق استان خوزستان نسبت به برداشت آب از رودخانه کارون برای آبیاری مزارع، صبح روز سه شنبه ۲۴ اسفند ماه در مقابل بخشداری شهر ملاثانی و اداره آب شهر ویس تجمع اعتراضی برگزار کردند.با انتقال بخش بزرگی از آب رودخانه های کارون و دز از سرشاخه های این دو رودخانه به شهرهای اصفهان، یزد، رفسنجان،و قم  تمام دشت های جلگه خوزستان خشک و تبدیل به زمین های غیر قابل زراعت شده است.
قطار زاهدان _ تهران بر اثر طوفان شدید از ریل خارج شد
وضعیت امنیت در کشور مدعی امن وآزاد ترین کشور جهان که ادعای رهبری جنبش بیداری اسلامی منطقه دارد ومی خواهد اسراییل  را نابود کند آنگونه فاجعه آمیز شده است که دولت  توان برقراری امنیت قطار درون کشور را ندارد
.ایرنا :  مدیركل راه آهن جنوب شرق با تایید خبر خروج قطار زاهدان _ تهران از ریل گفت: این حادثه به علت دپو شدن شنهای روان ناشی از طوفان دقایقی پیش و در حوالی ایستگاه 'فهرج' رخ داد.'سیدمصطفی داودی' ظهر روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: قطار زاهدان _ تهران با پنج واگن و 170 نفر مسافر كه ساعت هفت صبح امروز از ایستگاه زاهدان خارج شده بود دقایقی پیش مقارن ساعت 13 از ریل خارج شد اما جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و مشكل به زودی برطرف می شود.وی اظهار داشت: با اعزام لوكوموتیو و تجهیزات امداد و ماموران فنی به محل حادثه تا ساعتی دیگر قطار به مسیر اصلی خود بازگشته و به سمت تهران ادامه مسیر خواهد دادهم اینك طوفان با سرعت 90 كیلومتر در ساعت و گرد و خاك شدید در محور ارتباطی زاهدان - بم نیز دید افقی را به حداقل رسانده و حركت برای رانندگان مشكل شده است.
زیباکلام: به وزارت خارجه گفته اند از ملاقات هاشمی بامهمانان خارجی ممانعت کنند.
عجیب ادامه ی جنگ قدرت وثروت جدی شده و  بالا گرفته است . برای اینکه اکنون  بد جوری گندش در آمده است که انتصاب رفسنجانی  بر مجمع مصلحت بیش از حد باسمه ای و تشریفاتی وبی بو و خاصیت می باشد.
 صادق زیباکلام در گفت وگویی با خبرگزاری ایلنا :*واقعیت موجود درباره هاشمی رفسنجانی این است که همیشه توسط گروه‌های مختلف و چهره‌ها با بهانه‌های مختلف مورد چنین هجمه‌هایی قرار گرفته و همچنان می‌گیرد. اصلا شاید به همین دلیل است که ترجیحشان این است که بیشتر یک حاشیه‌نشین باشند.*اتفاقات این دو سال و اندی نشانگر این است که هاشمی رفسنجانی در سیبل قرار دارد و به همین دلیل او تصمیم گرفته است تا کمتر ظاهر شود تا بدرفتاری‌هایی که نسبت به خودش دید را دیگر مشاهده نکند.* البته هاشمی هم خود خواسته یا نا‌خواسته با سکوت خود به آن‌ها کمک می‌کند.*افراد اگر ببینند که برنامه‌ریزی‌های گستردهای برای تخریبشان تدارک دیده شده است، خواه یا ناخواه به این نتیجه می‌رسند که به نوعی حاشیه‌نشینی را در اولویت قرار دهند و همین مساله دقیق مشخص هاشمی برای حاشیه‌نشینی و حتی ابراز علاقه از خداحافظی با سیاست است.* دولت حاکم هیچ ابایی ندارد که از هاشمی فاصله بگیرد و خود را در نقظه مقابل او قرار بدهد و با توجه به موقعیتی که دارند توانسته‌اند به راحتی عرصه را به یکی از چهره‌های تاثیرگذار تاریخ انقلاب تنگ کنند. این در حالی است که هاشمی همچون 50 سال گذشته دغدغه کشور و اسلام را به سایر دغدغه‌هایش ترجیح می‌دهد و هدف اصلی‌اش این است که اهداف و آرمانهای انقلاب به سرانجام مطلوبی برسند.* در این شرایط به او باید حق داد که  تحرک چندانی نداشته باشد. البته شنیده‌ها حاکی از آن است که به وزارت خارجه توصیه شده تا از ملاقات هاشمی با میهمانان خارجی تا حد امکان ممانعت به عمل آورد و همچنین استانداران را از استقبال‌های معمول و عرف منع کرده‌اند.*شک نکنید که شخص وی تمایل زیادی برای عملی کردن تصمیمش به بازنشستگی دارد اما معذوریت‌هایی هستند که به او این اجازه را نمی‌دهد. از جمله اینکه بعد از اینکه انتخابات دهم ریاست‌جمهوری شرایط دشواری و البته خاصی را موجب شد، خیلی‌ها هاشمی رفسنجانی را متهم به این کردند که هم‌رای و هم‌نظر با مخالفان و معترضان بود. به همین دلیل او بیم این را دارد که در صورت کنار رفتن از سوی همین کسانی که محدودش کرده‌اند، به این متهم شود که با کناره‌گیری پشت نظام را در شرایط حساس فعلی خالی کرده است. پس باید به هاشمی حق داد که از چنین اتهام خطرناکی گریزان باشد.*مجمع تشخیص مصلحت نظام زمانی می‌تواند مهم تلقی شود و کارایی داشته باشد که توسط ارگان‌های دیگر به رسمیت شناخته شود. وقتی شورای نگهبان  و همچنین دولت هیچ ابایی از نادیده گرفتن این مجمع ندارند، اثرگذاری خود را از دست می‌دهد و پس رییسش هم نمی‌تواند فردی تاثیرگذار تلقی شود.
احتمال نشت مواد شیمیایی خطرناک در خلیج فارس
مگر برای  حاکمان رژیم ضد بشری و قرون وسطایی که چندین سال است جشن جنگل سوزان دارد و بشدت تلاش برای نابودکردن وآسیب رسانی محیط زیستی  دارد طوریکه تهران جزود شهرهای آلوده ی جهان شده  است و روزانه ی تعدادی از شهروندان تهرانی بدلیل نا رسایی تنفسی وآلودگی هوا جان شان را می دهند .همچنین رکور دار اول جهانی مرگ ومیر جاده ها می باشد . دیگر مهم نیست که احتمال نشت مواد شیمیایی خطر ناک در خلیج فارس وجود دارد.
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست با بیان اینکه کشتی استولت وولور با سیزده هزار تن MTBE (ماده افزودنی به بنزین) که بسیار سمی و خطرناک است دچار حریق شده است، گفت: هر آن امکان غرق شدن کشتی و آزاد شدن مواد شیمیایی به آب‌های خلیج فارس وجود دارد.عبدالرضا کرباسی در گفت‌وگو با فارس با بیان این مطلب اظهار داشت: بر طبق گزارش میمک متأسفانه کشتی استولت وولور با سیزده هزار تن MTBE (ماده افزودنی به بنزین) که بسیار سمی و خطرناک است دچار حریق شده است و هر آن امکان غرق شدن کشتی و آزاد شدن مواد شیمیایی به آب‌های خلیج فارس وجود دارد.وی ادامه داد: این اتفاق ساعت ۳ صبح پنج شنبه ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۰ در ۴۰ مایلی جزیر ابوعلی (عربستان سعودی) و در فاصله ۷۰ مایلی بحرین رخ داده است.معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: مدل سازی حرکت آلاینده‌ها نشان می‌دهد که در صورت نشت مواد به داخل آبهای خلیج فارس، آلودگی متوجه سواحل ایران نخواهد شد ولی به طور کلی این ماده سمی می‌تواند زیست بوم حساس خلیج فارس را تحت تاثیر قرار دهد.